Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie C++,początki.

matiz58 24 Mar 2011 16:11 1689 7
    matiz58
    Level 9  
    Witam mam pytanie dotyczące programowanie,pisania gier w języku programistycznym C++. Narazie jestem początkujący,ale mam już na swoim koncie 1 grę oraz kilka bardzo prostych programów.A teraz nasuwa się pytanie,jak wykonać grę C++ z grafiką 2D,3D.Czy opłaca mi się w ogóle rozpoczynać już przygodę z pisaniem gier 2,3D?Jeśli mam na celu zostać programistą to wystarczy mi język C++ czy muszę się uczyć pozostałych jak :PHP ,JS,Flash? O Htmlu nie mówię bo opanowałem w przeciągu kilku dni.Proszę o poważne wypowiedzi.
    Dżyszla
    Level 42  
    Z pytań zadanych radziłbym jeszcze nie wchodzić w 3D. Co do 2D - możesz na początek z użyciem standardowych możliwości, czyli bez używania bibliotek graficznych. (zakładam Windowsa oczywiście)

Jeśli umie się programować, to nauka języka każdego innego jest kwestią kilku tygodni.
  • Helpful post
    Wizer
    Level 11  
    na początku jeśli chodzi o pisanie gier...

jeśli chcesz się bawić w renderowanie grafiki 2/3D to musisz poznać do tego jakąś bibliotekę - o ile sam fakt poznania nowej biblioteki nie różni się od innych bo to kwestia poznania funkcji i ich użycia... do grafiki 3D dochodzą często skomplikowane operacje matematyczne i tu sam sobie musisz odpowiedzieć na pytanie czy dasz sobie rade z matematyką (operacje na macierzach)

tylko pytanie czy jest sens się tego uczyć skoro chcesz zostać programistą ? nigdzie tego później nie wykorzystasz...