Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym Skoda Felicja

MichaelGro1 24 Mar 2011 19:38 7231 7
  • #1 24 Mar 2011 19:38
    MichaelGro1
    Poziom 8  

    witam wszystkich... mam kolejny problem ze swoją felicią (1,3 +LPG). ostatnio zacząłem zauważać spory ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym. sprawdziłem wszystkie gumowe przewody, poziom oleju, korek od oleju (brak mazi) i zauważyłem wyciek płynu przy pompie wodnej. po dwóch godz walki pompa wymieniona na nową. uzupełniłem płynu do poziomu "max". po przejechaniu ok 100km-szok-ledwie minimum na podziałce... dodam jeszcze że układ był odpowietrzony... dolałem więc ponownie do max. i cały czas ledwie minimum w zbiorniku wyrównawczym. zauważyłem też biały dymek z rury nawet przy nagrzanym silniku i na zbiorniczku w zagłębieniu stoi borygo. pasuję mi na uszczelkę- tylko nie mam bąbelków w zbiorniku, nie przybywa oleju, brak mazi, brak spadku mocy. może korek na zbiorniku wyrównawczym???

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Mar 2011 21:24
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    To zrób test ciśnieniowy, są do tego takie fajne przyrządy (pompki). Test zrób na zimnym i na gorącym silniku i będzie pewne co jest grane. No, ale wszystko by wskazywało na uszczelkę głowica/blok. A co do mazi na korku to ona może występować mimo iż silnik jest w porządku. Pozdrawiam.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 24 Mar 2011 22:48
    piotr77dm
    Poziom 12  

    Można jeszcze zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia. Są bardzo fajne zestawy do sprawdzenia czy w układzie chłodzenia są spaliny. Od razu będzie wiadomo czy uszczelka cała czy nie. Pod głowicą oczywiście.

    0
  • #4 25 Mar 2011 08:59
    MichaelGro1
    Poziom 8  

    dzisiaj miałem znowu kolejną niepokojącą przygodę... stojąc na światłach silnik wpadł w nierówne obroty, a w pewnym momencie spadły tak że aż zgasł... ale zapalił na dotyk.

    1
  • #5 25 Mar 2011 22:35
    MichaelGro1
    Poziom 8  

    nowe, wieści... po dokładnym obejrzeniu silnika przy jego pracy zauważyłem spory wyciek płynu tak jakby spod głowicy, tuż pod kolektorem i pod termostatem, nad czwartym tłokiem licząc od lewej... zdjąłem głowice i uszczelka wygląda dość solidnie...czy to jednak będzie uszczelka?

    1
  • #6 26 Mar 2011 07:14
    piotr77dm
    Poziom 12  

    Jak już zdjąłeś głowicę to daj ja do planowania i niech sprawdzą szczelność uszczelka w takim przypadku tylko nowa.

    0
  • #7 26 Mar 2011 18:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Kupiłem ostatnio taką Skodę za grosze bo kilku pseudo mechaników się uparło że uszczelka pod głowicą puszcza. A ja tylko wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy bo przepuszczał na zgrzewie i jeżdżę. :D

    0
  • #8 26 Mar 2011 22:11
    MichaelGro1
    Poziom 8  

    ok, problem rozwiązany. dzięki chłopaki za podpowiedzi-głowica i uszczelka było ok, tylko niepotrzebny wydatek miałem... postanowiłem sprawdzić termostat i jego uszczelnienie- i tu był pies pogrzebany.

    pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów