Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf VI vs Mazda 3 - które auto kupić?

kamilm20 23 Mar 2011 09:55 7137 23
  • #1 23 Mar 2011 09:55
    kamilm20
    Poziom 8  

    Witajcie! Mam dylemat dosyć konkretny. Upatrzyłem sobie 2 autka Mazdę 3 2.0 L z 2008 r. i VW Golfa VI 2.0 TDI CR z 2010 r. Samochód ma służyć na co dzienne dojazdy do pracy mojej mamie ok 8 km dziennie. Głównie stawiam na ekonomię. Komfort jazdy tymi samochodami jest porównywalny. Do Mazdy po ewentualnym zakupie planowane jest założenie gazu. Proszę wziąć pod uwagę fakt, że inne auta z mniejszymi silnikami nie wchodzą w grę. Ewentualnie VW Jetta 1.9 TDI ok 2007-2008 roku. Interesuje mnie głównie ogólny pogląd na spalanie i awaryjność tych aut. Proszę o szybką odpowiedź, gdyż zależy mi na czasie (martwię się, żeby ktoś mi ich nie podkupił). Pozdrawiam.

    0 23
  • #2 23 Mar 2011 10:06
    wariato
    Poziom 43  

    Ja bym zmienił trend i wybrałbym Mazde. Turboklekot na takie trasy może być nieopłacalny a w benzynie po założeniu sekwencji, będzie troche oszczędniej, a mocy nie ubędzie. Nie wiem tylko jaka jest podatność tego silnika na LPG.
    Czekamy na opinie innych.

    0
  • #3 23 Mar 2011 10:43
    kamilm20
    Poziom 8  

    Rozmawiałem z gazownikami i nie ma problemu z tolerancją gazu. Najbardziej chodzi mi o zimę. Bo wtedy nie wiem jak się zachowuje diesel. Jedyne moje doświadczenie z VW Vento TDI miałem w lecie także to były inne temperatury :). Dziękuję za odpowiedź.

    0
  • #4 23 Mar 2011 12:22
    Pemok
    Poziom 12  

    8 km dziennie i diesel? To sie kompletnie nie opłaca, silnik nawet nie zacznie sie dobrze smarować, nie mówiąc o turbinie, do tego DPF, który z pewnością w tym Golfie się momentalnie zapcha na takich przebiegach.

    Na tak krótkie odcinki to tylko benzyna i to bez gazu i bez turbo, bo zanim silnik sie przełączy na gaz to juz mama będzie w pracy...

    Do tego przy takich przebiegach oszczędność na paliwie (gazie czy ropie) w stosunku do benzyny będzie znikoma... a diesel jest sporo droższy w zakupie i jest bardziej awaryjny, z gazem też różnie bywa, na pewno na takich przebiegach sie nie opłaca.

    0
  • #5 23 Mar 2011 12:30
    ogur3k
    Poziom 33  

    Mamie potrzebne 150KM żeby dojeżdżać do pracy? ;)

    Wszyscy, którzy wypowiadali się przede mną mają rację. NIE dla diesla na taką trasę.
    A od siebie dodam, że bierz Mazdę, ale z mniejszym silnikiem. Przecież jeszcze były tam 1.4 i 1.6.
    A jak nie, to cokolwiek z małym silnikiem benzynowym. Sens zakładania instalacji gazowej stoi pod wieeeelki znakiem zapytania...

    0
  • #6 23 Mar 2011 14:05
    kamilm20
    Poziom 8  

    Samochody są z USA stąd takie a nie inne pojemności ;).

    0
  • #7 23 Mar 2011 14:11
    ogur3k
    Poziom 33  

    Ach.... Jak bierzesz pod uwagę tylko te dwie możliwości, VW z dieslem albo Mazda z benzyną, bierz Mazdę. Nie chodzi tu o markę/jakość czy co tam jeszcze, tylko o sam fakt. Wspomniano już wcześniej, diesel absolutnie nie kalkuluje się na takim dystansie, droższy w kupnie, droższy w utrzymaniu, itd.

    0
  • #8 23 Mar 2011 14:14
    kamilm20
    Poziom 8  

    Dla mnie nie ma znaczenia marka ;). Mnie zależy na utrzymaniu właśnie. A odnośnie tych pojemności jeszcze powiem, że z tego co czytałem na forum Mazdy to te 2.0 to niewiele więcej palą niż 1.6. Tzn gaz to czy tak czy siak będzie założony, bo trasy też się zdarzają. Rocznie ogólnie samochodem robi się ok 15 000 km.

    0
  • #9 23 Mar 2011 14:42
    199693
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 23 Mar 2011 15:37
    ogur3k
    Poziom 33  

    karol_85 napisał:

    Jeśli tak jest to mnie dziwi, że rozważasz kupno takich samochodów, bo to i większe opłaty,droższe części, więcej palą. Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś małego z silnikiem 1.2 a nie pchał się w dwu litrowe.

    Przeczytałeś czemu taki duży silnik, czy tylko tak o piszesz byleby pisać?

    kamilm20 napisał:
    Tzn gaz to czy tak czy siak będzie założony, bo trasy też się zdarzają. Rocznie ogólnie samochodem robi się ok 15 000 km.


    Ehe, dobra, a teraz przelicz koszty. Instalacja + droższe przeglądy.
    Przelicz ile kosztuje zrobienie 15kkm na benzynie a ile na instalacji gazowej. Srogo się zdziwisz. Ale zrobisz jak chcesz, demokrację mamy :)

    Pierwszy lepszy link który mi wpadł w łapki:
    http://www.gazeo.pl/kalkulator.php

    0
  • #11 23 Mar 2011 15:43
    kamilm20
    Poziom 8  

    Dzięki za ten kalkulator:). No szczerze różnicy specjalnie nie ma. Ale instalacja przy takiej jeździe jak zadałem warunki niby miałaby się zwrócić po 16 miesiącach :). W sumie te pieniądze co miałbym dołożyć do VW to dołożę do mazdy na instalację. Także w sumie na jedno mi wyjdzie.

    0
  • #12 23 Mar 2011 15:49
    ogur3k
    Poziom 33  

    Optymista... ;) Pamiętaj, że benzyna na rozpałkę też idzie, dochodzi koszt częstszego serwisowania (świece, filtry, kable). Bardzo szybko z tych 16 miesięcy może Ci się zrobić 3x tyle, jak będzie instalacja sprawiać problemy ;)
    Zwróć uwagę jak bardzo w górę idzie cena LPG....

    0
  • #13 23 Mar 2011 15:52
    kamilm20
    Poziom 8  

    Wiesz co ostatnio rozmawiałem z facetem monitorującym rynek właśnie paliwowy. No i wg jego rokowań ropa ma zdrożeć do ok. 6 zł. Natomiast LPG w hurcie cały czas tanieje.

    0
  • #14 23 Mar 2011 17:10
    199693
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 23 Mar 2011 17:13
    kamilm20
    Poziom 8  

    Mnie interesuje ekonomia w tym sensie - który z tych samochodów bardziej się opłaca na takie trasy. Inne auta na tą chwilę nie wchodzą w grę póki co. W Pl przejrzałem mnóstwo aut - głównie szpachla, szpachla... Dlatego trafiła się możliwość ściągnięcia z USA stąd pomysł - tamte auta są pewne, przejrzane przez znajomego mechanika.

    0
  • #16 10 Kwi 2011 11:33
    MarshalPlus
    Poziom 8  

    Nie masz żadnego dobrego znajomego co mółby ci sprowadzić auto z zagranicy? @ miesiące temu sprowadziłem sobie Golf Plus VI 2009. Dosłownie IGŁA. MIał stłuczkę i auto widziałem jak było uszkodzone. Tylko drzwi do wymiany i pare elementów wykończenia. Ale nie o to chodzi. Szukałem auta przez pół roku i odradzam wszystkie komisy, dilerów i prywatnych sprzedawców co sprzedawają bezwypadkowe auta.

    Co do twojego pytania to bym wybrał VW Golf. Oczywiście jeśli do auta doliczysz wysokie ryzyko kradzieży Golfów. Ja się z tym pogodziłem. W końcu nikt nie kupuje by je skradli. No i tylko benzyna.

    Mam silnik 1.4 80 KM i wierzysz czy nie przy mojej jeździe spali max 6.3 L/100km. Cena ropy do benzyny nie jest wielka a koszt eksploatacji przemawia za benzyniakiem.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 14 Kwi 2011 23:30
    Starkes
    Poziom 19  

    kamilm20 napisał:
    Samochód ma służyć na co dzienne dojazdy do pracy mojej mamie ok 8 km dziennie. Głównie stawiam na ekonomię.

    Przy takim przebiegu - tylko benzyna i to bez LPG.
    P.S.
    Miałem diesle (obecnie mam Lagunę 2.2 DCI), miałem LPG i mam też benzynę (żona robi Foresterem ok 300 km miesięcznie).
    Forka zmienię tylko na autko nieco mniej palące ale bez LPG - za małe przebiegi.

    0
  • #18 09 Gru 2011 17:49
    fan Roberta
    Poziom 14  

    Mazda 3 z rynku amerykańskiego potrafi nie mieć ABS-u

    0
  • #19 17 Gru 2011 21:51
    t815sn
    Poziom 10  

    @karol_85 "Jeśli tak jest to mnie dziwi, że rozważasz kupno takich samochodów, bo to i większe opłaty,droższe części, więcej palą. Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś małego z silnikiem 1.2 a nie pchał się w dwu litrowe."

    W autach o tej masie 1.2l spali więcej niż 2.0l, ponieważ musi jechać na wyższych obrotach. Wiem z doświadczenia z fiata marea weeckend ale tam miałem wybór chyba 1.4 i 2,4 oba w dieslu.

    0
  • #20 18 Gru 2011 02:02
    SauerMauser
    Poziom 21  

    t815sn napisał:
    ...Wiem z doświadczenia z fiata marea weeckend ale tam miałem wybór chyba 1.4 i 2,4 oba w dieslu.


    We fiatach Marea były tylko 1.9 i 2.4 jtd, nie było 1.4jtd u fiata, dopiero "teraz" 1.3 multijety weszły.

    Co do Auta - na 15 000KM rocznie Cytrynę polecam. Np C4 1.6HDi 110KM. Auto zrywne i cholernie oszczędne. Golfy niestety są przereklamowane. Już w 1998 roku podczas testów IV Syncro przegrał testy z Xantią II Hydractiv na slalomie i w kulturze jazdy. Podobnie jak BMW serii 5 przegrało z C6 w 2007 roku.

    Ale do niczego nie zmuszam. To tylko moje 5 groszy. Nie mniej warto się zastanowić.

    0
  • #21 18 Gru 2011 22:00
    t815sn
    Poziom 10  

    SauerMauser napisał:
    We fiatach Marea były tylko 1.9 i 2.4 jtd, nie było 1.4jtd u fiata, dopiero "teraz" 1.3 multijety weszły.
    1,4 napisałem "chyba" a 2,4 początkowo był tdi a później jtd, które jeszcze mniej palą ale są bardziej awaryjne.

    0
  • #22 20 Gru 2011 00:53
    SauerMauser
    Poziom 21  

    t815sn napisał:
    napisałem "chyba"


    A ja napisałem jakie były, co w tym złego? Przecież nie zrobiłem tego zgryźliwie.

    0
  • #23 22 Sty 2012 20:20
    jendrzej35
    Poziom 9  

    kamilm20 napisał:
    Witajcie! Mam dylemat dosyć konkretny. Upatrzyłem sobie 2 autka Mazdę 3 2.0 L z 2008 r. i VW Golfa VI 2.0 TDI CR z 2010 r. Samochód ma służyć na co dzienne dojazdy do pracy mojej mamie ok 8 km dziennie. Głównie stawiam na ekonomię. Komfort jazdy tymi samochodami jest porównywalny. Do Mazdy po ewentualnym zakupie planowane jest założenie gazu. Proszę wziąć pod uwagę fakt, że inne auta z mniejszymi silnikami nie wchodzą w grę. Ewentualnie VW Jetta 1.9 TDI ok 2007-2008 roku. Interesuje mnie głównie ogólny pogląd na spalanie i awaryjność tych aut. Proszę o szybką odpowiedź, gdyż zależy mi na czasie (martwię się, żeby ktoś mi ich nie podkupił). Pozdrawiam.
    poczytaj sobie o hondzie sa b dobre auta

    Pisownia do poprawy.
    Reg. 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Mod.[CameR]

    0
  • #24 12 Lip 2012 22:58
    kamilm20
    Poziom 8  

    Wybór padł na Mazdę 3 MZ-CD. Póki co jestem zadowolony. Do zobaczenia na trasie ;).

    1