Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika

ftp.kowal 24 Mar 2011 20:54 10004 12
  • #1 24 Mar 2011 20:54
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Na początku przepraszam za zła jakość zdjęć. W ciągu roku w ten sam sposób co na zdjęciach spaliły się dwa sterowniki. Czym to może być spowodowane?? Na pewnym portalu aukcyjnym znalazłem taki sam jak mi jest potrzebny, lecz jest to tylko sam sterownik. Więc bez ominięcia immobilizera się nie obejdzie. I tu moje drugie pytanie czy któryś z kolegów dałby rade je ominąć lub chociaż podpowiedzieć jak to zrobić?

    0 12
  • Fibaro
  • #2 25 Mar 2011 08:01
    hollow
    Poziom 20  

    No nie ma problemu można to zrobić.

    0
  • #3 25 Mar 2011 09:22
    gstor
    Poziom 2  

    witam. polecam sprawdzić stronę elektronika.renado.pl chłopaki znają się na rzeczy, mojego merca uruchomili bez problemu. z tego co wiem mają jakieś emulatory dzięki którym możesz odpalić autko. pozdrawiam

    0
  • Fibaro
  • #4 26 Mar 2011 11:00
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Kolego Hollow ja wiem, że to nie stanowi problemu dla osób które znają się na tym. Z chęcią skorzystałbym z Twojej pomocy gdybyś mieszkał bliżej mnie. Odległość to ładnych paręset km. Zresztą z immobilizerem jakoś będę musiał sobie poradzić i może kogoś bliżej znaleźć. Bardziej mnie martwi czemu już drugi sterownik tak się spalił. Cała wiązkę elektryczna prześledziłem już chyba 3 razy i nie znalazłem nigdzie żadnego uszkodzonego przewodu, który by zwierał do masy.

    1
  • Fibaro
  • #5 26 Mar 2011 11:27
    emeryt2
    Poziom 42  

    Popalone ściezki , to skutek , szukać trzeba przyczyny i napewno nie jest ona w ECU! Zdjęcie słabe , może lepsze wrzuć lub napisz na jakie piny ten " zespół " pożarowy wychodzi i co jest nimi sterowane z osprzętu silnika? Tam nakleży szukać przyczyny!

    1
  • #6 26 Mar 2011 18:43
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przepraszam, ale lepsze zdjęcia i coś więcej będę mógł dać dopiero jutro. Vito zostało przyciągnięte do mnie z innego zakładu, gdzie po naprawie zerwanej świecy żarowej zabrali się za naprawę wentylatora chłodnicy. I z tego co mi powiedziano chcieli go sprawdzić na krótko więc ściągnęli wtyczkę i złączyli dwa przewody ze sobą. I wtedy podobno poszedł dymek spod tapicerki. Nawet nie wiem które przewody złączyli.
    Mam nadzieje ze teraz jakoś lepiej będzie to wszystko widać.
    Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Sterownik pokazywałem dwóm elektronikom samochodowym u siebie w mieście. Jeden stwierdził że to wina przewodów dochodzących do wtryskiwacz, które to mają przetartą izolacje i zwierają do masy. Z kolei drugi powiedział że ktoś musiał odwrotnie podłączyć klemy na akumulatorze. I przez to kondensator wysadził i rozlał się z niego elektrolit. I teraz któremu wierzyć? Mam nadzieje że coś więcej mi doradzicie.

    0
  • #7 29 Mar 2011 22:46
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Mam juz nowy sterownik. Ale co do mojego pytania cisza najwidoczniej nikt nie pomoże. Dzięki wszystkim za zainteresowanie, jak dojdę w czym może tkwić problem postaram się opisać.

    0
  • #8 30 Mar 2011 07:35
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie znam tego sterownika , foto faktycznie nieczytelne. Jeżeli ta dolna wtyczka i jej piny , sa miedzy innymi do sterowania wtrysków , to na okablowaniu ich należy szukać nieprawidłowości!

    0
  • #9 30 Mar 2011 08:25
    myrek305
    Poziom 11  

    Standart w vito cdi jak dobrze poszukasz to znajdziesz wiązkę silnika przecierającą sie o karoserię hehe powodzonka

    0
  • #10 30 Mar 2011 20:25
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Może tak będzie troszkę łatwiej. Mercedes Vito 2.2 cdi sterownik silnika
    Są to piny z kostki A, które oznaczają:
    A1, A7 i A8 to przekaznik sterowania silnika
    A4, A5 i A6 to masa.
    Pozostałe piny są pinami wolnymi

    0
  • #11 31 Sie 2011 20:18
    onepiotr
    Poziom 23  

    Ta usterka najczęściej chyba jest powodem przetarcia kabli: albo zaraz po przejściu do komory silnika (górna część amora ), albo przewody cz-ka wałka rozrządu. Często kiedy z pod wtrysku ucieka komprecha i uchodzi właśnie szczeliną na przewody tego czujnika, zmiękczając ich izolację i robi się spinol:(
    Czujnik jest pod metalowym deklem nad wtryskami, a przewody chyba w dodatkowej koszulce.

    Czytanie kluczy można pominąć emulatorem, ale wymaga to mimo wszystko przeprogramowania pamięci sterownika silnika.

    0
  • #12 01 Wrz 2011 23:08
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Samochód już dawno poszedł, ale temat mnie nadal interesuje. Troszkę jeszcze pogrzebałem w nim i porobiłem dobre przejścia masowe bo na niektórych oczkach zaczynało być już zielono. Przetarci przy wtryskiwaczach nie było tak jak i przy czujniku. Co do czytania klucza klient przysłał sam jakiegoś fachowca który coś tam kupił wstawił jakieś pudełeczko do środka sterownika polutował pokombinował a i tak nie chodziło. Później jak się jeszcze okazało coś schrzanił w tym "nowym" sterowniku. Co do palenia się sterownika to zastanawiam się czy mógłby mieć na to wpływ wentylator chłodnicy. W instalacji wentylatora są dwa przekaźniki załączają pierwszy i drugi bieg. Tutaj było już troszkę inaczej, też są dwa przekaźniki ale na jednym wychodziło tak że po tym jak czujnik temperatury złącza piny od niego to mostkuje się w tym momencie plus z minusem. Mam nadzieję że w miarę zrozumiale opisałem.

    0
  • #13 21 Paź 2011 19:13
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Vito jeździ już parę miesięcy przez ten czas zrobiło kilkanaście tysięcy km i jest wszystko ok.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo