Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piszcący Golf III 1.9 TDI

kurakk 31 Paź 2004 17:54 21300 22
  • #1 31 Paź 2004 17:54
    kurakk
    Poziom 15  

    Witam.W dalszym ciągu nie udało mi sie usunąć piszczenia paska,chyba paska bo już sam nie wiem.Jak było ciepło wszystko ok powymieniałem wszystkie paski,założyłem z GATESa.Zrobiło sie zimno rano i jak zapalam to przez pierwsze 10-20 sekund cisza,i po upływie ok 20 sek. sie zaczyna piszczenie.Dzwięk tak jakby pasek z alternatora.Ze wspomagania juz tak naciagnolem ze bardziej sie nie da.Wymienilem pasek na troszke krotszy z CONTITECHA i dalej to samo.Wymienilem pompe wody bo miala luz,dalej piszczy.Nie wymienilem jescze napinacza ale wg mnie i mechanika ktory mi to robil jest dobry.Pasek napiety jak cholera i dalej piszczy.Czy ktos spotkal sie moze z takim problemem? Z gory dziekuje za pomoc

    0 22
  • #2 31 Paź 2004 18:06
    rafi999
    Poziom 16  

    Sprawdź alternator.Mogą piszczeć łożyska.Jeżeli masz stary pasek to zamontuj go i popristu pryśnij jakimś smarem w aerozolu będziesz miał pewność że to nie jest jego wina.Co do napięcia paska - nie należy go zbyt mocno napinać bo bardzo szybko uszkodzą się łożyska w rolkach i w alternatorze.

    pozdrawiam

    0
  • #3 31 Paź 2004 18:53
    Władysław O
    Poziom 14  

    Jeśli alternator jest napędzany paskiem klinowym tak jak w starszych
    modelach, to stawiam na koło pasowe alternatora ,ponieważ jest zrobione
    z blachy i się poszerza, a pasek musi pracować w stożku.
    Pzdrawiam.

    0
  • #4 31 Paź 2004 18:54
    am2310
    Poziom 17  

    Robiłem kiedys takiego golfa z taką usterką musiałem wymienić tulejki w podporze alternatora w którą jest włożony wałek od napinacza paska .Problem polegał na tym że przez ten luz skosował się wałek z rolką napinającą i wtedy piszczał pasek .Jak u Ciebie nie ma takiego luzu to podmień napinacz bo może sie zacierać w środku i za słabo napina

    0
  • #5 31 Paź 2004 20:55
    Zbyś
    Poziom 12  

    czesc

    ja mialem kiedys takie piszczenie w fiacie siena - jak silnik byl zimny to po uruchomieniu przy pewnych obrotach do momentu zagrzania sie silnika popiskiwalo sobie i jak sie okazalo to bylo lozysko napinacza rozrzadu ale sprawdz sobie pasek alternatora jezeli masz tam pasek wielorowkowy to przy zimnym silniku tez moze popiskiwac bo sie w tych rowkach wilgoc gromadzi.

    0
  • #6 31 Paź 2004 20:57
    Zbyś
    Poziom 12  

    czesc

    ja mialem kiedys takie piszczenie w fiacie siena - jak silnik byl zimny to po uruchomieniu przy pewnych obrotach do momentu zagrzania sie silnika popiskiwalo sobie i jak sie okazalo to bylo lozysko napinacza rozrzadu ale sprawdz sobie pasek alternatora jezeli masz tam pasek wielorowkowy to przy zimnym silniku tez moze popiskiwac bo sie w tych rowkach wilgoc gromadzi.

    0
  • #7 31 Paź 2004 21:11
    104207
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 01 Lis 2004 00:29
    mirax
    Poziom 12  

    jezeli jest tam samonapinacz na spręzyne proponuje wymienic tłumik drgań-powinno pomoc!!

    0
  • #9 01 Lis 2004 12:07
    bobbik
    Poziom 17  

    zmień koło pasowe na wale (metalowo-gumowe) a jak po jakimś czasie usterka wróci to trzeba wyjąć wał i przeszlifować od czoła

    0
  • #10 01 Lis 2004 19:51
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam -troche za póżno ale powinieneś przed założeniem paska poobracac koła (oprócz wału i głowicy ) to powinienes wyczyć które popiskuje cichutko gdy wolno kręsisz , bo jak dostanie obrotów a napewno jest tarcie i temp. zaczyna piszczeć. A to zalezy co masz (wspomaganie ,klimę ,turbinke,alternator i napinacz paska rozrządu) a tam są łożyska i któreś jest przytarte lub sie przyciera.

    0
  • #11 01 Lis 2004 23:07
    golfiarz
    Poziom 10  

    Witam. Nie dawno sprowadziłem sobie takie autko z zachodu i też mi coś piszczało wymieniłem napinacz ( 200 zł!!! ) i przestało piszczeć. Pozdrawiam.

    0
  • #12 01 Lis 2004 23:21
    mirax
    Poziom 12  

    golfiarz napisał:
    Witam. Nie dawno sprowadziłem sobie takie autko z zachodu i też mi coś piszczało wymieniłem napinacz ( 200 zł!!! ) i przestało piszczeć. Pozdrawiam.

    własnie to pisalem wyzej??
    p.s. po co szlifowac wał do czoła????????????????????

    0
  • #13 02 Lis 2004 01:36
    kurakk
    Poziom 15  

    Posprawdzałem jak kręcą sie koła przed założeniem paska.Alternator bez problemu cicho i nie ma żadnych luzów.Gorzej było z pompą wody dlatego ją wymieniłem.Rolka napinająca też nie ma luzów i kręci sie dobrze i napina też raczej dobrze bo nie mały problem był przy zakładaniu tego paska.Nie wiem ale coś mi sie wydaje że to może być pompa od wspomagania.Mam zamiar wieczorem sciągnąć pasek ze wspomagania i rano zapalić bez niego,może coś sie wyjaśni.A jak to nic nie da to wymienie pasek na stary i zaczne polewać olejem lub czymś tłustym

    0
  • #14 02 Lis 2004 21:55
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam -wiem ze to może być głupie , ale moze nie piszczy ci zadne koło pasowe lub użądzeniektóre jest zależne od kół tylko coś ci sie poluzowało (jakaś obudowa ) silnik sie nagżewa i drga (a to jest disel) i pod wpływem temp. coś sie bardziej poluznia i popiskuje (a na szybszych obrotach np:2500/3000) bo podobny ma efekt (tylko przykład )otwarta maska gdy zawiaski są podrdzewiałe(a tam najczęściej woda spłwa i to jest ruchoma część).Podejdz to od tej strony bo nieraz każdy szuka poważnej usterki a to koazuje sie błacha (najprostrzy przykład na spaleniu zarówki ,wtedy zaczyna sie szukanie)
    Pozdrowienia

    0
  • #15 02 Lis 2004 22:30
    czarunio
    Poziom 16  

    Aby wykluczyć paski nalepiej jak piszczą to psiknąć na nie WD-40(niedużo).Jeśli to pasek piszczenie momentalnie znika,a jak dalej piszczy to trzeba szukać dalej.

    0
  • #16 03 Lis 2004 19:11
    kurakk
    Poziom 15  

    znajomy który mi to robił mówi że to napewno pasek z alternatora bo popsikał go czymś i piszczenie ustało ale za chwile znowu zaczynał piszczeć

    0
  • #17 03 Lis 2004 20:24
    czarunio
    Poziom 16  

    Najpewniej masz zle dobrany pasek chyba że koło pasowe jest podjechane.Jeśli na jednym pasku masz wspomę i alternator to będzie to od wspomy,a jeśli tylko alternator i pompa wodna to to od alternatora

    0
  • #18 03 Lut 2009 22:37
    kameleonow
    Poziom 10  

    Panowie odstawiam na 99% cos z kolem pasowym na wale albo jest luzne albo ma bicie... polowa golfow dieselkow ma z tym problem, tym bardziej jezeli po wymianie tylu rzeczy nadal piski nie ustaja..

    3
  • #19 16 Kwi 2010 22:25
    boczus130
    Poziom 9  

    Ja też mam taki sam problem ze swoim golfikiem: 1.9 td. Ja zauważyłem również lekkie bicie koła pasowego, ale pisk znika wraz ze zwiększeniem obrotów.

    1
  • #20 16 Kwi 2010 22:35
    DJTiesto
    Poziom 17  

    A przecież v-rowkowe paski nie piszczą jeśl isą napięte i nie zasyfione piaskiem i wodą.
    Który TDI miał klinowy?

    0
  • #21 19 Wrz 2010 13:52
    jacekratownik
    Poziom 11  

    Witam, troche stary temat ale może komuś pomogę. To co piszczy rano po paru sekundach to nie pasek. Ja powymieniałem tulejki, rolki paski łozyska,założyłem też sprzęgiełko alternatora i nadal bylo to samo i nikt mi nie umiał pomóc. W tdiku po odpaleniu za chwilę załącza się podgrzewanie swiec żarowych (słychac cyknięcie przekaźnika, po podwyższeniu obrotów znowu jest cyknięcie i wyłącza się ale gdy obroty spadną to on znowu się załącza). Dzieje się tak do pewniej temperatury, a gdy grzanie się wyłączy świergolenie cichnie. Jest to przekaznik szary o nr 103, możecie sobie go wyjąć i zrobić test. Wina leży w kole pasowym na wale korbowym. Jest ono z tłumikiem drgań i po czasie odkleja sie guma od tego koła. Aby to zdjagnozować zaznaczyć trzeba farbka na kole od wspomagania kropeczke i na kole paska wielorowkowego druga kropeczkę tak by były obok siebie. No i poczekać żeby farba wyschła. Odpalic naszego rechota, na chwilę (najlepiej rano tak żeby swiergoliło), zgasić i sprawdzić kropeczki czy są nadal obok siebie czy się rozbiegły. Jeżeli się rozbiegły to kółeczko mamy do wymiany, najtańsza opcja to ok 270 -300 zł, lub używka. Ja kupilem za 50 zł i jak ręką odjoł.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam ze też robiłem testy z różnymi WD 40,silikonem w sprayu, czy nawet smarem, i cichło na jeden lub 2 dni, ale zróbcie test czy koło nie padło na tlumiku drgań bo to się dzieje w 99%. Też tego nie rozumie ze popsikanie saska coś dawało skoro tlumik drgan jest troche niżej, no ale fakt jest taki a nie inny że wymienilek koło i jest git :)

    0
  • #22 29 Wrz 2010 19:51
    boczus130
    Poziom 9  

    Ja jakiś czas temu wymieniałem koło pasowe i to nic nie dało. Wymiana paska daje tylko to że jakiś tydzień jest dobrze a później znowu się zaczyna. Rano po odpaleniu silnika pisk jest trzy razy głośniejszy od samego silnika a mechanik mówi "te golfy tak mają" więc ja się go pytam czy jak wyjechał z fabryki to też tak piszczał a on rozkłada ręce.

    0
  • #23 19 Lut 2011 21:50
    Selladian
    Poziom 1  

    siema

    Stary temat bo stary ale jezeli ktos ma dalej z tym problemy to wina alternatora sprzegielko lozyska regulator jakis plastik tak mi napisali w gwarancji i mam spokuj wymiana kola pasowego niema sensu wywalicie tylko 300 zl i kij to da

    0