Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eskort 1.8d 94r kombi - pękł pasek i złamało wałek rozrządu

lukss07ns 29 Mar 2011 21:54 13415 44
  • #31
    lukss07ns
    Poziom 19  
    silnik nic nie ucierpiał tylko poprzednia głowica. ale już za późno.
    Tata jutro ma dostać uszczelniacze i zawory ,jedynie paste do docierania dokupić i mówi że sam to zrobi.
  • #32
    ftp.kowal
    Poziom 34  
    To jest właśnie efekt nie sprawdzenia głowicy przed montażem. Tym się nie martw nauka nie idzie w las :D. Teraz już wiesz głowica do ściągnięcia. Wszystkie zawory należy rozpiąć posprawdzać ewentualnie wymienić na nowe i dotrzeć. Należało by jeszcze głowicę z planować. Nie zapomnijcie o uszczelniaczach trzonków zaworowych, które tez należy wymienić. Po tych wszystkich zabiegach ustawić luzy zaworowe. Poskręcać, odpowietrzyć i samochód powinien odpalić bez najmniejszego problemu.
  • #33
    lukss07ns
    Poziom 19  
    więc :
    zawory wymienione 4 i 5 (od rozrządu.)
    Luz na ssących 0,35 na wylotowych 50. Luzy poustawiane. Zawory dotarte. Nowe uszczelniaze założone. Rozrząd ustawiony. Autko zaczeło już o niebo lepiej coś tam się odzywać ale była słaba bateria i dużo nie zaszalałem z kręceniem. A diesel potrzebuję niestety więcej energi niż benzyniak.
    Podpięty pod prostownik na noc. Samostart przygotowany. Jutro katuje go do bólu.
  • #34
    T5
    Admin grupy Samochody
    Samostart wyrzuć do śmieci,kup plaka do tych celów.Nie wyrządza szkód.
  • #35
    jasio1234567
    Poziom 14  
    W 1.8 D nie było przypadkiem hydro regulatorów tzw. szklanek?
  • #37
    lukss07ns
    Poziom 19  
    Dziś męczyliśmy go z 30min i nic. Samostart nawet nie pomaga.
    Zmieniliśmy wtryski 5min temu i tylko to pozostaje do oglądniecia. W przeciwieństwie do stanu przed zmianą zaworów autko się już nie blokuje ani nic nie stuka wszystko idealnie poustawiane a dalej klapa.
    Pobawimy zapewne się jeszcze z rozrządem i pozostaje zmierzyć kompresję :( Niestety nikt w moim rejonie nie ma przyrządu do tego. Mam jedynie do Opla ale tam jest całkiem inna końcówka.
  • #38
    lukss07ns
    Poziom 19  
    Autko odpala ,dużo mnie to nerwów z ojcem kosztowało ... ale odpala.
    Przestawiłem także na śrubkach 13" kąt wtrysku i już autko chodzi jak w zegarku. Pozostało zalać wodą, poskręcać kolektory itp. i do użytku ;)
  • #39
    lukss07ns
    Poziom 19  
    Problem powrócił.
    Autko odpalało już b.dobrze w porównaniu z poprzednim stanem ale kopciło na biało. Tata pomieszał pompą wtryskową luzując trzy 13-stki i kluczem 24-ry zmieniał kąt wtrysku i potem dokręcał te 13-stki. Wkońcu zdecydował zmienić wtryski były z takiego samego silnika to zmienił. Wszystko było OK. Autko pochodziło 30min po czym tata dodał gazu i autko zgasło. Teraz nie idzie go odpalić. Zaraz jeszcze podejdę do taty aby zmienił te miedziane podkładki pod wtryskami bo nie były wymieniane.
  • #40
    wopor
    Poziom 32  
    Witam, kolego lukss poczytałem te twoje zmagania z tym silnikiem i :D , po takim wypadku powinno się rozmontować silnik i wykątować korbowody, czyli osie łba i stopy muszą być równoległe i leżeć w jednej płaszczyżnie, wał korbowy powinien zostać sprawdzony co do osiowości wszystkich wykorbień i podpór, oraz owalizacji tychże , tłoki i pierścienie czy nie są zapieczone i zakleszczone w rowkach oraz czy tłoki nie wykazują zmiany kształtu, pomiar przynajmniej w dwóch płaszczyznach i sprawdzenie uszkodzeń mech , blok silnika sprawdzony pod względem równoległości podpór, głowica jak koledzy zauważyli słusznie rozmontowana ,wyrównana płaszczyzna przylegania ,sprawdzona osiowość podpór wałka rozrządu i uszczelniacze zaworów i luzy w prowadnicach, zawory dotarte ( czasami trzeba szlifować grzybki i gniazda) sprawdzić szczelność i dać do sprawdzenia wtryski dopiero montaż, czy to opłacalne to inna para kaloszy, powodzenia.
  • #41
    lukss07ns
    Poziom 19  
    dzięki wopor za zaangażowanie.
    wykonałem w 100% dokładny trzpień jak w książce SAM NAPRAWIAM FORD FIESTA 1.8d i już kiedy ustawiałem wał na GMP to nie dało się kręcić silnikiem w lewo tylko stał w miejscu. Jak wmontowywałem śrubę M10 47mm to kręcił się swobodnie w lewo. Potem ustawiłem wałek i pompe. Autko samo nie odpaliło. Dałem samostart i pali lecz bez wolnych obrotów. To kopnąłem pompe wtryskową i autko chodzi. I doszedłem co było nie tak !!! Jak jest ta śruba co dokręca filtr paliwa na 11-stke tam widać było pęcherzyki powietrza. To spowodowało że auto brało lewe powietrze i stąd ten problem. Teraz wszystko OK, ale autko coś z rana nie chciało zapalić ale odrobinka samostaru i pali. Jeździłem autkiem dziś pół dnia i bardzo ładnie się sprawuje. Nic dodać nic ująć. Zobaczymy jak jutro zapali.
    Troszkę problemów wyszło z tym autkiem, ale cóż człowiek ma dopiero 18 lat i się uczy.

    Za to mam teraz większe wyzwanie od jutra. Alfa Romeo 146 2.0 110KW. Remont silnika ;)
  • #42
    dyszel85
    Poziom 18  
    lukss07ns napisał:
    Teraz wszystko OK, ale autko coś z rana nie chciało zapalić ale odrobinka samostaru i pali.


    EEE to rzeczywiście wszystko OK jak pali na samostart. Jak nie pali normalnie przy obecnych temperaturach to silnik na złom.
  • #43
    lukss07ns
    Poziom 19  
    Autko tylko dziś tak miało 1x. Potem za każdym razem i po przerwie 6h paliło bez problemu. Jutro wszystko się okaże
  • #44
    lukss07ns
    Poziom 19  
    Autko pali po nocy od strzała.
    Stary akumulator okazał się być kiepsi ,gdyż zakręcił pare razy i miał dość.
    Wsadziliśmy nowy aku, z innego akurat autka. I po każdej z nocy (były 2) palił rano bez najmniejszych problemów.
  • #45
    prywatny123
    Poziom 11  
    witam tak się zdażyło że posiadam forda 1.8 td i właśnie w piątek urochomiłem po naprawie więc gówica koszt to 570 zł .u mnie poszły oba paski i wykrzywiło 2 zawory ale trzeba było podobno wymienić wszystkie wymieniałem też pierścienie i pompę wody przy okażji wymiany rozrządu z tego powodu że chodziła jak na kwadratowych łożyskach . miałem problemy z odpowietrzeniem ale jakoś podołałem. jak jest immobilaiser to akumulator musi być dobry , trzeba odpowietrzyć wtryski i ma chula