Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termometr atmega8 dodanie przycisków

23 Mar 2011 22:40 1646 2
  • Poziom 18  
    Witam

Na wstępie chciał bym dodać, że w programowaniu jestem laikiem. Tworzę właśnie termometr czteropunktowy. jest to przeróbka schematu z sieci http://sq9mtx.pl/viewpage.php?page_id=11 . Po załączeniu termometru na lcd pojawiają mi się wszystkie temperatury, a chciał bym aby były np. 4 przyciski do wybierania danej temperatury. I tu do was prośba aby przerobić mój program do obsługi przycisków i poprawienia schematu oraz płytki bo ja jako początkujący spędziłem nad nią sporo czasu a pewnie ta przeróbka może mi się nie udać.
    program jest również z tego forum lecz po drobnych przeróbkach z mojej strony
    Code:

$regfile = "m8def.DAT"                                      'deklaracja procesora, w tym wypadku Atmega8
    $crystal = 8000000                                          'deklaracja cześtotlwiości pracy (wew oscylator 1MHz w zupełności wystarcza)
    'Deklaracja portów od wyświetlacza LCD
    Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portd.0 , Db5 = Portd.1 , Db6 = Portd.2 , Db7 = Portd.3 , E = Portd.4 , Rs = Portd.5

Config Lcd = 16 * 2                                         'ustawiamy typ wyświetlacza (soft jest dostosowany do pracy z wyświetlaczem 2x20, przy pracy z innym wyświetlaczem trzeba będzie skorygować wyświetlanie znaków)

'*************************************WAŻNE**********************************************
    'Pamiętać o podłączeniu rezystora podciągającego o wartości 4.7kohm między linią DQ a VCC
    Config 1wire = Portb.5                                      'deklaracja portu na którym będą podpięte DS18b20

Dim I1 As Integer , Ss As String * 6
    Dim I2 As Integer
    Dim I3 As Integer
    Dim I4 As Integer

Dim Dsid1(8) As Byte
    Dim Dsid2(8) As Byte
    Dim Dsid3(8) As Byte
    Dim Dsid4(8) As Byte