Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2.0 DTI 2001r. słabe hamulce, kontrolka ABS i silnika

24 Mar 2011 21:33 15394 18
  • Poziom 9  
    Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem VB 2.0 DTI 2001r. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie tragiczne hamulce i włączająca się kontrolka ABS i czasami kontrolka silnika - o której zaraz powiem.

    Hamulce są bardzo słabe. Chcąc zahamować ( prędkość powyżej 50km\h), pedał wchodzi dość głęboko i efektywność wyhamowania jest słaba. Gdy natomiast puścimy hamulec i jeszcze raz wciśniemy jest on wyższy i trochę lepiej dohamowuje. Jak powtórzymy te czynność dwa razy to pedał jest wysoko i staje się naprawdę twardy, aż boli stopa.
    Raz na jakiś czas zapala się kontrolka ABS i wtedy logicznie ABS nie działa. Dziś sprawdziłem jak się nie paliła i wtedy ABS działa bezproblemowo.

    Kolejną sprawą jest kontrolka silnika, która włącza się sporadycznie, jednak jest to irytujące. Zapala się gdy uruchamiam silnik rano ( na parę sekund. Gdy dodam lekko gazu - znika). Ogólnie zauważyłem ze zapala się przy niskich obrotach. Ostatnio gdy stałem na światłach i w garażu, (oczywiście po lekkim dodaniu gazu - znika).

    Dzięki za wysłuchanie i czekam na jakieś rady.
    Pozdrawiam, Tomek
  • Poziom 28  
    ABS w starszych oplach to zazwyczaj problem któregoś z czujników. Możesz mieć jeszcze czujniki zużycia klocków, które w niektórych samochodach występują. Hamulce możesz mieć zwyczajnie zapowietrzone.

    Co do ABSU rada jest taka, aby wejść pod samochód, poodpinać wszystkie czujniki, sprawdzić ich rezystancję (powinny mieć ok. 1-1,5kOhm). Wtedy wyeliminujesz problem czujników. Do tego po odpięciu każdego czunika sprawdzić przejście miernikiem do sterownika ABS (czy nie ma jakichś przerw w obwodzie kabla od czujnika do sterownika).

    Druga sprawa jest taka, że może ci np. brakować ząbka na którymś z przegubów. Czujniki ABS są pobudzane przez ząbki podczas obrotów przebugu. To można łatwo wykryć na oscyloskopie - podłączając oscyloskop pod czujnik, obracając równo kołem i mierząc amplitudy i wykrywając braki w impulsach. Jeszcze może być kwestia nieprawidłowej odległości któregoś z czujników od ząbków przegubu - powinno być powiedzmy ok. 1-2mm.

    P.S. Potrafisz określić jakie masz złącze diagnostyczne w samochodzie? Jakbyś jeszcze odsłonił sterownik ABS i odczytał jego nazwę (i odczytał nazwę z pompy ABS) to więcej by to też rozjaśniło.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Witam
    Generalnie auto na diagnostykę , nowy nabytek i pewnie kolega całej niechlubnej historii auta nie zna , być może przewód od czujnika / trzeba sprawdzić organoleptycznie / Co do skuteczności hamowania to dobrze by było jak kolega by zajrzał do hamulcy / stan klocków / bo może klocki stoją zardzewiałe . Można sprawdzić czy nie zapowietrzone , ale osobiście wątpię .
  • Poziom 9  
    Dziś sprawdziłem tarcze , klocki i co sie okazało... Jakis "wspaniały" mechanik źle załozył klocki hamulcowe z przodu. Teraz hamuje całkiem dobrze

    Ale... Gdy na postoju przy włączonym silniku wciskałem pedał hamulca kilka razy, zapaliła sie kontrolka silnika. Zgasiłem silnik i odpaliłem i zacząłem wciskac hamulec i kontrolka silnika znów sie zapaliła i tak kilka razy, aż w koncu zapaliła sie kontrolka ABS, kontrolka silnika zgasła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    tomek_eo10 napisał:
    Dziś sprawdziłem tarcze , klocki i co sie okazało... Jakis "wspaniały" mechanik źle załozył klocki hamulcowe z przodu.

    Nie "wspaniały" mechanik tylko jakiś domorosły papudrok, taki właściciel co sam naprawia a się nie zna, a kontynuacja trwa.......
  • Poziom 28  
    Zasugerowałem ci w pierwszym poście to co jest istotne przy diagnozie ABS. Jedź jak koledzy sugerują na diagnozę komputerową, odczytają ci kody błędów i będziemy bliżej usterki. Tylko niech ci chociaż podadzą te kody.

    Co do stopu w oplach jest jeszcze temat taki, iż sterownik ABS może dostawać sygnał od stycznika stop, który mówi mu, że właśnie jest hamowanie i ma działać. Może mieć to związek z twoim zapalaniem się kontrolki. Sprawdziłeś już jaki masz tam ABS i złącze diagnostyczne? Może uda się coś zdiagnozować na kody błyskowe (ale mogę się mylić)..?
  • Poziom 14  
    [quote="tomek_eo10"]Dziś sprawdziłem tarcze , klocki i co sie okazało... Jakis "wspaniały" mechanik źle załozył klocki hamulcowe z przodu. Teraz hamuje całkiem dobrze


    Wytłumacz mi jak były te klocki założone bo nie kumam.
  • Poziom 9  
    Zawleczki były nieprawidłowo załozone na klocki. Przez to klocek układał sie nierówno na tarczy.
  • Poziom 37  
    tomaszek0108 napisał:

    Wytłumacz mi jak były te klocki założone bo nie kumam.

    A co tu do kumania , pewnie mocowanie było źle zamocowane i odpychało tłok i i w ten sposób powstawał efekt rosnącego pedału hamulca .
    tomek_eo10 napisał:
    Zawleczki były nieprawidłowo załozone na klocki. Przez to klocek układał sie nierówno na tarczy.

    A gdzie tam są zawleczki?
  • Poziom 9  
    Kolego, łopatologicznie - takie metalowe druty, które zakłada sie na klocek
  • Poziom 28  
    Po co ta niepotrzebna nikomu dyskusja o klockach i rozkminka o jakichś zawleczkach.. Skoro auto już hamuje, to skupcie się na problemie ABS.
  • Poziom 42  
    stopi napisał:
    Po co ta niepotrzebna nikomu dyskusja o klockach i rozkminka o jakichś zawleczkach.. Skoro auto już hamuje, to skupcie się na problemie ABS.

    Tylko gwarantuję ci, że "spinaczem" nie pójdzie, więc?
  • Poziom 28  
    A czy ktoś napisał, że pójdzie spinaczem?
  • Poziom 42  
    stopi napisał:
    Sprawdziłeś już jaki masz tam ABS i złącze diagnostyczne? Może uda się coś zdiagnozować na kody błyskowe (ale mogę się mylić)..?
  • Poziom 28  
    Nie kumałem o co chodzi z tym spinaczem. Chodzi ci o wkładanie spinacza do złącza, bo zazwyczaj robią to wszyscy spinaczem...? Na początku zrozumiałem, że ktoś chce naprawiać coś tym spinaczem :D
    W tym roczniku prawdopodobnie nie, dlatego napisałem, że mogę się mylić. Nie wiem dokładnie od którego roku znikły złącza z kodami błyskowymi.
  • Poziom 10  
    co do kontrolki silnika , sprawdź świece na 100% któraś jest walnięta