Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga '00 - poszukuję przewodu od wskaźnika paliwa

Maxinow 23 Mar 2011 13:42 4799 14
  • #1 23 Mar 2011 13:42
    Maxinow
    Poziom 2  

    Witam.
    Jestem pierwszy raz na forum i za ewentualne błędy z góry przepraszam.

    Próbuje zlokalizować przewód od poziomu paliwa za zegarami.
    Szukałem różnymi sposobami. Czy ktoś ma może pomysł jak go znaleźć albo gdzie go znaleźć?

    0 14
  • #2 23 Mar 2011 21:44
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    sygnał z czujnika poziomu paliwa nie idzie na zegary ale na ZBR i jest to rozowy przewod o nr 16114. Dopiero dalej CANem na zegary

    0
  • #3 24 Mar 2011 09:25
    Maxinow
    Poziom 2  

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jestem bardzo wdzięczny...

    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #4 24 Mar 2011 13:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    spoko, nie ma sprawy. Wystarczy ze klikniesz "pomogl". :)

    0
  • #5 03 Lis 2012 20:40
    decard86
    Poziom 10  

    kolego sory ze odgrzebuje kotleta ale mam pytanie czy jesteś kolego 100% pewien że sygnał do wskaźnika idzie CAN-em ?

    Mam podłączonego Gps z CAN i tej informacji nie mogę wyciągnąć, muszę podpiąć się analogowo pod przewód 16 114 ale jak dotąd też jeszcze go nie znalazłem a nie chcę iść na łatwiznę i puszczać przewodu do pływaka...

    0
  • #6 03 Lis 2012 21:24
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wszystkie informacje wyciagniesz z CANu, mamy zamontowane FleetBoardy Mercedesa na TGA i TGX i działa prawidłowo.

    0
  • #7 04 Lis 2012 18:00
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Z tego co mi wiadomo, to sygnał analogowy z przewodu 16114 biegnie do złącza R1/13 w ZBR,a dalej jest wysyłany szyną I-CAN (splotka niebiesko/żółta ) z wyj. R2/9,R2/10 do zestawu wskaźników na wej. X1/14,X1/8.Czy takowa informacja jest również w innych szynach CAN nie wiem.

    0
  • #8 04 Lis 2012 19:13
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Należy podpiąć się pod A-CAN modułu KSM ("moduł klienta")
    pin 14 L A-CAN kostka X2
    pin 13 H A-CAN kostka X2
    Jutro sprawdzę "fizycznie" gdzie to jest wpięte. (FleetBoard)

    0
  • #9 04 Lis 2012 22:47
    decard86
    Poziom 10  

    ja wpiąłem się tak jak na instrukcji poniżej...

    Code:
    http://speedy.sh/9xfFh/CAN-podlaczenie.pdf


    ktoś może mi powiedzieć czy to dobre miejsce ?

    0
  • #10 05 Lis 2012 12:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Dokładnie tak jak w poprzednim moim poście. Tam jest wpięty CAN, skrętka przewodów pomarańczowy/brązowopomarańczowy. Man Tga '00 - poszukuję przewodu od wskaźnika paliwa

    Przewody są wpięte w oryginalną kostkę.
    Man Tga '00 - poszukuję przewodu od wskaźnika paliwa
    Skretka żółto-niebieska.
    Man Tga '00 - poszukuję przewodu od wskaźnika paliwa

    0
  • #11 05 Lis 2012 16:36
    daro111
    Poziom 31  

    decard86 napisał:
    ja wpiąłem się tak jak na instrukcji poniżej...

    W/g opisu wychodzi że podpiąłeś się do sterownika FFR pod piny X1/14 i X1/15 to szyna T-CAN.Wiem na 100% że info o paliwie wysyłane jest z ZBR-a szyną I-CAN.
    Kolega serwis_gh pisze że takowa informacja jest także w module KSM na szynie A-CAN czyli informacja do KSM musi jakoś dotrzeć a jedyny sposób to poprzez szynę T-CAN ,czyli tu gdzie jesteś w tej chwili "podłączony".Może szyna jest właściwa tylko problem z poprawnym odczytem informacji.

    0
  • #12 05 Lis 2012 20:46
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Myslę że T-CAN nie puści arbitrażu na takim poziomie jakim jest Fleet Management System (j.w."GPS") a sam nasłuch nie doczeka się ramki z informacją o poziomie paliwa co najwyżej o obrotach czy chwilowym momencie obrotowym.
    Moduł KSM w MAN jest właśnie stworzony do komunikacji z takimi systemami.
    Tak samo jest np. w Scanii czy w Volvo.
    Zdejmij prawą pokrywę pod maską i sprawdz czy nie ma tam tego modułu, jest on umieszczony w przednich ramkach przed centralkami pod podszybiem.
    Co ciekawe A-CANem idą wszystkie informacje potrzebne do FMS (Kierowca, stan zasilania, praca silnika, stan licznika kilometrów, poziom paliwa, zużycie paliwa itp.)

    0
  • #13 06 Lis 2012 14:26
    decard86
    Poziom 10  

    kolego u mnie nie ma tego modułu KSM w tym miejscu, montowali go gdzieś indziej ?? moj man jest z 2001 roku

    0
  • #14 07 Lis 2012 02:00
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Nie, w naszych kilku były dokładane, w niektórych były w standardzie.
    W Scanii dokładałem maleńki moduł FMS a w Volvie trzeba było montować w serwisie przystawkę Dynafleet (MID203) i zmienić oprogramowanie w VECU (MID144)
    Nie jest ważny rocznik tylko wyposażenie. KSM jest przeważnie w tych kieszeniach.

    0
  • #15 07 Lis 2012 21:53
    decard86
    Poziom 10  

    teraz mam inne pytanie...

    Mianowicie ile Wam pokazuje spalanie w tych manach TGA ?

    Mam auto z 2001 roku 460 KM w automacie i GPS z CAN-a pokazuje mi 26,7 l / 100 km

    Nie chce mi się w to za bardzo wierzyć szczególnie dlatego że wtryski nie były nigdy robione a auto ma ponad bańkę, więc pytam czy CAN może oszukiwać ?

    0