Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piaggio ZIP I manual service

modulator 23 Mar 2011 12:13 9427 10
  • #1
    modulator
    Level 10  
    Witam, jeśli ktoś posiada instrukcje napraw do Piaggio Zip I lub jakąkolwiek informację gdzie tego szukać w sieci i chciałby się podzielić to będę wdzięczny.

    Pozdrawiam.
  • #2
    marek49ae
    Level 24  
    Nie posiadam instrukcji, ale mogę ci pomóc w naprawie bo takich skuterów zrobiłem wiele i sam posiadam dwa
  • #3
    BANANvanDYK
    Level 41  
    W internecie nie znajdziesz żadnych serwisówek do tego modelu, do najwyżej instrukcję obsługi i rysunki z katalogów części.
    Co do silnika, pewne informacje można podpatrzeć z nowszych silników - serwisówki Derbi oraz Aprilia. Lakoniczne info jest również w serwisówce Haynes dla Gilery Runner.
  • #4
    modulator
    Level 10  
    Wielkie dzięki za zainteresowanie moim tematem, ale jeśli jest tak trudo o te schematy to czy jest duże podobieństwo z piaggio NRG 50? bo tylko taki servis manual udało mi się w sieci zdobyć.
    A szukam tej instrukcji gdyż czeka mnie demontaż napedu, a dokładnie sprzęgła startowego najprawdopodobniej.

    Pozdrawiam,
  • #5
    marek49ae
    Level 24  
    Pierwsze sprzęgło masz w silniku na wale, musisz sobie blokadę zrobić bo nie będziesz miał jak nakrętki odkręcić, nie ma tam nic strasznego, za nakrętką podkładka zębata, pierwszy talerz, tulejka, pasek, drugi talerz z rolkami. Drugie sprzęgło masz w napędzie, odkręcisz nakrętkę blokując koło, napędy działają na takiej samej zasadzie w NRG i w ZIPie, części mogą się nieznacznie różnić. W razie kłopotów pisz to ci pomogę
  • #6
    federalny
    Level 10  
    aby to odkręcić wystarczy użyć klucza pneumatycznego lub elektrycznego i lekko przyblokować sprzęgło kawałkiem kołka drewnianego, na pewno się odkręci i zakręci takimi kluczami. Ja naprawiam skuterki i zawsze się odkręca nie mam żadnych blokad.
  • #7
    modulator
    Level 10  
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem demontażu sprzęgła. Po demontaży stwierdzam, że sprzęgło i pasek są w dobrym stanie. Okazuje się, że teraz potrzebuję informacji na temat regulacji dawki oleju. Silnik nie wchodzi na obroty, dymi na niebiesko. Jeśli ktoś z Was regulował skutecznie dawkę oleju na pompie to proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #8
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Dawki oleju generalnie się nie ustawia. Regulacja pompki olejowej ogranicza się jedynie do ustawienia linki tak, aby przy zamkniętej przepustnicy pokrywały się dwa znaki na blaszanej tarczy i na nadlewie korpusu pompki.
    Ustawienie pompki oleju Piaggio - ze serwisówki:
    Piaggio ZIP I manual service
  • #9
    bartosz789
    Level 30  
    Jeżeli to 2T sprawdź uszczelniacze wału.
  • #10
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Że niby co, zaciąga olej ze skrzyni biegów? Każda strona skrzyni korbowej tego silnika nie ma kontaktu z olejem, co najwyżej pompą i kanałem cieczy chłodzącej, tyle że tutaj pozostają puste bo to silnik chłodzony powietrzem.
    Silnik jest zalany/zalewany skoro kopci i nie wkręca się na obroty (czwórkuje).
  • #11
    modulator
    Level 10  
    Dziękuję Ci BANAN... za pełną i czytelną pomoc dotyczącą ustawienia pompy olejowej. Czasem trzeba się tyle naczytać, by znaleźć właściwą odpowiedź na stawiane pytanie. Powiedz mi czy dobrze szukam w sprawie tego niewchodzenia na obroty i przy tym tego dymienia? Podejrzewam właśnie tą pompę, sprawdzę jej ustawienie. A co podejrzewasz jeśli ustawienie jest właściwe? Czy uszkodzona pompa?