Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaryjne odpalanie na gazie (BRC P & D)

monterrobi 23 Mar 2011 22:45 20255 9
  • #1
    monterrobi
    Level 10  
    Nie mogę odpalić samochodu z instalacją P&D. Co należy zrobić,
    żeby uaktywnić tryb awaryjnego uruchamiania na LPG?
  • Helpful post
    #2
    MAX52
    Level 21  
    Przełącznik mikro trzymasz wciśnięty przekręcasz stacyjkę w pozycję zapłon i czekasz około10 sekund jak kontrolka zmieni się na zieloną i piknie brzęczyk puszczasz przycisk i kręcisz rozrusznikiem.
  • #3
    monterrobi
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedź:)
    A jeśli po przekręceniu stacyjki w tryb "zapłon" centralka nie jest aktywna (nie zapalają się diody), to rozumiem, że tryb awaryjny nie zostanie uaktywniony.
    Diody na centralce zapalają się i zresztą zawsze odpalały się dopiero po uruchomieniu silnika. Najprawdopodobniej instalator źle podłączył zasilanie sterownika LPG. Czy można awaryjnie podpiąć sterownik bezpośrednio przez podpięcie do akumulatora? Może ktoś orientuje się, który przewód doprowadza napięcie do sterownika?
  • #4
    MAX52
    Level 21  
    4 przewodowa wiązka przewodów żółty,biały,żółto czarny,brązowy.Brązowy to +12 ma być zasilany po zapłonie i wówczas tryb awaryjny musi działać.Brązowy przewód masz prawdopodobni podłączony po +12 z wtryskiwaczy gdzie zasilanie ginie po chwili lub jest dopiero przy kręceni rozrusznikiem.
  • #5
    monterrobi
    Level 10  
    Dokładnie, po przekręceniu kluczyka w pozycję: "zapłon" diody w centralce zapalają się na 1-2 sekund i gasną.
  • #6
    MAX52
    Level 21  
    Proszę brązowy przewód podłączyć do przewodu +12V po zapłonie,nie pod akumulator.Napięcie ma się pojawiać w momencie włączenia zapłonu i ginąć w momencie wyłączenia zapłonu.
  • #7
    monterrobi
    Level 10  
    Rozumiem, że awaryjnie mogę podpiąć z gniazda zapalniczki lub gniazda OBD, tak?
  • Helpful post
    #8
    gralar
    Level 13  
    Witwm!
    Jak masz samochód z grupy VW to pod zapalniczke nie, bo w czasie kręcenia rozrusznikiem jest rozłanczane zasilanie tzw. X. Jeżeli chcesz pod plus OBD, to musisz sprawdzić czy przekrój przewodu zasilającego nie będzie za mały no i bezpiecznik.
  • #9
    monterrobi
    Level 10  
    Nie jest to VW, a Peugeot 407, a więc nie powinno być problemu.
  • #10
    monterrobi
    Level 10  
    Po oględzinach wiązki przewodów, bezpośrednio przy sterowniku mogę stwierdzić, że gazownik poszedł na łatwiznę i do brązowego kabla zasilającego podpiął sygnał z białego kabla, który jednocześnie biegnie do sterownika.
    Gazownik ułatwił sobie w ten sposób robotę.
    Po podpięciu napięcia do brązowego kabla centralka LPG zaczęła pracować
    dokładnie tak jak przewidział to producent instalacji.
    Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu:)