Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan wymienione wszystko - odcina zapłon 4500 tys. obr.

26 Mar 2011 10:12 5690 12
  • Poziom 10  
    Witam. Mam poważny problem a mianowicie: auto z 96 r vw sharan 2.0. zanim trafiło do mechanika troche szarpało , dało się jeździć, no ale ileż można sie męczyć. Gdy trafiło do mechanika stwierdził on iż jest jest wypalony zawór na 4 cylndze no więc trzeba było zrobic. przy okazji wymieniony został rozrząd , kopułka, przewody, sonda, , wywalony katalizator, świece no i planowanie głowicy łącznie z przefrezowaniem gniazd w głowicy. dodam iż auto ma lpg sekwencje (wymienione wtryski na nowe). już 3 tyg autem nie da sie jeździć tj. szarpie najbardziej na gazie, nie ma wolnych obrotów jakby wypadał zapłon pb i lpg to samo. wchodzi w tryb awaryjny nie przekracza 4500 obrotów. komputer wywala błąd czujnik położenia wału chyba 515 . dodam iż przegazować zgasić na ok 2 sek w czasie jazdy i wychodzi z trybu awaryjnego. RAZ jeździ jak głupie raz jak padaka. zapłon ustawiany według znaków i pod lampe sprawdzony 3 razy.
    POMOCY!

    Dodano po 12 [minuty]:

    DODAM Iż wywala równocześnie błąd sądy lambda nie chce tak wymieniać czujnika wału ponieważ nie ma pewności iż jest on popsuty a w remont poszło ponad 2000 pln . Temat występował na forum ale rozwiązania nie było.
    POMOCY!
  • Poziom 21  
    Jedyny pewny sposób, to podjechać na szrot lub do handlarza i podmienić czujnik. Błąd skasować i pojeździć.
    W wynik odczytu z komputera nie trzeba ślepo wierzyć.
    Szkoda na ślepo kupować kolejne części, mechanik który tak postępuje to partacz nie fachowiec.

    Swego czasu walczyłem z Astrą. Wyskakiwał błąd sondy i przepływki.
    Miałem drugie auto, części po kolei podmieniałem ale bez rezultatu.
    Ostatnim elementem była pompa paliwa. Po zmierzeniu okazało się, że podaje 1bar zamiast 3. Wymieniona na 3 barowa i wszystkie skasowane błędy już nie wyskoczyły.
  • Poziom 10  
    powiem mechaniorowi zeby sprawdził pompe zmówiłem dzis halla zobaczy czy to cos pomoże zauważyłem jeszcze ze kicha w tłumik podczas zmiany biegów i podczas hamowania silnikiem, tak jakby jednak coś z tym zapłonem. Mechanior jest dość dobry i sam szuka częsi na podmiane i nie chce mnie naciągać na koszty. Mam jeszcze takie pytanie: gdy odłączam halla brak reakcji auta czy tak powinno być?????
  • Poziom 12  
    Witam 515 to jest błąd czujnika wałka krzywkowego,czujnik halla. A czujnik wału to dwie różne rzeczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po odpięciu tego czujnika silnik powinien na chwile zmienić obroty.
  • Poziom 10  
    tylko ze mechanik twierdzi iż nie ma tam takiego czujnika. Jest tylko czujnik położenia wału. tak jak pisałem odpinając halla nie ma zadnej reakcji . jutro wymiana na nowy obawiam sie iz to tez nie pomoze. wczesniej mimo szarpania przed remontem nie było tego zjawiska. czy mimo ustawiena rozrządu według znaków moze być źle??

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    RĘCE OPADAJĄ . Pojechałem do Łodzi rozpędziłem auto tak do 150 km/h poza tym ze mocy to za bardzo niema, to tak strzeliło w tłumik ze az go rozwaliło!!! za późny zapłon?
  • Poziom 10  
    Witam. Problem poniekąd rozwiązany zapłon został ustawiony z vagiem ale auto szarpie i tak jakby miało mniej mocy. dodatkowo wyrzuca błąd czujnik prędkości nie est opisany zaś kodu nie pamiętam. Najgorzej bo bardzo szarpie . Czy ten czujnik może mieć na to wpływ??
  • Poziom 21  
    Jedyne co mogę Ci obecnie doradzić, to nie jeździć
    Jak to spalanie stukowe to niebawem może być drogi remont do opłacenia
  • Poziom 14  
    No to została ci tylko cewka do podmiany, wygląda na problem tylko i wyłącznie z zapłonem
  • Poziom 10  
    Witam. Troche się wystraszyłem z tym spalaniem stukowym , czy jeżeli by tak było to było by to słychać czy czujnik by to wyłapał? obawiam ze jeszcze przepływomierz ponieważ po odłączeniu go brak reakcji. A jak jest z tym zapłonem obecnie ustawiony jest na 60 i 7 dodam że jak auto było ustawione na bodajże 2 i 9 po ok 2500 tyś. szło jak zwariowane nie wiem jak ustawić na 59 i 6 niby normalnie ale brak mocy. Jak narazie zadawalające jest tylko to że nie wchodzi w tryb awaryjny i nie odcina przy 4500. na wolnych obrotach jakby cały czas wypadał zapłon, chodzi nie równo do ok 2000 szarpie. Panowie jakie wartości ewentualnie jeszcze zmienić (zapłon). Gdy aparat był ustawiony na znakach było bodajże 15 a drugirj wartości nie pamiętam. Może przepływka?? Proszę o pomoc!!!

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Czy zapłonu Wartość 3 i10 nie będzie szkodlwa dla silnika ?
  • Poziom 10  
    JAde dzis podmienić cewke mam nadzieje że pomorze!
  • Poziom 10  
    Cewka zmieniona bez żadnych zmian zaslepiony został zawór egr szarpanie zmniejszone, ale wydaje mi się że auto jest słabe, zapłony jak wypadały tak wypadają, ale w czasie jazdy rzadziej . zauważyłem ze po zagaszeniu auta za jakieś 5 min odpalam a tu równiutkie obroty zapłon nie wypada do pierwszego ruszenia gazem. zaizolowane zostały przewody od czujnika położenia wału izolacja skruszała i prawie sie dotykały. co dalej ?? ciśnienie w cylindrach od 8-9,5, powinno być dobrze. czyżby wina głowicy?
  • Poziom 10  
    Witam więc po zaślepieniu zaworu egr auto prawie nie szarpie (delikatnie wyczuwalne i raz na jakiś czas) poza tym ze zostało wymienie dużo rzeczy. wydaje mi się jednak że jest słabsze po remoncie głowicy , rozrząd sprawdzony jest ok. trzeba przeciągać na biegach by je rozpędzić, dodam jescze ze na wolnych obrotach zapłon raz wypada a raz nie (nie ma reguły) z płynności jazdy jestem zadowolony, z mocy nie bardzo. Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły co do odmulenia -czekam na odpowiedź (temat nie w pełni do zamknięcia)
  • Poziom 10  
    Witam. 2 tyg. temu pojechałem do Torunia przez pierwsze 100 km samochód szarpał i nie mógł przekroczyć 120km/h , szarpał strasznie. Zauważyłem ze podczas gaszenia w trakcie jazdy samochód jeździł przez ok 30 sek. dobrze . więc przez ok. 20km gasiłem i zapalałem , za n-tym razem coś zaskoczyło i do tej pory śmiga jak szatan chodzi równo nic nie szarpie.(może było zwarcie od wody a w trakcie długiej trasy zostało osuszone.) temat zamykam
    >>>>>>> Usterka odnośnie szarpania autem zlokalizowana , przyczyna> sparciałe przewody czujnika położenia wału po wymianie samych przewodów od czujnika do wtyczki (pomoc doraźna), samochód jeździ płynnie już ponad rok. wracając do odcinania zapłonu nie odcina w silniku ady wyprzedzenie zapłonu można ustawic tylko z podłączeniem komputera , w innym przypadku kręcenie kopułką nie ma sensu.
    Zamykam