Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 8v gaśnie na luzie

ladacoRRRrrr 24 Mar 2011 10:26 13008 14
  • #1 24 Mar 2011 10:26
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Od pół roku posiadam astrę 1.6 8v x16szr 75km, kombi 1997.
    Auto boryka się z pewnymi problemami:
    1. Nie zawsze odpala; raz przekręcę kluczyk i wszystko gra, a innym razem mam obroty około 100 i zaraz gaśnie (czasem w ogóle nie odpala).
    2. Podczas jazdy na luzie gaśnie. Jak jadę to często obroty spadają do poziomu 400, a czasem gaśnie. Mam wrażenie jakby coś się blokowało bo czasem mam obroty w normie ale na ogół za niskie. Czasem jak mam obroty około 500 i zatrzymam się to po chwili wracają do normy.
    Auto posiada instalację gazową, ale zarówno na gazie jak i na benzynie obory spadają.
    W aucie zostało sprawdzone: świece, filtr powietrza, kable, silnik krokowy, przepustnica, czujnik temperatury silnika.
    Zmagam się z tą usterką od 6 miesięcy, sam i z pomocą mechaników i nikt nie był wstanie naprawić tej usterki. Bardzo proszę o pomoc lub/i polecenie warsztatu w okolicy Krakowa, który byłby wstanie naprawić usterkę.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    0 14
  • #2 24 Mar 2011 11:44
    płetwa
    Poziom 29  

    Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnienia i szczelność układu dolotowego od filtra do kolektora ssącego, może być gdzieś nie szczelność i samochód zasysa tak zwane "lewe powietrze".

    0
  • #3 26 Mar 2011 20:35
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Dziękuję za sugestię ale to już zostało sprawdzone i nic nie jest lepiej.
    Powiem szczerze to byłem już u 4 mechaników i poprawy nie ma.
    Ostatni powiedział że sprawdził wszystko i nie wiem w czym tkwi usterka.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 26 Mar 2011 20:43
    deniro18
    Poziom 15  

    A czy diagnoza komputerowa była? Może jakiś błąd uchował się w pamięci

    0
  • #5 26 Mar 2011 21:44
    Roli
    Poziom 26  

    Wepnij się oscyloskopem w czujnik położenia wału i zobaczysz jaki jest sygnał, czy nie jest zaśmiecony zakłóceniami.

    0
  • #6 27 Mar 2011 00:36
    artou55
    Poziom 10  

    miałem ten sam problem przez 2 lata się borykałem, aż w serwisie r2 przeczyśili mi przepustnice i wymienili uszczelniacz silniczka krokowego i wszystko gra

    0
  • #7 27 Mar 2011 12:41
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Błędy były sprawdzane i żadnego nie było. Przepustnica jest po czyszczeniu, zmieniony został potencjometr oraz silnik krokowy (na kilka różnych był wymieniony).
    Po zmianie potencjometru poprawiły się obroty i odpalanie ale bez rewelacji.
    Ponieważ wymiana odbyła się wczoraj wiele nie mogłem sprawdzić.
    Jeżeli chodzi o odpalanie to trochę lepiej ale nadal zdarza się, że nie odpala lub odpala (z obrotami 100) i zaraz gaśnie.
    Podczas jazdy jak do tej pory silnik mi nie zgasł ale po rozgrzaniu obroty mam w okolicach 600, a to chyba za mało?
    Dziękuję za wszelkie sugestię postaram się sprawdzić pozostałe rzeczy.
    Pozdrawiam.

    1
  • #8 27 Mar 2011 14:02
    misiek1422
    Poziom 9  

    Czy nie miałeś przypadkiem wystrzału na gazie?? Przepustnica piszesz że po czyszczeniu ale czy sprawdzona pod względem szczelności??? Klapki w przepustnicy nie pogięte??? Potencjometr wyregulowany po zmianie??? Sprawdziłbym jeszcze wskazania sondy lambda. I jaką masz instalację gazową??? Nie ma tam przypadkiem Kontrolera sondy lambda??? Bardzo często to on jest odpowiedzialny za takie zachowanie silnika... Pozdrawiam

    0
  • #9 31 Mar 2011 13:14
    Samuel59
    Poziom 10  

    Mam aktualnie identyczny problem.
    Dwa tygodnie temu zamontowali mi instalacje gazową sekwencyjną (Elpigaz)
    od tego momentu miałem problem z odpalaniem... podejrzenia padły na pompę paliwa oraz rozrusznik. Podczas diagnozy usterki okazało się, że nie było zasilania pompy paliwa podczas rozruchu silnika. Komputer nie wysyłał sygnału na pompę. Co ciekawe mechanik który zakładał mi tą instalacje powiedział że z komputera bezpośrednio wychodzi napięcie na zasilanie instalacji gazowej...
    I teraz pytanie czy nie powinno po drodze być jakiegoś bezpiecznika lub jakiś przekaźnik, żeby zabezpieczyć wyjście z komputera?
    Może to również być spowodowane tym, że czujnik od obrotów wału nie działa poprawnie i przez to komputer nie chce załączyć pompy paliwa..
    Czekam aktualnie za informacją od mechanika, jak będę wiedział coś więcej to dam znać.

    1
  • #10 02 Kwi 2011 20:23
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Dziękuję za odpowiedź.
    Jeżeli chodzi o pompę paliwową to chyba działa ponieważ auto czasem odpala od kopa.
    Zauważyłem, że problem z odpalaniem mam gdy auto zgaszę na gazie.
    Problem z gaśnięciem minął na chwilę ale teraz powrócił.
    Znowu obroty mam w okolicach 600 i zauważyłem, że gdy na gazie obroty spadają z 2000 to przy około 1000 następuję przeskok (wahnięcie) i szybki spadek do 600.
    Czasem auto zgaśnie.
    Bardzo proszę o poradę lub polecenie mechanika w okolicach Krakowa, który byłby wstanie naprawić auto.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 02 Kwi 2011 21:33
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Ja bym pojezdził z manometrem za szybą , sprawdziłbym jeszcze czy nie przepuszcza ci elektrozawór gazu (to może być powodem że auto ciężko odpala bo go zalewa ).Poza tym porządna diagnostyka porządnym testerem ,sprawdzenie napiecia na tps-ie w pozycji początkowej.

    0
  • #12 04 Kwi 2011 21:50
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam jeszcze jedno spostrzeżenie.
    Mianowicie nie wiem czy winę nie ponoszą zegary, a właściwie prędkościomierz.
    Ostatnio po wizycie u mechanika było całkiem ok (auto nie gasło) ale prędkościomierz z racji usterki trochę skakał.
    Gdy prędkościomierz padł całkiem auto zaczęło gasnąć. Zegary zostały wymienione i po teście na odcinku 6 km auto nie zgasło ani raz.
    Pech chciał, że po 10 km zegary znów padłu (teraz chyba linka) i auto znów gaśnie.
    Proszę o komentarz fachowca czy prędkościomierz może mieć wpływ na gaśnięcie auta na luzie!?!
    Pozdrawia

    1
  • #13 04 Kwi 2011 22:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Na luzie w czasie jazdy jak najbardziej może gasnąć jeśli sterownik nie będzie "widział" prędkości, a czujnik jest w liczniku.

    0
  • #14 12 Kwi 2011 12:57
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Po wymianie zegarów problem z gaśnięciem ustał.
    Jeżeli chodzi o odpalania to nadal nie zawsze odpala, a czasem po odpaleniu (z wciśniętym gazem ) gaśnie.
    Mam jeszcze pytanie bo prędkościomierz mam z indeksem w=1111, czy nie powinien być w=1102??
    Jeżeli tak to czy będzie źle działał?

    0
  • #15 24 Paź 2011 12:42
    darosc
    Poziom 2  

    Oznaczenie nie tyczy się tylko prędkościomierza aczkolwiek całego zegara ( czyt. Licznika ) Różnica chyba nie wielka Ja osobiście w Asterce swojej zmieniłem licznik z
    W-1102 na W-1111 i działa bardzo pięknie bez zarzutów, co do odpalaniaTwojego samochodu. Ewidentna przyczyną jest pompa paliwa, nawet jeśli słychać jej rozruch po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie oznacza to że ona działa poprawnie. Proponuję wykręcić ci pompę paliwa ( Jest to klucz płaski 8 i płaski śrubokręt ) , wziąć ją do domu i ze zwykłej ładowarki od telefonu podpiąć ją na krótko. Pompa musi być zanurzona w cieczy inaczej nie będziesz wiedział czy kręci i pompuje. Zazwyczaj przy instalacjach gazowych siada pompka ( siadają szczotki ze względu na bezustanną pracę ) , jeżeli okaże się że pompkę masz jednak wadliwą a z tego co czytałem to na to wskazuje , to proponuję zakupić nową pompkę ( koszt w granicach 70 - 170 złotych , nie polecam kupować pompek ze szrotów jak to nie którzy robią ) i do tego przekaźnik wyłączający pompkę. Dalej nie powiem co i jak bo jeszcze do tego nie doszedłem i stoję właśnie przy Przekaźniku ;) u Mnie pomogło a szukałem winy jak głupi pomijając tą pompkę kilkanaście razy ;)

    0