Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland 8340 97r kody błędów

mazda323c 01 Wrz 2011 16:09 64739 96
  • #61 01 Wrz 2011 16:09
    radzik1234567
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Wyświetla mi się błąd skrzyni F27 oraz F 7 . Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

  • #62 01 Wrz 2011 20:39
    wal-ker
    Poziom 30  

    New Holland serii 40 nie ma chyba błędów F.Takie błędy maja ciągniki trzycyfrowe.To naprawde 97 rok?Podłączyłem scana do kompa 8340 i błedów F nie ma w oprogramowaniu.Na moim Chomiku masz serwisówówke więc se szukaj... http://chomikuj.pl/mysza1961/dokumenty

  • #63 01 Wrz 2011 23:31
    radzik1234567
    Poziom 2  

    Dzięki za serwisówke ;) Przyjechał dzisiaj koleś z serwisu i chyba była ukręcona linka od napędu obrotomierza alternatora.

  • #64 01 Wrz 2011 23:40
    mazda323c
    Poziom 19  

    wal-ker napisał:
    Skalibrowałes juz to EC1 czy nadal potrzebujesz podpowiedzi?
    Witam ponownie , na wstepie EC1 skalibrowałem ,brak bledów ale jest jeszcze jeden problem własciel mówi ze gdy jedzie wyzszym biegiem(8) to cos buczy jakby przedni most był załączony jak wypuści na luz to jakby sie rozłączył (nie zawsze sie to dzieje)i drugi problem to taki ze 3 i 7 bieg przy przełaczaniu szarpnie.Jak są kontrolki żółw i zając to w momencie włączeni zapłonu mrugną (czyli są sprawne) a podczas jazdy tylko świeci zając,nigdy nie zapalił sie żółw,czy z tych objawów mozesz mi coś powiedziec?

  • #65 02 Wrz 2011 23:04
    wal-ker
    Poziom 30  

    Testowanie kontrolek robi elektronika wyswietlacza a lampke żółwia i zająca steruje komputer.Dlatego gdzies znika na łączach. Jak bede miał troche czasu to zobacze na schemacie które piny we wtyczkach za to odpowiadają.
    Buczenie- niestety jak nie słysze dzwięku to nic nie poradze. Na odległosc trudno coś powiedziec.
    Biegi 3 i 7- podczas kalibracji jaka wartość wyswietlało na wyswietlaczu?
    Jezeli dobrze skalibrowałes a mimo wszystko szarpie można spróbowac to naprawic ustawiając tzw. wypelnienie czasowe sprzegieł.Programuje sie kompa skrzyni aby przypisac do sprzegieł nie tylko kalibracje ciśnieniową ale i czas zaciskania sie sprzęgieł.Postaram się w niedziele napisać co i jak zrobić.

  • #66 03 Wrz 2011 15:05
    radzik1234567
    Poziom 2  

    Wszystko już zrobione dziękuje za pomoc.

  • #67 03 Wrz 2011 19:57
    mazda323c
    Poziom 19  

    [quote="wal-ker"]
    Buczenie- niestety jak nie słysze dzwięku to nic nie poradze. Na odległosc trudno coś powiedziec.

    ja tez tego buczenia nie słyszałem ,ale jesli tak jet jak klient mówi to jest mozliwe ze to te sprzegła zle załaczaja i rozłączają?

  • #68 10 Paź 2011 21:47
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Witam
    Co oznacza błąd E22 w ciągniku ford 6640?

  • #69 10 Paź 2011 22:31
    wal-ker
    Poziom 30  

    Błąd E 22---napiecie na elektrozaworze PWM za niskie (nominalnie >12V),z przewaznie komp.ma prog 10.5V.Zlamany kabel,luzna wtyczka na zaworze albo nieszczesne złacze wielopinowe pod kabiną.

  • #70 11 Paź 2011 17:15
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Dodam jeszcze, że ciągnik na biegach 1,2 oraz 4,5, a tak w ogule zaczyna jechać po okolo 30-60 sekundach. Po przejechaniu 100-300 metrów ciagnik sie zatrzymuje i wyrzuca błąd E22, po wyłączniu i włączeniu zapłonu błąd się kasuje i sytuacja sie powtarza. Który zawór jest od PWM?? ten na dwa piny Umieszczony u góry dekla?

  • #71 11 Paź 2011 19:17
    wal-ker
    Poziom 30  

    No to by sie zgadzalo.Zawór PWM odpowiada za przełączanie miedzy dwoma sprzegłami,jedno puszcza a drugie zaciska.Jak zapalisz traktor na jednym przwodzie jest 12V i ma tam byc zawsze.Drugim jest sterowanie z kompa(komp zwiera do masy)Jak napiecie ucieknie to wyskakuje bląd 22 i ciągnik staje.Trzeba by sprawdzic polączenia.ja bym podłączył małą zaróweczke (od kontrolek)pod ten pin na zaworze z 12 V (drugi kabelek od zarówki do masy ciagnika,nie do drugiego pinu zaworu!). i zobaczył czy przestaje swiecic jak ciagnik staje.
    Jak zgasnie macasz wszystkie połączenia na kablach,moze zaswieci i wiesz gdzie problem.
    Jak nie mozna znalezc,mozna próbowac przepalic,przyspawac wadliwe połączenia.Montujesz tak samo zarowke ok 50W i przekrecasz kilka razy kluczyk(bez uruchamiania)Problematyczne miejsce albo sie upali albo co bardziej prawdopodobne przyspawa i bedzie dobrze.
    No i mozna jeszcze zrobic bypass.Podłączyc kabelkiem 12V spod bezpiecznika na ktorym napiecie pojawia sie po przekręceniu kluczyka do tego pinu gdzie jest 12V.I nie martwic sie tamtym połączeniem.
    Zawór PWM jest na tym deklu po prawej stronie skrzyni gdzie jest przymocowany taki baniaczek,gruszka(akumulator hydrauliczny)Nad nim są dwie rurki ułozone w przechyloną w prawo litere V.Przy lewej rurce u góry,mniej wiecej na wys. mocowania tej rurki, po prawej jest zawor PWM.Z dwoma pinami.

  • #72 13 Paź 2011 20:09
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Witam
    Zgodnie z Pana zaleceniami sprawdziłem to co Pan radził. Naspięcie na jednym pinie pojawia się dopiero po puszczeniu sprzęgła przy włączonym biegu, ciągnik rusza i po okloło 5 sekundach i sie zatrzymuje, napięcie znika (żarówka gaśnie). Po kolejnym uruchomieniu historia sie powrarza. Przewody mają przejścia. Robiłem bajpas i nic nie pomogło, podawałem również napięcie tak jak Pan radził i niestety bez zmian. Dodam,że zawór ma oporność 2,2OHm

  • #73 13 Paź 2011 20:34
    wal-ker
    Poziom 30  

    Nie wiem ile ma miec opornosc w tym modelu ale w nowszych(są dwa) opornosc ma według serwisówki 10,2ohma.Generalnie wiekszosc elektrozaworow ma 7-12 ohma. Musisz pozyczyc od kogos kto ma taki sam traktor...

  • #74 13 Paź 2011 20:49
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Niestety niemam od kogo pożyczyć, dodam, że na odpiętej wtyczce od zaworu napięcie zachowuje sie tak samo.

  • #75 13 Paź 2011 20:56
    wal-ker
    Poziom 30  

    Podłącz do wtyczki jakis inny selenoid i podobnej opornosci i zobacz jak sie bedzie zachowywało napiecie i czy wyrzuci bledy.Ten bląd 22 to jedyny błąd? Zczytywales wszystkie? Jak wtyczka odpieta to komp juz na pewno rozłącza bo nie widzi elektrozaworu i co za tym idzie napiecia.

  • #76 13 Paź 2011 21:11
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Błąd podaje ten co wyrzuca na wyświetłacz, ciągnik jest jest 92 roku i nie można zczytać recznie. jutro sprubuje z innym zaworem.

  • #77 14 Paź 2011 18:50
    wojtaswojtass
    Poziom 10  

    Elektrozawór wygląda na sprawny. Wydaje mi się, że elektrozawór otwiera i zamyka sterownik na podstawie jakichś sygnałów wejściowych (np. ciśnienie, prędkość lub coś innego), może jest uszkodzony któryś czujnik lub jego obwód i dlatego sterownik blokuje napęd bo niema wszystkich danych. Ma Pan może schemat sterowania skrzyni chodzi mi schemat podłączenia sterownika z czujnikami i elektrozaworami. pytanie kieruje do Pana o nazwie wal-ker[/b]

  • #79 25 Paź 2011 09:33
    me-mek
    Poziom 8  

    WITAM
    NH FIAT AGRI 1996 R .ZGINELY MI BIEGI MAM TYLKO OD 1 DO 10 WŁACZNIE CZY KTOS MIAŁ MOZE TAKI PRZYPADEK ?
    WYSWIETLAJA MI SIE BLEDY
    W CZASIE POSTOJU 340 I 410 A WCZASIE JAZDY JESZCZE 345

    POZDRAWIAM

  • #80 26 Paź 2011 22:29
    wal-ker
    Poziom 30  

    340- wartosci z czyjnika obrotów skrzyni za niskie
    345 -uszkodzenie czyjnika obrotów skrzyni
    Do sprawdzenia zlącze przy prawej pokrywie skrzyni lub regulacja czujnika obrotów (szczelina)
    410-temperatura spalin za wysoka

  • #81 27 Paź 2011 23:52
    me-mek
    Poziom 8  

    dzieki bardzo za kody (jutro sprawdze co mozna z tym zrobic), a masz moze jakis pomysl na to ze zniknely biegi od 11 do 18 .

    pozdrawiam

  • #82 28 Paź 2011 09:01
    wal-ker
    Poziom 30  

    Agri to ja widziałem ostatni raz ze 3 lata temu...Moze znikniecie biegow jest spowodowane problemem z czujnika obrotów.Tyle ze normalnie skrzynia jest ,,czytana,, od 12 biegu.Chyba że było przestawione na kompie i ruszał do 10 lub 11.Jak zapalales ciągnik to do jakiego biegu mozna było ruszyc?Jezeli do 10 lub 11 to moze przełączyłes na auto(a w tym trybie skrzynia nie ustawiona nie pozwala dobierac biegów powyzej stałej) lub żeczywiscie komp nie widzi obrotów na skrzyni i nie pozwala dobierac biegów.

  • #83 28 Paź 2011 09:18
    me-mek
    Poziom 8  

    ok sprawdze ,dzis najpierw ten czujnik i dam znac . aaa i mam problem jeszcze z kalibracja wstecznych biegow , KOMP wogole nie reaguje na ruchy dzwignią ,jak bym nic nie robil.
    a przy kalibracji F1 I F2 NIBY JEST OK CHOCIAZ POD KONIEC SILNIK NIC NIE ZWOLNI OBROTOW , CZY KONIECZNIE MUSZA TO BYC ZUZYTE TARCZE ?

    POZDRAWIAM

    Dodano po 4 [minuty]:

    A RUSZAC MOGLEM RACZEJ Z KAZDEGO BIEGU , TAK MI SIE WYDAJE .

  • #84 28 Paź 2011 09:33
    wal-ker
    Poziom 30  

    Raczej nie mogłes ruszac z kazdego .Powinno tak byc ze do 12 (lub jak komp przestawiony do 10 lub 11) a potem mimo zalaczenia wyzszego biegu ruszał i tak z 12 (lub 10,11) a jak osiagnał predkosc do 13 to komp przerzucał wyzszy bieg.
    Sterowanie skrzynia masz tak jak w NH 70 dzojstickiem do przodu,tyłu i na boki?

  • #85 28 Paź 2011 09:45
    me-mek
    Poziom 8  

    TAK MAM , DO PRZOD I DO TYŁU A + - NA BOKI
    ,BYC MOZE NIE ZWROCILEM UWAGI DO KTOREGO BIEGU DA SIE RUSZYC .

    Dodano po 3 [minuty]:

    A I NAPEWNO NP NA SKRZYZOWANIU Z AUTOMATU SCHODZIL DO 10 BIEGU .

  • #86 28 Paź 2011 11:48
    wal-ker
    Poziom 30  

    Czyli by sie zgadzalo.Biegi calkowicie czytane przez kompa czyli w twoim przypadku od 10 w góre nie dzialaja.Albo komp z jakiegos powody sam przeszedł do auto albo przeszedl w stan ograniczenia z powodu zlych odczytow z czujnika.
    Nalezałoby sprawdzic czujnik a jesli jest ok i nadal nie dobiera wyzszych biegów najpierw skalibrowac cały tryb,, auto ,,jednoczesnie podwyzszając startowe do 12 biegu. Jezeli wtedy dałoby sie przerzucac do 12 a wiecej nie no to trzeba by przeanalizowac co komp. potrzebuje w trybie auto i wtedy byla by przyczyna.
    Nie przekombinowałes coś na przyciskach w dzojsticku i kompa nie przestawiles sam?
    Te problemy nie są przypadkiem po Twojej próbie kalibracji?

  • #87 28 Paź 2011 13:33
    me-mek
    Poziom 8  

    a wiec to zaczelo sie tak.
    wszystko bylo ok , ale byl jakis przeciek z misy olejowej ,chlopacy u nas na warsztacie odkrecili uszczelnili ,ale zaczal bardzo szarpac .nie bardzo wiedzialem co ma piernik do wiatraka (byl tylko ten blad 410) .przeczytalem to forum skalibrowalem skrzynie i by wszystko ok. ale tylko przez 2 godziny .z tym ze biegi do 18 tego byly caly czas wszystkie.po jakims czasie okolo tygodniu zniknely od 11-18 tego biegu.(i pojawily sie blad 340 i 345 w czasie jazdy ) pojechalem do nich na pole i wg mnie znalazlem przyczyne dlaczego tracil parametry kalibracji ,główny wylacznik pradu raz sie zalaczal raz nie i moze tam dawalo jakies mocne przepiecia (tak mysle) wymienilem go i od trzech dni jest ok skrzynia nie szarpie i pamieta .
    z tym ze wstecznych nie moge skalibrowac i z 9-10 tez juz sie nie da za bardzo dokladnie skalibrowac bo mam juz na "1" a dalej z lekka szarpie. dzisiaj jade do nich sprawdzic ten czyjnik obrotow . bo ten traktor jezdzi dzien i noc od miesiaca.

    Dodano po 7 [minuty]:

    w dzojsticku u mnie nie mam zadnych przyciskow.a kompa nie wiem jak przestaiwic moze ktorys z operatorow cos namotal ale nie sadze.a jak myslisz jaka moze byc przyczyna

    "410-temperatura spalin za wysoka"

  • #88 28 Paź 2011 21:09
    wieslaw684
    Poziom 8  

    Witam,mam prośbę wal-kera parę dni temu wstawiłem posta na temat "New Holland ts100a hamulec ręczny''pisałeś żebym wstawił zdjęcia ale ten post został usunięty napisałem nowego pod tym samym tematem, jeśli byś mógł na niego spojrzeć i mi doradzić byłbym wdzięczny!!!

  • #89 29 Paź 2011 11:39
    wal-ker
    Poziom 30  

    Jak zaczyna szarpac znienacka na kilku biegach to prawie zawsze przyczyną jest utrata pamieci przez kompa.A to spowodowane jest brakiem napiecia dłuzej jak 5 sek.Kazda przerwa,odłączenie akumulatora wymaga wiec ponownej kalibracji.
    Błąd 410 to w dosłownym tłumaczeniu:sensor temp. spalin pokazał stan(za) wysoki.
    Przepraszam pomyliłem sie poprzednio bo za wysoka temp.spalin to błąd 402.Ten błąd pojawia sie zreguły gdy po ostrej jezdzie natychmiast wył. sie silnik(normalnie kazdy traktor z turbosprezarką powinien przed zgaszeniem silnika chodzic 1-2 minuty na wolnych obrotach.Błąd ten moze sie tez pojawic przy złych luzach zaworowych lub ich nieszczelnosci i silnik pluje ogniem do kolektora wydechowego.
    Błąd 410 natomiast zreguly spowodowany jest albo awarią czujnika albo zwarciem sie kabli prowadzących do niego.Poniewaz na jednym jest +12V zwarcie z drugim powoduje podanie pełnego napiecia 12V do kompa podczas gdy normalnie maks.jest 7,2C lub w niektorych 8,5V.
    Przejżyj kable prowadzące do czujnika czy sie gdzies nie stopiły.

    --Kolego wiesław684 własnie lece do Polski na Swieto Zmarłych wiec nie bardzo mam czas . Postaram sie pomóc jutro.Sorry.

  • #90 03 Lis 2011 07:25
    wal-ker
    Poziom 30  

    Ano niewiele słychac bo nadal nie podałes jakie wartosci były na wyswietlaczu w momencie skalibrowania...Wiec nie wiem czy kalibrowanie wypełnienia czasowego sprzegieł ma sens.Ale napisze wieczorem co i jak robic.