Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1,9 tdi 110, nie ciągnie paliwa

25 Mar 2011 20:27 18286 33
  • Poziom 8  
    Witam
    Kilka dni temu kupiłem golfa 3 1,9 tdi 110 ps. Podejrzewam że silnik działa w trybie awaryjnym ponieważ brak mu mocy oraz miga kontrolka od świec ale mniejsza o to. Przejechałem nim około 150 km i zaczął się zapowietrzać, wymieniłem filter paliwa oraz wężyk zasilający ( ze zbiornika do filtra ), Gdy zaleje cały układ paliwowy silnik pracuje normalnie ale przejadę około 3 km i problem się pojawia od nowa ( w przezroczystym wężyku z filtra do pompy widzę samo powietrze i czasami przeleci tam trochę paliwa. Odpalałem silnik bezpośrednio z butelki przez wężyk do pompy i wchodzi na obroty. Wyjąłem z baku "smoka" ( czujnik paliwa i takie sitko) widać lekkie zabrudzenia ale powietrze przez to przechodzi. Na filtr nachodzi taki plastik w którym nie ma uszczelki dorobiłem ją z czegoś i raczej jest to szczelne ale na wszelki wypadek piszę. Nawet po włożeniu węża do zbiornika bez smoka w układzie cały czas jest powietrze i silnik nie pracuje równo, kiedy zaleje układ tak jak wspominałem wszystko chodzi ale po jakimś czasie znowu się zapowietrza. Kolega trochę znający się na rzeczy myśli ze to wina pompy wtryskowej, po prostu za słabo ciągnie. Moje pytanie: Czy jest to wina pompy wtryskowej, "smoka" w zbiorniku, czy plastiku zakrywającego filtr paliwa. Może to pomoże, gdy go kupiłem w zbiorniku było około 15 litrów paliwa teraz jest około 7-10 litrów
  • Poziom 30  
    Przede wszystkim musi być ten oring przy zaworku na pompie !!! Wymień filtr paliwa wraz z tym zaworkiem i zobacz wtedy co będzie się działo!
  • Poziom 24  
    sugeruje aby wykluczyć awarje pompy ,zastosuj na krótko węzyk i karnisterek 5l paliwa i spróbuj tym pojezdzić ,jeżeli będzie chodzić to wiadomo że masz gdzieś nieszczelność :idea:
  • Poziom 12  
    Plastik o,którym piszesz powinien mieć dwa oringi i jest tam na nich miejsce ,natomiast migająca kontrolka świec żarowych to nie mniejsza o to bo ona właśnie może świadczyć ,że coś złego się dzieje -zły kąt wyprzedzenia wtrysku , zła dawka paliwa , nastawnik pompy i jeszcze inne ale poważne usterki samochodu .Podłącz samochód pod komputer a może się dużo wyjaśnić ..pozdr.

    Dodano po 2 [minuty]:

    P.S. wygląda mi na usterkę pompy...
  • Poziom 8  
    Stosowałem już butelkę z paliwem na krótko bezpośrednio wężykiem do pompy i wydaję mi się że chodzi ok tylko pompa może mieć siłę zassać paliwo po wężyku 30 cm a może nie mieć siły na wężyk 30 cm+ filtr+ wąż 3,5m + smok i zbiornik który znajduję się poniżej lini węża ale to tylko moje spostrzeżenie. Drugie spostrzeżenie to takie że przejechałem około 5 km wróciłem do domu postał jakieś 2 godzinki, później przejechał 2 km postał 15 minut i w drodze powrotnej już się zapowietrzył, być może gdy stoi paliwo mi się cofa i wtedy pompa niema siły ciągnąć paliwa na zapowietrzonym układzie, może pomógłby jakiś zaworek zwrotny, co o to tym sądzicie.
    P.S Czy ten oring "plastik na filtrze" dostane w motoryzacyjnym tam gdzie kupowałem filtr? Bo samego filtra nie kupie z tym oringiem tam jest tylko otwór na ten właśnie plastik. A w sprawie podpięcia pod kompa to właśnie miałem jechać go sprawdzić w sprawie tej mocy ale gdy będzie chodził. Bo on chodzi jak zwykły diesel brak mu mocy ale gdy go kupowałem nie było problemów z zapowietrzaniem się.
  • Poziom 30  
    Zawór kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym!
  • Poziom 8  
    a co sądzisz o tym zaworku zwrotnym i gdzie takowy najlepiej umieścić ? A jeśli chodzi o pompę to jest możliwość naprawy tylko części odpowiadającej za pompkę paliwa czy trzeba oddać cała pompę do regeneracji/kupić inną ?
  • Poziom 8  
    Zalałem dzisiaj cały układ paliwem no i zauważyłem, że silnik bo zalaniu pracuje dobrze przejechałem około 20 km i wszystko było ok w wężyku z filtra do pompy była sama ropa, zero powietrza, ale gdy samochód postał 2-3 godziny problem powrócił silnik pracuje nie równo w wężyku widać powietrze czasami nawet cały jest w powietrzu tylko przy przygazowaniu pociągnie trochę ropy. To mi wygląda na to jakby na dłuższym postoju paliwo wracało się do zbiornika a w układzie zostawało powietrze. Czy smok w zbiorniku powinien trzymać paliwo? Jakie widzicie rozwiązanie tego problemu? Może założyć po prostu gdzieś zaworek zwrotny, który będzie trzymał paliwo w układzie. Chociaż z drugiej strony pompa powinna zassać paliwo nawet jeśli w w układzie jest powietrze poprawcie mnie jeśli się mylę. Ale to nie zmienia faktu, że jeśli układ jest zalany silnik pracuje dobrze.
    P.S dla testu zalałem układ jeszcze raz i znowu silnik dobrze chodził póki nie postał dłuższy czas
  • Poziom 12  
    Spróbuj po koleji wykluczać podzespoły t.j pompa ,filtr , przewody , zbiornik i odpowietrzenie zbiornika .Podłącz paliwo przed filtrem ale razem z powrotem że by nie wracało do zbiornika i zostawiaj na czas jaki uważasz ,że się cofa . Zbiornik z paliwem raczej nie stawiaj wyżej od pompy tylko niżej .Jak nie maż innych możliwości zostaje ci metoda prób , czasochłonna ale może znajdziesz problem..a co z mrygającą kontrolką ś.ż.? (jak nie wiadomo dlaczego mryga raczej nie jeżdzij na mrygającej jak pisałem może być dużo usterek w tym również coś z rozrządem) pozdr.
  • Poziom 12  
    Witam wymien zaworek na filtrze od paliwa. Ten który jest od przelewu. Ma działac w jedną strone.
  • Poziom 8  
    Ten zaworek założyć strzałką w stronę zbiornika czy w stronę pompy wtryskowej? Ten stary był założony w stronę pompy ale mi się wydaję ze powinien być założony w stronę zbiornika i tak właśnie zrobiłem. Pojeździłem trochę przed chwilą, teraz postoi z 2-3 h i zobaczę czy paliwo się cofnęło i się zapowietrzy czy nie.
  • Poziom 12  
    Witam ma być w strone zbiornika.
  • Poziom 12  
    Dokładnie jak napisał Grzesiek132 zaworek ma być w stronę zbiornika
  • Poziom 8  
    Założyłem ten zaworek dzisiaj rano i już 3 razy był w trasie około 10 km i w międzyczasie stał po 2-3 h i narazie chodzi, zobaczymy jak postoi noc.
    Turbinę słychać tak przy 2,5 tysiąca obrotów ale słabo ciągnie no i mrugają te kontrolki od świec czyli sygnalizuje jakaś awarię.
  • Poziom 30  
    Kolego Diagnostyka!!!
  • Poziom 8  
    Podłączyłem go pod kompa było 7 błędów, 2 się skasowały a 5 zostało. Mechanik mówi ze to błędy na pompie wtryskowej i podał mi adres gdzie mam jechać bo ktoś tam naprawia/czyści pompy. Napisze jak będzie chodził po tym zabiegu.
    P.S wszystko teraz chodzi, tylko nie ma mocy. Rano nie chce odpalić pokręci kilka razy i akumulator siądzie. Musze go podładować i dopiero za którymś razem załapie, później już pali od strzała. To może być cofające się paliwo z pompy, który musi trochę zassać? Czy poprostu ciężko pali na mrozie jak to diesel ?
  • Poziom 8  
    Dzisiaj miał problemy z odpaleniem, później odpalił pochodził 10 minut i zauważyłem powietrze w wężyku z filtra do pompy, przejechałem się i od 2000 obrotów dusił się czyli znowu się zapowietrzył objawy takie jak wcześniej. Co to znowu może być? Po wymianie zaworka na filtrze 2 dni chodził normalnie nie miał tej mocy ale nie zapowietrzał się chodził równo.
  • Poziom 12  
    Ciężko ci będzie pomóc jak nie masz dostępu do do komputera wiedzy o błędach ,które występują itp.Zaczynasz robić błędne koło zacznij od naprawy usterek ,które są związane z błędami pisałem ci wcześniej ,że migająca kontrolka może świadczyć między innymi o uszkodzeniu lub złych parametrach dawki paliwa ,nastawnika pompy i wiele innych ,(a może pompą jednak zasysa powietrze, akumulator ma być sprawny przy tym silniku to też jest ważne)) mechanik podłączył ci samochód pod komp. jakie występują błędy bo wszyscy ,którzy chcą pomóc sami się nie domyślą ,a najlepiej może nie najtaniej oddaj samochód do kumatego mechanika . Podaj te kody błędów może coś wyjaśnią ..pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Jeżeli przed wymianą filtra paliwa układ nie zapowietrzał się wymień filtr na markowych producentów BOSCH MANN ,wymień przewody na odpływach i załóż zaworek zwrotny na zasilaniu filtra strzałką w kierunku filtra.
  • Poziom 17  
    1 - Na 100% nieszczelny układ dolotowy paliwa do pompy.
    2 - Migająca kontrolka świec żarowych może oznaczać uszkodzenie czujnika świateł stop , który znajduje się nad pedałem hamulca. To że światło STOP świeci to jeden styk w czujniku , drugi daje sygnał do sterownika silnika i ten najczęściej się uszkadza.
  • Poziom 10  
    Troszkę się wtrącę...

    Zgodzę się iż "Migająca kontrolka świec żarowych może oznaczać uszkodzenie czujnika świateł stop" - i tak pisze na każdym forum z grupy VW , ale przyczyn mrugania może być tysiące i bez VAG-a nie da rady. Trochę mnie to irytuje to przypisywanie lampki do czujnika stopu. No ale każdy ma swój rozum i może wszystkie czujniki poklei wymieniać jak tylko ma czas i mamonę.

    Mam Octavie 1,9 tdi AHF i też walczę z powietrzem w układzie dolotowym. Moje objawy to ciężki rozruch przy ujemnych temperaturach /chyba sprawdzę jeszcze kompresje/ oraz gdy dłużej przeciągnę obroty 3500-4000 obr/min to zaczyna szarpać - i teraz tak:
    1- odpuszczę i zwolnię - jadę dalej /nie pozwala mi to jechać szybciej niż 180km/h /na niemieckich autostradach/
    2 - poszarpie i wywala błąd /z pamięci 17654/ wtryskiwacza

    Sprawdziłem smoka w zbiorniku /wydaje się ok/ , podpiąłem wężyki pod filtr paliwa /MANN - nowy/ i pęcherzyki jak były tak są. Dzisiaj ominę filtr i zapodam paliwo bezpośrednio na pompę - zobaczymy.

    Gdzieś kiedyś przeczytałem na forum VW o zaworze zwrotnym na pompie /zawieszenie powoduje zaciąg lewego powietrza/ czy jest to prawda? I czy w pompie przy silniku AHF też jest ten zaworek?

    Wcześniej sprawdzałem kąt - OK , bawiłem się też dawką wtryskową na tyle co pozwala VAG i też zero efektów.

    Troszkę się pożaliłem - ale wylałem to z siebie - będę walczył dalej o czym poinformuję. A jeśli macie jakieś sugestie to przyjmę je na klatę. :|
  • Poziom 17  
    Do kolegi "beer100" :
    cytuję - Trochę mnie to irytuje to przypisywanie lampki do czujnika stopu.......... może wszystkie czujniki poklei wymieniać jak tylko ma czas i mamonę. Odp: może i cię irytuje ale taka jest prawda , a przed wymianą mądra głowa bierze miernik i sprawdza ( 10 minut wystarczy ).
    Co do problemu w twojej OCTAVI to sprawdziłbym czujnik skoku iglicy na wtrysku sterującym.
    Przebieg sprawdzania
    – wyłączyć zapłon
    – rozłączyć złącze wtykowe czujnika skoku iglicy
    – zmierzyć oporność między stykami wtyczki
    Wymagana wartość: 75 do 125 Ω
  • Poziom 10  
    m.marcin - dziękuję za zainteresowanie. Wtryskiwacz sterujący już kiedyś wymieniałem gdyż padł /odłączał wogóle sterowanie turbiny/. Ale jak to mówią warto dla pewności dwa razy sprawdzić - wczoraj miernik w łapę i wynik 108,4 oma więc - OK.
  • Poziom 17  
    Próbowałeś podać paliwo bezpośrednio do pompy ?
  • Poziom 10  
    Paliwko bezpośrednio z kanistra na pompę i powietrza brak.
    Paliwo bezpośrednio z kanistra na filtr /MANN/ i powietrze jest.
    Kiedyś po wyciągnięciu smoka podmuchałem sobie w zasilanie i zaworek zwrotny chodził ciężko w jedną i drugą stronę. Moja myśl była taka iż ma lżej zaciągnąć lewe powietrze niż paliwo ze zbiornika - poszukałem trochę i polecam ten wątek: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872
    Uszczelniłem taśmą teflonową zaworek od powrotu przy filtrze i powietrza 80% mniej. Już nie szarpie przy mocnym przeciąganiu obrotów.

    Wiem , wiem - diesla się nie ciągnie. No cóż stare przyzwyczajenia z benzyniaka.

    Jak tylko wypalę paliwo ze zbiornika to wyciągam smoka i rozwiercam zaworek zwrotny. Nie omieszkam się pochwalić co z tego wyszło.
  • Poziom 17  
    Ja spróbowałbym najpierw wymiany zaworku ( razem z oringami ) od powrotu na filtrze paliwa. Zdarza się że przy wymianie filtra po prostu pęknie, co może być niewidoczne a wtedy efekt wiadomy.
  • Poziom 17  
    Jak tam Golf kolego "asus921" ?
  • Poziom 8  
    Nieciekawie ;d Z tego co widzę pompa wtryskowa jest wsadzona od td czyli jest na linkę od gazu dlatego komputer pokazywał błedy. Czy dlatego tez może się zapowietrzać? Jutro przyjeżdżają klienci może uda to się popchnąć bo już nie mam na niego siły.
  • Poziom 8  
    W nowych autach jak miga taka kontrolka to przeważnie brak płynu od DPF i mocy może mu brakowac przez to ze ssie Filtr czastek zatkał. Ale ja miałem taki sam przypadek i koles mi zrobił coś tam z pompą wtryskowa i było dobrze .