Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)

25 Mar 2011 21:36 7599 22
  • Poziom 11  
    Witam, posiadam Corsa B z silnikiem x12xe i poszukuje schema albo opisu pinów w gniazdach do Motronic 1.5.5"nr katalogowy GM 62 37 040". Ostatnio pożyczyłem od kuzyna op-com i tech 2 po kombinacjach zdałem sobie sprawę że pin 7 jest martwy na złaczu 16 pinowym. Zapewne to przerwany przewód bo miałem taką sytuacje z trzymaniem pamięci przy tid-zie ale to inny temat. Nie mam zamiaru rozbierać całej deski rozdzielczej bym mógł zobaczyć gdzie idzie ten pin 7, dodam tyle że np. pin 3 bez problemu odczytuje elek.wspomaganie kierownicy. Również rozważałem to czy warunki atmosferyczne mogły by się przyczynić do zaśniedzenia styków ponieważ sterownik jest pod maską przy przepustnicy. Tak myślałem czy nie wyczyścić gniazd i wtyczek jakimś sprayem.
    A co do tego schematu chciałem zrobić obejście bezpośrednio do sterownika.:|
    Pin: 7 - 0V
    Pin: 3 - 2.5V
    I ostatni pin 12V
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    podłączałem op-com'a i zrobiłem aktualizacje fejsu do 1.39. Tak jak pisałem z pin 3 z czytało a z 7 silnika już nie chce. Do tego miernikiem po sprawdzałem napięcia.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie no jeżeli masz aktualizację aż do wersji 1.39 to musisz ogarnąć temat. Powodzenia.
  • Poziom 11  
    momik12 napisał:
    Nie no jeżeli masz aktualizację aż do wersji 1.39 to musisz ogarnąć temat. Powodzenia.

    Taki pikuś że nie da rady ponieważ pin odpowiedzialny za diagnostykę silnika jest martwy. Co nie znaczy że uwalony sterownik a ja chciałem prosić od osoby która posiada schemat lub opis wtyczek do sterownika. Tak abym mógł sprawdzić do którego przewodu zrobić obejście po swojemu. No chyba że gniazdo diagnostyczne ma powiązanie jeszcze z jakimś przekaźnikiem.
    Szukałem w google ale jest tylko informacja że można sobie z aktualizować sterownik z wersji 1.5.5 do 2.1 co mnie również ciekawi.
  • Poziom 20  
    Ponoć już jest wersja 2.9.0. motronica ale nie wiem jak się to wgrywa. Fajnie byłoby mieć taką wersję. Ale to musi urywać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    To jest zabawne bo jednak temat znalazł się na forum i to przypadkiem, patrząc poniżej na podobne tematy. Dla tych co będą szukać proszę tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1771445.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Panowie......
    M1.5.5 to już nawet lepsze zegarki elektroniczne robią.

    Nie ukrywam z tym się zgodzę.:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    licho23 napisał:
    Ponoć już jest wersja 2.9.0. motronica ale nie wiem jak się to wgrywa. Fajnie byłoby mieć taką wersję. Ale to musi urywać.

    W ASO może by się pod kusili ale nie za free. Przez op com'a to raczej nic nie zaktualizujesz. :p
  • Poziom 20  
    A co to jest "op coma"? Ja mam super sprzęt Tech2, dałem za niego 57 złotych. Wart ceny , śmiga aż miło:)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Pin 11B sterownika kolor brązowy z białym pasmem. I tak fejsiarstwu mówimy niee.
  • Poziom 11  
    momik12 napisał:
    I tak fejsiarstwu mówimy niee.

    A dlaczego to tak? Wytłumacz mi tak abym Cię poparł. :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    momik12 napisał:
    Pin 11B sterownika kolor brązowy z białym pasmem.

    A więc mam rozumieć że 11B to praktycznie Pin 7 w gnieździe diagnostycznym?
    To jutro po prowadzę nowy przewód ale wpierw sprawdzę wtyczkę B
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    lovelasik napisał:
    momik12 napisał:
    I tak fejsiarstwu mówimy niee.

    A dlaczego to tak? Wytłumacz mi tak abym Cię poparł. :) B



    Bo przez to ceny lecą na łeb na szyje.
    Kupi taki fejs i gasi wory za 20zł, a koleś koło mnie ma KTS FULL opcja i nagina się za 40zł żeby przeżyć. Ciekawe po ilu diagnozach zwrócą mu się te 50 kloców za KTSa.


    Pin 7 idzie chyba też do radia może masz nie fabryka i chrzani sprawe,komunikacji z ECU.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kupi fejs a później sterownik udupiony i płacz.
    Swoją drogą za dwie dyszki już robią? Moim zdaniem nie ma się co martwić, kasowacze z fejsami nie zabiorą klienteli której trzeba coś naprawić, ELM auta nie naprawia.
  • Poziom 32  
    Tak tylko, na kasowaniu wora, dorabiasz kilkadziesiąt złoty w kilka minut, a usterki to czasem godziny, które czasem nie do końca są zapłacone.
    Koło mnie jest koleś co ma sprzęt DELPHI i za kasowanie bierze ponoć 30zł, w sumie nic poza kasowaniem błędów nie umie. Na usterke w podciśnieniach 1.9tdi wymienia turbine. Więc ja moge poczekać aż po takiej wymianie turbo wpadnie do mnie.
    W okolicy są też goście co mają Gutmana full opcje i wiedze, są dla mnie autorytetem, oni biorą 50 i nie schodzą niżej, i tego trzeba się trzymać.
  • Poziom 26  
    i tak trzymać , zresztą tu na forum pojawia się za dużo włąscicieli pojazdów próbujący naprawić pojazd wart kilka ,kilkanaście tysięcy bez wiedzy umiejętności i sprzętu który każdy szanujący się warsztat posiada a więc jak ktoś mądry powiedział "stać na konie stać na bat" Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    saly napisał:
    lovelasik napisał:
    momik12 napisał:
    I tak fejsiarstwu mówimy niee.

    A dlaczego to tak? Wytłumacz mi tak abym Cię poparł. :) B



    Bo przez to ceny lecą na łeb na szyje.
    Kupi taki fejs i gasi wory za 20zł, a koleś koło mnie ma KTS FULL opcja i nagina się za 40zł żeby przeżyć. Ciekawe po ilu diagnozach zwrócą mu się te 50 kloców za KTSa.


    Pin 7 idzie chyba też do radia może masz nie fabryka i chrzani sprawe,komunikacji z ECU.

    Za pożyczyłem 2 przewody pod op-com i tech 2, co nie oznacza że nie mogę sobie sprawdzić silnika i błędów. Może i nie jestem z zawodu mechanikiem samochodowym co nie znaczy że nie mam pojęcia na ten temat. Od kiedy posiadam kosiarkę B nie byłem jeszcze u żadnego mechanika co nie znaczy że pójdę bo sam sobie jakoś daje rade... Nawet i jak miał bym rozebrać silnik, całą budę na drobne części, to bym się nie pod kusił dawać auta do mechanika. U mnie w mieście to są tacy co to kit Ci wcisną albo zrobią co nie potrzeba a w oplu sobie policzą drugie tyle co auto warte. Ja Cię rozumiem że nie którzy żyją z diagnozowania itp.ale jaki sens jest dawać 50 zł jak się okaże że jest wszystko ok?

    Nie mam fabrycznego radia ale mam tylko głośniki frontowe i tylne podłączone +napięcie i antene. Nic poza tym. :)
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem wszystko i tylko przy sterowniku jest napięcie 9V, po prowadziłem nowy przewód ale ze względu na brak czasu jut podłącze przewód do złącza diagnostycznego. Sprawdziłem również na sucho i okazuje się że od wtyczki do gniazda musi być gdzieś przerwany. Wtyczka na szczęście rozbieralna.
    Tak jak kolega powyżej powiedział był to brązowo biały przewód.
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
  • Poziom 11  
    saly napisał:
    To na foto te gniazdo OBD2 to chyba nie jest pin 7 tylko 4, Motronic 1.5.5 ma diagnostyke na pinie 7.
    A przejście z pinu diagnostycznego radia do pinu 7 obd2 jest, albo do pinu w sterowniku silnika.

    Ja wiem że pin 7 jest o dwa wyżej ale sprawdziłem przy okazji resztę, bo mnie zastanawia na co to reszta pinów. A to tylko tak na foto. Sprawdzałem to 3 ma 2,4V, 7 ma 0V i ten u góry po lewej ma 12V. A ja już wyprowadziłem przewód pod pin 7 bezpośrednio i teraz ma 9V. Po śmigam przez weekend i sprawdzę czy hula na op com...

    Przy okazji egr wykręciłem i wyczyściłem, podłączyłem pod prostownik - elektrozawór ale co dziwne nie otwierał się. Podwadziłem grzybek i otworzyłem go ręcznie, okazało się że był ostro zapieczony. Ze skrobałem nagar i na smarowałem, jest ok...
  • Poziom 11  
    Witam podczas jazdy w trasie, jadąc z prędkością około 90km/h w pewnej chwili silnik zgasł. Sprawdziłem świece ok, przepływkę wyciągnołem i nie zapalał. Następnie sprawdziłem pompkę paliwa wyciągając i pod prostownik. działa sama podczas zapalania nie chodzi. Więc wziołem się za przekażnik na rysunku oznaczony 4. Zrobiłem to co tu opisane:
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    Code:

    •   zapłon wyłączony
    •   wyjęty przekaźnik pompy paliwa
    •   mostkujemy pin 4 z 8 po wyjętym przekaźniku ( mostek z włącznikiem)
    •   włączamy przełącznik mostka
    •   pompa powinna pracować
    •   jeśli nie słychać pracy pompy – rozpinamy wtyczkę od pompy paliwa i sprawdzamy napięcie pomiędzy stykami A i B wtyczki

    I pompka nie mieli...
    corsa B x12xe - odcina zapłon (na końcu postu opisane)
    http://img441.imageshack.us/img441/7778/corsae.jpg