Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland 8340 97r kody błędów

mazda323c 25 Mar 2011 22:48 69665 96
  • #1 25 Mar 2011 22:48
    mazda323c
    Poziom 19  

    Witam.
    Wyświetliły mi kody na jednym wyświetlaczu " EC4" (tam, gdzie prędkość i mth) a na drugim obok 24 i 27 (od belki).
    Czy ktoś wie co one oznaczają?
    Dodam, że była kabina wymieniana i krótko po tym?
    Może ktoś posiada opisy kodów i programowania tych belek tylnych?

    1 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 27 Mar 2011 22:13
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam
    EC 4 (error clutch 4)oznacza brak kalibracji sprzegiełka cztery w skrzyni biegów.Pewnie szarpie na niektórych przełożeniach podczas przełaczania. Powód-prace przy nim(sprzegiełku), odłączenie akumulatora na długi czas,albo rozpięcie wtyczek pod kabiną lub od kompa i sterownika hydrauliki co spowodowało utrate pamięci. Podobnie kod E 24-oznacza brak kalibracji wszystkich sprzegieł.W tych ciągnikach co jakis czas nalezy przeprowadzac kalibracje w miare zyżywania sie tarczek,pompy itp.
    Podaj typ skrzyni i najlepiej zdj. wyswietlacza to napisze jak.
    W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford.
    -zagrzany olej(ok 15 min)
    -wyłączyc silnik
    -wszystkie dzwignie skrzyni na środek
    -nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik
    puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja)
    silnik na ok 1240 obr
    -wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy)
    nacisnąc zająca i trzymać
    -na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa...
    jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk.
    -to samo do żółwia.
    -wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec.
    na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220.
    WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji !
    TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !.
    Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]:

    Programowanie podnosnika za 2-3 dni....

    5
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Mar 2011 13:11
    mazda323c
    Poziom 19  

    ok ja i tak bede miał go w środe, oczywiście ureguluje za wiedze (wiedza kosztuje) a do nowszego nh tez masz jakieś dane , opisy itd?

    1
  • #4 28 Mar 2011 14:31
    wal-ker
    Poziom 31  

    Mam serwisowe książki bo pracuje tu(W Anglii) w serwisie NH i JCB. Nie zawsze mam dostep do wszystkich bo każdy z nas ma okreslone modele i książki mamy zgrane do laptopów i wozimy w swoich autach. Jakby co zawsze moge pożyczyć od kolegów z innego działu.
    Książka a raczej cztery tomy) do nie całkiem już nowego New Hollanda TM 175 ma 7600 stron(siedem tys. sześcset).....

    4
  • #5 28 Mar 2011 22:52
    wal-ker
    Poziom 31  

    Kody od podnośnika:
    -24--wykonać kalibracje podnośnika
    -27--nie podłaczony potencjometr czujnika ramienia lub przerwa w obwodzie.
    Potencjometr znajduje się na pompie po prawej stronie stojąc za ciągnikiem zaraz za osią prawego ramienia. Pewnie nie podłączona wtyczka lub nie"klikła"

    Dodano po 32 [minuty]:

    Kalibracja podnośnika:
    - W Twoim przypadku podłączyć potencjometr czujnika -a więc zlikwidowac kod 27
    - jeżeli masz hak do przyczepy podnoszonu przez ramiona pompy odłączyc cięgna łączące
    -przekrecić kluczyk by zaswieciły się kontrolki
    -odłączyć wtyczke od potencjometru czujnika i za chwile (2-3 sek) podłączyć z powrotem
    -wyłączyć kluczyk i włączyć z powrotem
    -na wyswietlaczu ma być kod 24 a na panelu od pompy(tam gdzie pokrętła) ma migac lampka -ta przy symbolu ksiażki ,chyba żółta
    -przekręcić wszystkie pokrętła na panelu zgodnie z obrotami wskazówek zegara(w prawo) na full
    - uruchomić silnik i ustawic na 1100obr/min
    -przesunąc dzwignie podnośnika całkiem do tyłu i zaraz całkiem na dół
    -lampka powinna przestać migać
    -przesunąc dzwignie podnośnka do tyłu ipozwolic pompie podnieś się całkiem
    -na wyswietlaczu powinno wyswietlić 99
    -przesunąc dzwignie podnosnika na dół(całkiem ,poza ząbek ogranicznika jesli jest)
    -kontrolka powinna znów zaswiecic
    -przesunąc dzwignie podnosnika powoli do tyłu aż kontrolka zgaśnie
    -przesunąć dzwignie na dół (do ząbka ogranicznika)
    - na wyswietlaczy powinno być 0 a ramiona podnosnika na dole
    -powoli przesunąć dzwignie podnosnika do tyłu aż na wyswietlaczu będzie 70-90
    -pozostawić w tej pozycji
    -za chwile podnosnik sam powinien trzy razy wolno podnies sie i opuścic
    -przesunąc dzwignie całkiem do tyłu
    - pompa powinna byc podniesiona a na wyswietlaczu powinno być 99
    -podłączyc cięgna od haka jesli są...
    Koniec

    3
  • #6 01 Kwi 2011 12:50
    mazda323c
    Poziom 19  

    Witam możesz mi podpowiedzieć jeszcze na temat tego potencjometru mam na jednym pinie mase jest 5v i sygnał nic niema (chciałbym mniej wiecej opis na którym pinie co ma być w kostce do potencjometru i na sterowniku) a ogólnie skrzynia jest ok tylko mruga EC1 (myśle ze to od podnośnika) no i błąd 27

    1
  • #7 01 Kwi 2011 15:08
    wal-ker
    Poziom 31  

    Kod EC1 - brak kalibracji sprzegiełka nr 1 w skrzyni biegów.Jak sie nie dowiem jaki to model z jaką skrzynią i z jaką pompą hydr. to nic nie pomoge . Ten ciągnik ma 6 różnych skrzyń biegów i 4 typu hydrauliki.Musiał bym przepisac tu ze cztery książki.I rok jest ważny bo chyba w 93-4 była zmiana kompa i elektroniki.
    Potencjometr to potencjometr. Opornik o zmiennej oporności. Jak masz na jednym 5V a na innym mase to na trzecim musi sie zmieniac jak podnosi sie ramie.Albo odłączony i na pinach omomierzem,musi się zmieniać opornosc ...Wieczorem zamieszcze schemat i moze znajde jaka wartosc ma ten poti.
    Ale najpierw wykasuj no błędy z pamięci kompów bo cos mi sie widzi że masz albo przepełnione albo to są błędy latchet czyli takie co nie znikaja nawet jak jest już naprawione i trzeba je ręcznie usunąc .Wyczytaj wszystkie błędy bo na wyswietlaczu masz tylko ostatni i latchet.
    Jesli masz 5V i mase to by znaczyło że komp nie ,,widzi,, tego złącza o zmiennej wartosci . Trzeba by pociągnąc kabelkiem od poti do kompa bezposrednio na probe.Ale najpierw kasuj błedy w kompie.Czesto jak sie rozłącza wtyczki pod kabiną to pózniej takie cyrki sie robią. Te wielopinowe skręcane to makabra....

    1
  • #8 01 Kwi 2011 22:11
    mazda323c
    Poziom 19  

    ok wszystko zrozumiałem dane dopiero w poniedziałek ci podam, a jak chodzi o potencjometr to wiem jak działa i co to jest, instalacja jest ok, tylko nie wiedziałem ze tam błedy sie kasuje .Dzięki i pozdrawiam

    0
  • #9 04 Kwi 2011 15:28
    wal-ker
    Poziom 31  

    Aby zczytać błędy w traktorach Ford i New Holland nalezy przycisnąć przycisk pod wyswietlaczami z "8" Ten lewy ze strzałką w góre i przekręcić kluczyk by zapaliły sie kontrolki.Puscic przycisk.
    Zależnie od typu traktora nastepne nacisniecie tego przycisku pokaże następny błąd.Jesli nie to znaczy że należy naciskac "8" po prawej tą ze strzałką w prawo.Wpamięci zachowuje się dziesięc ostatnich błędów.
    Aby wykasowac błędy należy przycisk przytrzymac dłużej niż 8 sek w momencie wyswietlania błędu. Lub w innych modelach wyłączyc kluczyk wcisnąć obydwie "8" i przekręcic stacyjke by zapaliły się kontrolki.Trzymac tak ok 10sek,lub w niektórych modelach do usłyszenia sygnału "pipnięcia "

    1
  • #10 08 Kwi 2011 14:14
    mazda323c
    Poziom 19  

    typ 40azesi 048111b model t050cy unit 6k14b

    0
  • #11 13 Kwi 2011 21:37
    mazda323c
    Poziom 19  

    Witam podreperowałem przyciski na liczniku i próbowałem skasować te błędy ale coś mi to nie idzie, po wył. i wł. zapłonu wszystko powraca, ale mam pytanko o kod 27 jest on w kółku to oznacza chyba że jest on aktywny tak? Czy te dane które podałem mówią ci coś możesz mi przybliżyć schemat tego czujnika poł. belki dodam że belki nie można wogule podnieść ani w kabinie ani z błotnika

    0
  • #12 14 Kwi 2011 17:44
    wal-ker
    Poziom 31  

    -Nacisnij lewą "8",tą ze strzałką w góre i trzymaj.
    -Przekręć kluczyk by zapaliły sie kontrolki.
    -Puść przycisk.
    -Naciskaj przycisk(ciągle przy swiecących sie kontrolkach). Na wyswietlaczu powinny wyskakiwac kolejne błędy.
    -Nacisnij znów "8" i trzymaj ci najmniej 10sek albo do "piknięcia".
    --Wyłącz kluczyk.
    Znów nacisnij "8" i kluczyk aż nie zaswiecą się kontrolki.
    -puśc i nacisnij "8". Na wyswietlaczy nie powinno byc błędów lub w Twoim przypadku tylko 27 jesli nadal nie naprawiłes tego co trzeba.

    Wieczorem przejrze schemat i napisze gdzie trzeba zmostkować aby działało tak by można pracować lub diagnozować dalej.
    Z aktywnym codem błędu sterownik jest zablokowany.
    A "piska" sygnałek po zapaleniu lub przekręceniu kluczyka? Ile razy?
    Swieci się dioda przy symbolu książeczki po lewej stronie wyswietlacza?
    -Jak puszczasz przycisk w momencie czytania kolejnego błędu na wyswietlaczy pokazuje przy ilu matogodzinach sie zdarzył błąd.Porównaj ze stanem aktualnym.
    - Po wykasowaniu błędów uruchom ciągnik żeby zapisały się nowe błędy i te mi podaj
    --ZWRÓC uwage czy wsród kodów był kod 8.On mówi o awari elektroniki egr.
    -podaj wszystkie błędy jakie sie da odczytac !!! W pamięci zachowuje się niestety tylko 10.
    Gdybyś zaraz po awari zczytał wszystkie było by wiadomo więcej.Bo np. kod 14 zczytany w diagnostyce instalacji mówi o szybkim pojawianiu sie bledy tego samego rodzaju.Razem z Twoim kodem 27 powiedział by że prawdopodobnie gdzies połączenie przerywa,bo sam sensor tak nie robi itd. Teraz już nadpisały się nowe (te same )błędy i tych najważniejszych z momentu wystąpienia 27 już może nie być
    A POKRETŁO ASCw podłodze obok fotela jest przekręcone właściwię? bo jak na aux to nigdy nie będzie podnosic...
    - czy na panelu z pokrętłami od podnosnika jest napis Top link lub Top link sens.?
    - ten traktor to model S, SL czy SLE ?
    Sorry ale to tak jakbys chciał pomocy pisząc że masz Poloneza ale jaki ,z jaki silnikiem itp. Te ciągniki maję ze szesc wersji .Nawet schematy sie różnią.
    Na razie wiem ze z elektroniki masz EECIV bo masz pełny wyswietlacz(chyba) a sterownik podnosnika jest różny zależy czy pompa podnosnika jest stałej wydajnosci czy zmiennej i czy jest top link.Potrzebne by były zdj. deski wskazników,panelu po prawej z dzwigniami i pokrętłami i góry podnosnika z tyłu tam gdzie rozchodzą sie rurki z rozdzielacza. Chyba że wiesz co ijak ma ten ciągnik.Bo nie wiem jaki schemat i gdzie zrobic mostek albo bypassa.
    Te problemy zaczeły sie po zdjęciu kabiny?Było cos robione przy pompie(podnosniku). Ramiona sa na samum dole i nawet nie drgną?
    Wymuszałes juz podnoszenie włączając sie bezposrednio do elektrozaworów?
    Potrzebne są odp. na te wszystkie pytania.Albo znajdz mnie na skypie po 21 polskiego czasu. (darek.myszor)

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:





    odkręc ten panel z pokretłami do podnosnikaa po prawej stronie,lub cały ten plastik. Pod nim jest EDC czyli mikrokomputer sterownik. Obok niego powinna lezec lużna wtyczka na kablu(chyba gniazdo)z kablami do tego sterownika.Jest to złącze do diagnostyki.Jak je masz to coś wymyslimy. Mam gdzies ten przyrząd to jest bardzo proste .Pozwala przetestowac prawie wszystko (coś jak OBDII w samochodach. Uzywa wyswietlacza z ciągnika do komunikacji.Zrobie zdj, tej wtyczki i umieszcze ,musze rozkręcic traktor...

    Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

    New Holland 8340 97r kody błędów New Holland 8340 97r kody błędów New Holland 8340 97r kody błędów

    Odłączasz elektrozawory zaznaczone na rys i schematach.I podłączasz do nich (-) i(+12V). Każdy ma dwa przewody . Nie wazne gdzie + a gdzie - bo nie są połączone z masą obudowy.Chyba ten z prawej patrząc z tyłu jest od podnoszenia,ale nie jestem pewien.Koniecznie na odłączonych od reszty !!!!Bo zawory są sterowane "minusem" podłaczenie złe przez np. wkłuwanie sie do przewodu maże uszkodzic sterownik..Jak zadziała daj znac ,a musi zadziałac.Unies troche i zobacz czy na wyswietlaczu podnosnika wskazuje połozenie (powinno rosnąć do 99.Jeżeli tak to bedzie znaczyło ze sterownik "czyta"czujniki. A wtedy to już pikuś...

    1
  • #13 28 Kwi 2011 23:30
    actron
    Poziom 12  

    Co do elektrozaworów to można je sterować ręcznie. Wystarczy wcisnąć końcówkę przy cewce. Ale z tego co widze na rysunku to są one z przodu i istnieje ryzyko zgniecenia ręki przez ramiona podnośnika. To taka opcja awaryjnego sterowania podnośnikiem z systemem ehr. Często z tego korzystam.

    0
  • #14 29 Kwi 2011 11:08
    mazda323c
    Poziom 19  

    witam belki tylne opanowałem został mi tylko EC1 powiedz mi tylko gdzie znajde dane które ty potrzebyjesz na temat tej skrzyni wiem ze jest to rok 97

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Maj 2011 20:47
    wal-ker
    Poziom 31  

    Skalibrowałes juz to EC1 czy nadal potrzebujesz podpowiedzi?

    0
  • #16 30 Cze 2011 01:32
    sylwek19m
    Poziom 10  

    Witam chciałem dołączyć z pytaniem co może być uszkodzone podczas włączania pokrętłem WOM sie nie wlancza (ciagnik stał 4 lata nie uzywany). ZAINSTALOWAŁEM NOWY ALTERNATOR.
    Prosze fachowców o porade oraz najlepiej jakis schemat lub gdzie szukać jakiegoś elektrozaworu odpowiedzialnego za zalacznie. Informuję iż próbowałem ominąc włącznik nic to nie pomogło.
    moj ciagnik to 8340 94rok

    0
  • #17 30 Cze 2011 10:43
    wal-ker
    Poziom 31  

    Sylwek, a jak ciągnik zapalony to wałek stoi czy wolniutko sie kręci ale bez mocy(da się zatrzymac ).
    Niech ktos patrzy z tyłu przy uruchamianiu .W momencie jak zaczyna krecić rozrusznikiem wałek powinien drgnąć lub nawet się obrócić.Jak ciągnik zapali powinien stanąć.
    Jest tak?
    To potrzebuje zeby dalej wyjasnic co i jak.
    Nie włączaj się bezposrednio do elektrozaworu bo te ciągniki mają hamulec womu.On musi byc najpierw odblokowany(tez elektrozaworem. Jak tego nie zrobisz zerwiesz tasme hamulca. Wymiana to koszmar... Jutro zamieszcze wszystko z serwisówki.Bo teraz jestem akurat w drodze do Polski.

    Jak komuś obiecałem serwisówke na płycie do kompa to przesłać adres poczrowy z kodem to wysle z Polski.

    Dodano po 3 [godziny] 43 [minuty]:

    No i przydałoby się zczytać błędy. Wom jest kontrolowany przez kompa więc jakieś musiały się zapisać.

    0
  • #18 06 Lip 2011 19:30
    Quake81
    Poziom 9  

    witam...ja tez mam problem z NH TM 190 2003 rok, a dokladniej na wyswietlaczu pojawia sie CP i rozlacza biegi,jak sprawdzilem kody Bledow to byly nastepujace:
    P 02
    P 04
    P 06
    P 22
    P 30
    P 32
    P 50
    F
    C 1
    C 2
    C 3
    CF
    8
    moze wiecie co te bledy oznaczaja?
    pozdrawiam

    0
  • #19 06 Lip 2011 22:45
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam,

    CP oznacza że komp. skrzyni chce by powtórnie nacisnąć pedał sprzęgła aby mógł zacząć sterować sprzegłami skrzyni(skrzynią biegów).
    P 02-selenoid hamulca wom zablokowany otwarty lub zwarcie do +12V
    P04-przegrzany driver hamulca wom(w kompie)
    P06- zablokowany selenoid(elektrozawór) wom
    P22- elektrozawór wł. przedniego napędu zablokowany
    P30- według serwisówki nie używany
    P 32 czyjnik przedniego zawieszenia(przedniej osi) lub wspomagania kierownicy złe dane
    P50- nie ma w serwisowce

    F oznacza skrzynie biegów(to co wyswietla sie dalej ,jej dotyczy)
    C1-sprzegiełko pierwsze w skrzyni
    C2-sprzegiełko drugie
    C3 -sprzegiełko trzecie
    CF-kalibracja zakonczona pomyslnie i kompletna.
    -8- oznacza ze w pamieci zachowało sie 8 błedów
    -08-włącznik podnosnika lub któryś z potencjometrów na panelu podnosnika złe działanie.
    Co znaczy rozłącza biegi?
    Nie rusza i wyswietla po kilku sek. N?
    Rusza kilka cm i przełącza do N ?
    Jak zachowuje się po odłączeniu czyjnika obrotów koła zamachowego?(po lewej stronie obudowy sprzegła tuż przy poł. ze skrzynią biegów.
    To co napisałes po F jest oczywiscie na wyswietlaczu skrzyni?To co jest tam wyswietlane jest z reguły kontekstowe to znaczy zależy od wczesniejszych czynnosci na joysticku skrzyni.

    1
  • #20 06 Lip 2011 23:17
    Quake81
    Poziom 9  

    witam ponownie....

    dzięki za opis tych kodów,dzisiaj już wiekszosc wykasowalem,po wykasowaniu blędów wraca P02 oraz samo 8 ,zrobiłem kalibrację sprzegiel i teraz płynnie zmienia biegi ale nadal co jakiś czas podczas jazdy lub przy ruszaniu pojawia sie CP i nie ma biegów,czasami ruszy kilka cm i rozłączy biegi(czyli pozycja N) i wyswietli CP a czasami bez ruszania jest CP,a jutro sprawdze ten czujnik kola zamachowego i dam znac ...

    pozdrawiam...

    2
  • #21 07 Lip 2011 08:08
    wal-ker
    Poziom 31  

    Obawiam sie że masz popękane spreżyny w tłumiku drgań skrętnych. Jest to tarcza przykręcona do koła zamachowego zamiast sprzegła.Ma obwodowo kilka spręzyn które mają za zadanie tłumic drgania i szrpniecia na wałku głownym skrzyni.Na krawedzi ma kilka zębów które podawają impulsy do czujnika na obudowie koła zamachowego.Jezeli te spręzyny pekną lub obłamią się więcej niz dwa żąbki (sprężyny które pękają ,spadają na dół obudowy a tam nie ma miejsca i wyłamują ząbki tarczy) komputer skrzyni otrzymuje niespójne sygnały i awaryjnie rozłącza skrzynie biegów.
    Niestety trzeba rozpołowic traktor.Jak masz rame pomocniczą do ładowacza czołowego to się na wku...sz.Reszta nie jest taka zła....

    Co do P 02 -jak masz zapalony silnik i wyłączony wom to sie nie kręci wałek przypadkiem?Ten błąd z reguły mówi że wałek nie jest zahamowany.

    0
  • #22 07 Lip 2011 21:00
    Quake81
    Poziom 9  

    no to mnie pocieszyles ,a powiedz mi czy mozna to jakos sprawdzic? czy te sprezyny sa popekane? bo nie chcialbym rozpolawiac ciagnika gdyby nie bylo wlasnie to przyczyna,dzisiaj wykasowalem bledy i po jakies chwili wyskoczyly znowu P 02 P 04 samo 8 i samo 9,i zauwazylem ze przy ruszaniu mruga czerwpna kontrolka z kropka oleju w kuleczku,ogolnie ciagnik nie ma mocy,powinien miec 190 a moim zdaniem ma ze 120 KM ,jak mu dodaje gazu to wchodzi na obroty z opuznieniem,wydaje mi sie ze to pompa wtryskowa ale ja sie do konca na tym nie znam,a co do walka to jutro sprawdze i napisze co i jak

    0
  • #23 08 Lip 2011 16:28
    Quake81
    Poziom 9  

    ......wracajac co do rozlaczania biegow,to dzisiaj odlaczylem ten czujnik na kole zamachowym(z lewej strony ciagnika) i pokazalo F 71,podlaczylem go spowrotem i wykasowalem bledy to jak narazie nie ma zadnych bledow ,ale co do mocy to podnioslem maske i turbosprezarka jest zaoliwiona oraz (moim zdaniem to jest jakis filtr ,jest zamontowany na silniku i polaczony z pokrywa zaworow gumowym wezem) z tego filterka tez troche leci czarny olej,sprawdzilem stan oleju i bylo z 1cm ponad stan,czy to oznacza ze turbo siadlo?

    mam jeszcze jedno pytanko,chodzi mi o kod bledu 8 ,czytalem wyzej Twoja odpowiedz na posta i tam napisales ze kod 8 to jest awaria elektroniki egr. a u mnie ten kod sie pojawia,czy to cos powanego?i co to jest ten egr.?

    pozdrawiam...

    1
  • #24 09 Lip 2011 09:31
    wal-ker
    Poziom 31  

    Wiekszośc turboaprężarek jest zaoliwiona,a to ze względu na przegrzanie korpusu i co za tym idzie uszczelniaczy. Ważne jest czy olej nie pojawia się w dolocie miedzy aluminiowym korpusem turbiny a dolotem silnika. Najcześćiej jest tam elastyczny przewód i mozna go odłączyc i zobaczyc.
    Ten filtr to filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.Jest też tam specjalny zawór sterujący odpowietrzaniem.Za kilka dni napisze obsługe tego filtra.Pewnie nieszczelnośc lub separator pełny.Maly przeciek to nie problem.
    Kod "8" według serwisówki nie znaczy nic.po podłączeniu interfejsu pozwala mechanikowi diagnozowac na podstawie sekwencji wystepowania błedów.
    Kod "08" mówi o uszkodzeniu egr czyli elektroniki sterowania podnosnikiem a zwłaszcza obwodów sterowania dociążaniem ,odciążaniem,(nie wiem jak to po polsku)sterowaniem by ciągnik nie buksował jak ciągnie pług.EGr porównuje obroty,prędkośc na kołach i prędkosc według pola(jest tam coś jak radar) i unosi lub opuszcza pług by regulowac opór i ciągnik nie kręcił kołami na próżno.

    Jak odłączyłes ten czyjmik i włączyłes biegi to traktor ruszył pare metrów?

    -1
  • #25 09 Lip 2011 15:39
    Quake81
    Poziom 9  

    dzisiaj zrobilem kalibracje podnosnika i dziala ok,jesli chodzi o :
    1)turbosprezarke
    zdjalem przewod gumowy z turba (ten co laczy sie z przednial chlodnica)i tam jest tylko czarny nalot,oleju brak
    2)filtr komory korbowej
    zdjalem pokrywke plastikowa i wyciagnalem wklad oraz jaki filtr z gabki,bylo to zalane w czarnym oleju
    3)czujnik kola zamachowego
    po rozlaczeniu ciagnik rusza okolo 2 m i rozlacza biegi
    4)kod bledu P 32
    jak mozna z nim sobie poradzic?

    nie wiem dlaczego ale kiedys serwisant NH odlaczyl mi 2 przewody przy pompie hydraulicznej(ta przy prawym tylnim kole) i zaslepil jakim korkiem,bo wisza dwa przewody a nie ma czujnika,

    mam jeszcze jedno pytanko,jaka moze byc przyczyna ze ciagnik jest slaby i z opuznieniem wchodzi na obroty,czy to ma wine pompa wtryskowa? moze jakis sterownik od pompy wtryskowej?(kopci czarnym dymem)a moze zaplon?

    0
  • #26 10 Lip 2011 17:40
    wal-ker
    Poziom 31  

    Z kodem P 32 jest generalnie problem.Nominalnie przypisany do wom-u tak naprawde w zależnosci od oprogramowania kompa kontoluje podzespoły tak zwanego obiegu niskiego cisnienia hydrauliki.Te podzespoły to wspomaganie kierownicy,hamulce hydrauliczne,sterowanie niektórych sprzegieł i amortyzacja przednniego zawieszenia.
    Bardzi czesto ten błąd wystepuje gdy jest za duże cisnienie w przednim zawieszeniu i jest ono za "twarde "Należałoby skalibrowac przednie zawieszenie.
    W prawej pokrywie hydrauliki są co najmniej trzy czujniki.
    -temperatury oleju hydr. i skrzyni
    -ciśnienia oleju skrzyni biegów (ten na pewno działa, bo pisałes że zapala sie kontrolka z kroplą w kółeczku)
    -zatkania filtra hydrauliki(tego w "baniaku"przykręconego trzema srubami.Wymienny jest sam wkład z gęstej siatki.jest to filtr na ssącej stronie układu.
    Czujniki czesto przeciekają przez plastik i trzeba je wymieniac.

    A może masz przytkany ten filtr. Czujnik jest odłączony więc nie sygnalizuje.Moze stąd te problemy ze skrzynią.Skaczące cisnienie w skrzyni tez powoduje takie objawy jak psałeś.

    Co do mocy i dymienia.... Te ciągniki są troche leniwe w dolnych zakresach obrotów. Dopiero jak turbina sie mocno rozkreci to mają moc. Ale jak jest to tak zauważalne i dymi to jest jakiś problem.Najpierw wyjmnij filtry powietrza i przetestuj.Generalnie czarne dymienie to za mało powietrza zasysanego w stosunku do dawki paliwa. TM-y normalnie nie dymią.
    Niestety sterowanie pompy jest elektroniczne (el. sterownik na pompie +komp. ciągnika) i
    ustawienie dawki i kąta wtrysku tylko z oprogramowania w serwisie.
    Jak bedziesz odkręcał ten filtr oleju to te trzy sruby mocujące baniak odkręcasz jednoczesnie po kilka obrotów!! Inaczej wyłamiesz szpilke lub korpus.

    1
  • #27 10 Lip 2011 19:17
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam. Ponieważ moj problem jest podobny, pozwolicie Koledzy, że się podepnę pod temat. Ciągnik Ford New Holland 8340, rok prod. 1994. W ciągniku nie można załączyć biegów, nie działa także podnośnik. Okienko, w którym powinny być wyświetlane błędy jest czyste, ale podczas rozruchu wyświetlają się wszystkie segmenty wyświetlacza. Dlatego nie mam możliwości diagnostyki błędów. Czy świadczy to jednoznacznie o ewentualnym uszkodzeniu komputera? Proszę o poradę. Przeczytałem uważnie poprzednie posty dot. tego ciągnika. Pozdrawiam. SKORBI.

    0
  • #28 10 Lip 2011 21:37
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam,
    A jaki to model? S,SL,SLE? Wyswietlacz cały cyfrowy?Pozwala zczytac błędy po nacisnięciu "8"?
    Nie musi to swiadczyc o uszkodzeniu kompa.Raczej o braku zasilania na EEC IV(komp) lub brak komunikacji ,połączenia z EIC(elektroniką wyswietlacza).
    Trzeba sprawdzić wtyczki,bezpieczniki i zasilanie na pinach.
    Rozkręc panele na prawym błotniku,pod nimi jest komp.

    0
  • #29 10 Lip 2011 23:51
    Quake81
    Poziom 9  

    wal-ker...z gory dziekuje za odpowiedzi i za pomoc ,jesli chodzi o blad P32 to jak go wykasowalem to pojawil sie po 4 godzinach,wydaje mi sie ze jak by cos bylo luzne i czasami nie laczy i sie wyswietla,jutro sprawdze filtr hydrauliki i te czujniki,zastanawiam sie caly czas czy te sprezyny sa ok na tlumiku drgan skretnych,bo nie wiem czy wystarczylo wykalibrowac skrzynie czy tak jak pisales ze moga byc uszkodzone sprezyny,
    problem z moca pojawil sie po wymianie walka rozrzadu(ukrecil sie podczas pracy w polu) pompa wtryskowa byla odkrecona i wydaje mi sie ze jest zle ustawiony zaplon,ale sprawdze filtry powietrza i zobacze jak sie bedzie zachowywac,
    powiedz mi czy mozna samemu sprawdzic i ustawic zaplon?i czy jak rusza dwa metry po odlaczeniu czujnika kola zamachowego to jest dobrze? pozdrawiam Krzysiek...


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych, dotyczy również wszystkich wcześniejszych postów. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #30 11 Lip 2011 09:17
    skorbi
    Poziom 27  

    Witam. Ciągnik Ford New Holland 8340T 4WD. Na początku uszkodzenia zapaliła się lampka czujnika blokady filtra skrzyni biegów i po wymianie filtra i czujnika powstał opisany problem z biegami. Oczywiście po wymianie filtru i czujnika lampka zgasła. W okienku, w którym pojawić powinny się błędy nic nie wyświetla. Po przytrzymaniu "8" powyżej ośmiu sekund słychać piknięcie. (tak jakby nastąpiło wykasowanie błędów). Sprawdzilem 2 złącza do komputera. Są w nienagannym stanie. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Zastanawiam się , czy diagnoza poprzez złącze diagnostyczne wniosla by coś nowego. Pozdrawiam. SKORBI.

    0