Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słabe ładowanie w Hondzie vfr 750

sławol 25 Mar 2011 13:46 4070 11
  • #1 25 Mar 2011 13:46
    sławol
    Poziom 17  

    Chodzi o ładownie w Hondzie vfr750 rc24. Sprawa wygląda tak, na biegu jałowym bez włączonych odbiorników ładowanie jest na poziomie 15V, na światłach postojowych 14V, światłach mijania 13V, na światłach drochowych 12.5V, a podczas jazdy na światłach mijania ładowanie waha się od 11.5 do 12.5V. W/g mnie jest coś nie tak, zwłaszcza podczas jazdy ładowanie jest za niskie. Co może być przyczyną złego ładowania w tym przypadku??

    0 11
  • #2 25 Mar 2011 19:14
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tutaj raczej wysiadają regulatory ale to jedna całość z prostownikiem.P

    0
  • Pomocny post
    #3 25 Mar 2011 23:29
    Breżniew
    Poziom 21  

    Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo uzwojenie nie może mieć połączenia z masa.
    Jeśli napięcie z alternatora jest ok. to pozostaje wymiana reglera.
    Regler musi mieć obowiązkowo dobre połączenie z masą.

    1
  • #4 26 Mar 2011 15:25
    sławol
    Poziom 17  

    Jak pomierze uzwojenia to dam znać co i jak, pozdro

    0
  • #5 26 Mar 2011 15:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    Uzwojenie na pewno dobre nawet nie trzeba mierzyć.P

    0
  • #6 26 Mar 2011 15:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.

    1
  • #7 26 Mar 2011 15:44
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tylko że pierwszy post wszystko wyjaśnia.P

    1
  • #8 02 Kwi 2011 22:33
    sławol
    Poziom 17  

    Uzwojenie wyszło bardzo dobre na pomiarach, czyli już wszystko jasne tak ?

    0
  • #9 03 Kwi 2011 12:02
    jawiczka
    Poziom 27  

    Posiadam vfr750 rc 36, pierwszy raz regulator padł dwa lata temu, wymieniłem na taki sam, czyli nie użebrowany co za tym idzie gorsze odprowadzenie ciepła, po miesiącu padł, pomyślałem że używany może był już wysłużony, zamówiłem taki sam nowy, padł po kolejnych dwóch miesiącach, na którymś zlocie pogadałem sobie z ludźmi, którzy twierdzili że to wada fabryczna, i zaproponowali mi inny z użebrowaniem, w zeszłym roku na bazarze zimowym kupiłem "jakiś" którego wyjścia były takie same tylko użebrowany, i też skończyło się smażenie regulatorów.

    0
  • #10 03 Kwi 2011 17:11
    sławol
    Poziom 17  

    Czyli jest to wina tylko i wyłącznie regulatora ?

    0
  • #11 03 Kwi 2011 18:59
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gratuluję pytania! Skąd i jak mamy wiedzieć, co się zepsuło w tym konkretnym motocyklu? Sprawdzisz, będziesz wiedział.

    1
  • #12 03 Kwi 2011 19:04
    jack63
    Poziom 42  

    Wygląda, że tak.
    Ja jednak sprawdziłbym napięcia międzyfazowe, ale pod obciążeniem.
    Wiem, że łatwo się o tym pisze a trudniej to zrobić. O ile z równomiernym obciążeniem nie powinno być problemu to sam pomiar wymaga trzech lub min. dwóch mierników. O idealnej sytuacji posiadania oscyloskopu dwukanałowego z pamięcią lepiej nie wspominać, choć większość z nas taki posiada nie wiedząc o tym.
    Sporo mówiącym o sprawności uzwojeń szybkim pomiarem jest pomiar indukcyjności. Z tym jednak jest chyba najtrudniej.

    0