Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B7 2005r Błąd przepływomierza: P0101

25 Mar 2011 19:29 34339 27
  • Poziom 14  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu moja Audi A4 B7- 2005r wyświetla błąd: P0101 i świeci się kontrolka silnika.
    Błąd wykasowany wczoraj i już dzisiaj pojawił się ponownie. Nadmienię tylko, że przepływka jest wymieniona na nową oryginalną z ASO i dalej ten sam problem.
    Bardzo proszę o diagnozę logów dołączonych do posta (grupy: 003, 010, 011).
    Dołączony jest również zrzut błędu z VCDS-a.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Poszukaj instrukcji robienia logów i wróć z wartościowym materiałem.
    pozdr.
  • Poziom 15  
    Mógłbyś napisać jaki masz silnik, sprawdź szczelność układu dolotowego. Silnik pracuje równo ?
  • Poziom 14  
    arturo13 napisał:
    Mógłbyś napisać jaki masz silnik, sprawdź szczelność układu dolotowego. Silnik pracuje równo ?


    Witam,
    faktycznie pominąłem taki ważny szczegół.
    silnik to 2.0 tdi- kod:BKD( z passata)

    Silnik wydaje się pracować całkiem równo, czasem tylko lekko nim potrząśnie- np po zmianie na luz- ale to bardzo sporadycznie.

    Test sczelności układu dolotowego prawie już skończony- wszystkie "gumowe" rury sprawdzone, włącznie z IC, pozostało jeszcze tylko sprawdzić metalową rurę pod chłodnicą.

    Co jeszcze może być przyczyną wyrzucania przez komputer błędu przepływki, na co jeszcze zwrócić uwagę??
    Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 17  
    pęka rura przy turbinie
  • Poziom 14  
    diagnosta06 napisał:
    pęka rura przy turbinie


    Witam,
    Rura przy turbo została już sprawdzona i jest cała.
    Masz na myśli wąż zaraz za turbo, czy metalową rurę pod chłodnicą??
  • Poziom 17  
    wąż gumowy przy turbinie
  • Poziom 14  
    W poniedziałek sprawdze cały układ dolotowy ponownie- rurka po rurce..
    Czy jest jeszcze coś wartego sprawdzenia, podczas sprawdzania dolotu??
  • Poziom 10  
    sprawdź podciśnienia jeszcze, przeplywka i wiązka do niej dochodząca dobra widać bo widzi temperaturę i ilosc powietrza
  • Poziom 14  
    WItam,
    Zacząłem dzisiaj sprawdzanie dolotu.
    Sprawdzone dzisiaj: EGR, klapa gasząca, i uszczelki wokoło nich- wszystko w porządku- bylo troche nagaru- ale nic nadzwyczajnego.
    Na jutro zostawiłem sprawdzenie szczelności od przepływomierza, przez wszystkie rury, Intercoller aż do kolektora.

    Mam jedno podejrzenie na temat tego błędu...
    Koło turbiny są 2 elektrozaworki z podciśnieniami. Nie jestem powien czy są połączone prawidłowo.
    czy posiada ktoś może rozpis podłączenia podciśnień do nich jak również wtyczek z przewodami elektrycznymi- OBIE WTYCZKI SĄ TAKIE SAME RÓZNIA SIE TYLKO KOLOREM PRZEWODU WE WTYCZCE.

    Z góry dziękuje za pomoc, jutro zamieszcze wyniki poszykiwania nieszczelności układu dolotowego.
  • Poziom 10  
    Zawór od EGR i sterowania turbo zapewne. Rurka od pompy vac ma byc podpięta w IN, a z out ma wychodzić sterowanie
  • Poziom 14  
    Witam,
    Układ dolotowy sprawdzony, podciśnienia też- wszystko sprawne.
    Wykasowałem błąd z komputera, ale powrócił po kilku minutach do pamięci komputera- (nie wyświetlił sie desce),
    Dzisiaj podczas jazdy pilnie obserwowałem komputer i jego wskazania z grupie 3,10,11.
    przy przyśpieszaniu dawka powietrza na przepływomierzu jest w normie- wartość zadana bardzo blisko wartości odczytanej.
    Sytuacja zmienia się diametralnie kiedy puszczam pedał gazu, wtedy też wartość zadana spada w dół- ale odczytana jest czasami większa o jakieś 200mg.
    Czy nie jest to czasem wskazanie na problem klapy gaszącej??

    Panowie, co jeszcze może być powodem tego błędu, jakieś sugestie??
  • Poziom 10  
    Kolego załatw jeszcze jedna przeplywke i sprawdź na niej czy to samo będzie się działo, Grubo się mylisz jak myślisz ze w ASO maja oryginalne części.
  • Poziom 14  
    Witam, problem jest taki ze przed wymiana starej przeplywki Mialem dokladnie ten Sam błąd jak i po wymianie. To była pierwsza rzecz która zaczęłam wymieniać gdy zaczął mi sie pojawiać ten błąd. Czy w tej sytuacji dalej warto szukać kolejnej??
  • Poziom 14  
    Witam,
    Nic nie przychodzi mi już do głowy odnośnie tego błędu.
    Nie wiem czy to jest ważne, ale w styczniu 2010 był wymieniany silnik w tej audi. Mechanik przez prZypadek podlaczyl odwrotnie 2 przewody ponieważ wtyczki były identyczne. pomieszane wtyczki były od klapy gaszacej i czujnika doladowania. Następstwem czego turbo wogole sie nie kręcilo. Znalazłem pomyłkę, zamienilem wtyczki, ale okazało sie ze czujnik doladowania został uszkodzony przez powyższą pomyłkę. Po wymianie było już dobrze- turbo sie kręci, auto odzyskalo moc. Jednakże od tego samego czasu miałem własnie problemy z przeplywka. Wtedy własnie wymienilem ja na nowa oryginalna, ale niestety niczego to nie zmieniło. Co myślicie o tej całej sytuacji, może mieć to wpływ na błąd przeplywomierza??
  • Poziom 29  
    sprawdź bezpieczniki, jak są całe to sprawdź kompa od wtrysku

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno, czujnik doładowania może być uszkodzony
  • Poziom 10  
    Sprawdź VASem lub VCDSem czy czujnik widzi doladowanie w blokach pomiarowych,wez schemat i sprawdź przejścia w wiosce od przepływomierza.
    Kiedyś miałem problem z audi 1.8T i wystarczyło lekko w obrócić przeplywke i auto odżyło(Klijent tez niby przyniósł 2 przeplywki z ASO, az w końcu zostaliśmy przy starej )
  • Poziom 14  
    Witam,
    U mnie w audi, przepływka jest montowana na 2 śruby do obudowy filtra powietrza, tak wiec nie ma możliwości obrócenia .
    Dzisiaj wyskoczyła znowu kontrolka silnika na zegarach, i znowu w tej samej sytuacji- przyśpieszanie przed górką i na niej, a potem zjazd z niej- bez gazu i na biegu... zawsze w tej samej sytuacji, i w podobnych miejscach, dlaczego??
    Ma ktoś dojście może do elsy żeby sprawdzić połączenia elektryczne i podciśnienia, jeżeli tak to mogę podać numer VIN. Postaram się znaleźć połączenia pomiędzy przepływką, a czujnikiem doładowania i je sprawdzę- ale sądze że będą dobre, ponieważ komputer by odrazu wyrzucił błąd po odpaleniu silnika, a tak nie jest. Co jeszcze można sprawdzić ??
  • Poziom 10  
    witam chcialbym sie podpiac pod wasz temat
    mam podobny problem a dokladnie chodzi o egr z ktorego leci sporo oleju a po czyszczeniu jest jeszcze gorzej bo blad mi sie pojawil i jak go usune to wraca po paru minutach
    i czy to bedzie tylko egr , bo blad jest z czujnika
    19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded
    P3130 - 35-10 - - - Intermittent

    bardzo bede wdzieczny za ocene logow
    z gory dzieki




    Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43511.html
    Grupy: 003,004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43512.html
    Grupy: 000,001,002 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43513.html
    Grupy: 000,001,002 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43514.html
    Grupy: 000,001,002 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43515.html
    Grupy: 008,011,013 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43516.html
    Grupy: 018,023,013 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43517.html
    Grupy: 003,004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/piekarniauzenka_43518.html
  • Poziom 10  
    zaślep go i powieś podpiętego obok :D
  • Poziom 20  
    sprawdź dobrze ten czujnik doładowania i jego instalacje
  • Poziom 14  
    seba24 napisał:
    sprawdź dobrze ten czujnik doładowania i jego instalacje


    Witam,
    Przepraszam za opóźnienie w uaktualnianiu tematu.

    Wczoraj sprawdziłem wtyczkę czujnika doładowania- wydaje się być w idealnej kondycji.

    Sprawdziłem czujnik doładowania- po wyciągnięciu go byłem lekko zdziwiony- sensor pokryty był olejem- do czyszczenia użyłem spirytusu w sprayu- STP.
    Po wykasowaniu błędu- i przejechaniu około 15 km- Kontrolka silnika- ani błąd w komputerze nie pojawił się ponownie- Brzmi dobrze, ale będę informował na bieżąco jeżeli coś się pojawi.
    Kolejną rzeczą którą zaobserwowałem po czyszczeniu czujnika- przy dojeżdżaniu do skrzyżowania silnik odrazu wchodzi na poprawne dla niego obroty na biegu jałowym- a nie jak przedtem na 850 a dopiero za chwile na 950...

    Fingers Crossed
  • Poziom 14  
    Witam,
    Entuzjazm był przedwczesny,
    niestety kontrolka silnika znowu się pojawiła, znowu z tym samym kodem: P0101- nieoczekiwane wskazanie przepływomierza...
    Nie mam już żadnych pomysłów co może być przyczyną- nie jest to czasem problem z wiązkami elektrycznymi?? Może warto było by pociągnąć nowe przewody bezpośrednio z wtyczki ECU??
    Jakieś inne sugestie??
  • Poziom 15  
    Jeżeli masz takie wskazania P0101 to raczej szukaj tu problemu, może jest przerwa na instalacji, jak masz możliwość to podłącz oscyloskop na gnieździe komputera.
    2. Podłącz jeszcze wskazówkowy czujnik doładowania to będziesz widział co się dzieje z ciśnieniem.
  • Poziom 14  
    arturo13 napisał:
    Jeżeli masz takie wskazania P0101 to raczej szukaj tu problemu, może jest przerwa na instalacji, jak masz możliwość to podłącz oscyloskop na gnieździe komputera.
    2. Podłącz jeszcze wskazówkowy czujnik doładowania to będziesz widział co się dzieje z ciśnieniem.



    Dziękuje za usgestie, ale nie posiadam ani oscyloskopu ani wskazówkowego miernika ciśnienia.

    Istnieje jakiś inny sposób aby sprawdzic i wykluczyc te podejrzenia- czy pozostaje juz tylko wizyta u dealera??
  • Poziom 34  
    Zamieściłeś log statyczny, z którego wynika, że wskazania MAFactual są prawidłowe ale brakuje logu dynamicznego, zloguj zatem dynamicznie grupę 010 - wtedy będzie widać jak MAF mierzy pod obciążeniem (pamiętaj - bieg 3 i pedał gazu całkowicie w podłogę od 1500 obrotów aż silnik osiągnie 4200 obrotów i wklej ten log. Drugą sprawą jest to, że pozostał Ci sterownik wraz z wiązką od poprzedniego silnika o oznaczeniu BLB a obecnie masz silnik BKD. Musiałby ktoś posiadający ETKĘ lub ELSĘ sprawdzić rozpiskę pinów od sterownika dla BLB i porównać ją z rozpiską dla BKD a także ewentualną zamienność przepływomierzy dla tych silników bo nie jest wykluczone, że właśnie z tego powodu ciągle wybija błąd 16485 - miernik G70 masy powietrza - przerwa lub zwarcie z masą.
  • Poziom 14  
    Sztomel napisał:
    Zamieściłeś log statyczny, z którego wynika, że wskazania MAFactual są prawidłowe ale brakuje logu dynamicznego, zloguj zatem dynamicznie grupę 010 - wtedy będzie widać jak MAF mierzy pod obciążeniem (pamiętaj - bieg 3 i pedał gazu całkowicie w podłogę od 1500 obrotów aż silnik osiągnie 4200 obrotów i wklej ten log. Drugą sprawą jest to, że pozostał Ci sterownik wraz z wiązką od poprzedniego silnika o oznaczeniu BLB a obecnie masz silnik BKD. Musiałby ktoś posiadający ETKĘ lub ELSĘ sprawdzić rozpiskę pinów od sterownika dla BLB i porównać ją z rozpiską dla BKD a także ewentualną zamienność przepływomierzy dla tych silników bo nie jest wykluczone, że właśnie z tego powodu ciągle wybija błąd 16485 - miernik G70 masy powietrza - przerwa lub zwarcie z masą.


    Witam,
    Przepraszam za późną odpowiedź, ale bateria w laptopie mi padła i nie mam jak zrobić logów- nowa już zamówiona i będzie za kilka dni.
    Kolego Sztomel piszesz: Musiałby ktoś posiadający ETKĘ lub ELSĘ sprawdzić rozpiskę pinów od sterownika dla BLB i porównać ją z rozpiską dla BKD a także ewentualną zamienność przepływomierzy dla tych silników.

    W mojej audi był wymieniony sam motor- wszystkie kolektory, dolot, oraz elektroniczne części zostały ze starego silnika i była to kwestia tylko przykręcenia starych do nowego silnika- bez żadnych przeróbek. W związku z tym nie wydaje mi się żeby było konieczne sprawdzanie pinów i ewentualne wymienianie przepływek.

    Logi dynamiczne grupy 10 zamieszczę w przeciągu kilku najbliższych dni.

    Proszę o wypowiedzi na ten temat
  • Poziom 14  
    dziugi napisał:
    Nie wiem czy to jest ważne, ale w styczniu 2010 był wymieniany silnik w tej audi. Mechanik przez prZypadek podlaczyl odwrotnie 2 przewody ponieważ wtyczki były identyczne. pomieszane wtyczki były od klapy gaszacej i czujnika doladowania. Następstwem czego turbo wogole sie nie kręcilo. Znalazłem pomyłkę, zamienilem wtyczki, ale okazało sie ze czujnik doladowania został uszkodzony przez powyższą pomyłkę. Po wymianie było już dobrze- turbo sie kręci, auto odzyskalo moc. Jednakże od tego samego czasu miałem własnie problemy z przeplywka. Wtedy własnie wymienilem ja na nowa oryginalna, ale niestety niczego to nie zmieniło


    Witam,
    problem rozwiązany- aż miło powiedzieć...
    Okazało się, zgodnie z moimi przypuszczeniami że uszkodzona była klapa gasząca- prawdopodobnie stało się to poprzez omylne podłączenie przewodów po wymianie silnika.
    Klapę kupiłem po okazyjnej cenie na ebay- w przeliczeniu z GBP to wyjdzie 120 pln- nowszy typ wg etki z numerem części: 03G128063C.
    Błąd już się nie pojawia, a ponadto wszelakie problemy z niestabilnymi obrotami , np; przy dojeżdżaniu do świateł ,zniknęły.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.