Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera Tino 2,2 Di 2001r brak możliwości odpalenia po wymianie pompy

ekka 26 Mar 2011 17:10 9560 20
  • #1 26 Mar 2011 17:10
    ekka
    Poziom 17  

    Witam
    Mam dość duży problem z w/w autkiem, a mianowicie przyprowadzono mi go na uruchomienie po wymianie pompy VP, po wyłączeniu stacyjki standardowo załącza się system Nats, jednak po załączeniu stacyjki kontrolka Immo pali się ciągle i auta nie można uruchomić, nadmieniam iż radio działa w porządku i system Nats czyta transponder.
    W trakcie diagnostyki tester wykazuje 0 błędów, jednak w trakcie wykonania diagnostyki na tak zwaną zworkę(kody migowe) pokazuje błąd 142 i 141 ,w rozpisce błędów w/w marki nie ma takich błędów a błędy P0142 i P0141 nie są z tym związane, w chwili wypięcia transpondera dodatkowo sterownik silnika widzi błąd 155 no i oczywiście też nie działa radio a błąd P0155 też nie mam nic z tym wspólnego,nie znam historii tego autka przed wymianą pompy, ale Proszę wszystkich o ewentualne sugestie ,porady i wskazówki z Góry wszystkim Dziękuję

    0 20
  • #2 27 Mar 2011 00:21
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    P0141
    -0902downstream oxygen sensor heater or circuit fault
    P0155-0101
    upstream oxygen sensor heater or circuit fault (left bank)

    Pomimo tych błędów powinien zapalić. Sprawdż czy pompa ma paliwko, a następnie weż klienta na "dywanik" ;) i niech się przyzna co było robione.

    0
  • #3 27 Mar 2011 09:26
    ekka
    Poziom 17  

    Dzięki zeimp błędy te sprawdzałem i one nie maja wpływu na odpalenie pojazdu interesuje mnie tylko ta kontrolka na zestawie wskazników od immo gdyż jeśli jest padnięte immo to nie działa również radio w tym aucie, tutaj radio działa i jesli pozbawię kluczyk transpondera to radio nie działa i w ecu silnika pojawia się błąd 155 czyli wskazuje że Nats działa ,a kontrolka i tak po załączeniu zapłonu świeci na stałe co moze być tego powodem?.
    Klienta pytałem o historie naprawy i wyglądała rzekomo tak iż auto zaczeło przerywać i gasnąć wieć wymienił filter paliwa i przedmuchał układ zasilania następnie autem pojeżdził około 1-2 godzin i po wyłaczeniu już nie odpalił więc zaprowadził do popszedniego warsztatu który stwierdził uszkodzenie czujnika wału korbowego który wymienili co nie pomogło, więc stwierdzili że jest uszkodzona pompa którą również wymienili następnie twierdzi ,iż tak długo kręcili i próbowali odpalić ,że aż w końcuzaświeciła się im kontrolka immo na stałe po wszystkich tych zabiegach przyprowadzili auto do mnie, a ja przyjołem je do naprawy na telefon nie posiadając informacji o poprzednich naprawach no i teraz mam suprajsa. Macie jakieś pomysły ?

    0
  • #5 27 Mar 2011 11:27
    ekka
    Poziom 17  

    T5 bezpieczniki sprawne Panie kolego a usterka wcale nie jest banalna jak ci się wydaje , nie jestem z pierwszej łapanki i siędzę w tym a konkretnie w dużych od lat

    0
  • #6 27 Mar 2011 11:36
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    krecili az zapailo sie immo, wiec moze synchro wypadlo, a czasem na tej pompie (vp37 tak?) nie ma jakies sterownika, elaby do odcinania paliwa?
    rownie dobrze bez paliwa mogli zalatwic pompe (zapowietrzony uklad)

    0
  • #7 27 Mar 2011 11:56
    ekka
    Poziom 17  

    Witam
    A więc pompa tam jest wizualnie taka sama jak w oplach Vp 44 ,pompe tę mogli załatwić nie mówię że nie, ale mam druga pompę w razie W, tylko co z tą kontrolką immo i ewentualnie tak jak piszesz co w wypadku jak siadło synchro co z tym fantem

    0
  • #8 27 Mar 2011 12:10
    seat21
    Poziom 26  

    błędy ze sterownika silnika i modułu pompy ,pompa jednowtyczkowa psg5?

    0
  • #9 27 Mar 2011 12:15
    ekka
    Poziom 17  

    Tester w sterowniku nie widzi błędów być może wina samego testera ale sprawdzałem na kilku, skolei na migowych wychodzi 142, 141 i po wypięciu transpondera 145, pompa na jedną wtyczkę tak jak w oplu dtl dth

    0
  • #11 27 Mar 2011 12:21
    ekka
    Poziom 17  

    Tego akurat nie mam czym sprawdzić

    0
  • #12 30 Mar 2011 21:42
    Darekelektryk
    Poziom 9  

    Immo w sterowniku pompy-mam aktualnie to samo w Focusie Tddi po zmianie pompy na używkę/Darek

    0
  • #13 31 Mar 2011 07:33
    seat21
    Poziom 26  

    ale u forda to normalne , w nissanie raczej nie ma immo w VP

    1
  • #14 01 Kwi 2011 08:22
    ecsb
    Poziom 16  

    Zamień elektrozawór start-stop ze starej pompy, odpowietrz wszystko i powinno ruszyć. A rozrząd poprawnie spięty?

    0
  • #15 01 Kwi 2011 10:32
    yaaro
    Poziom 33  

    Ja bym szukał przyczyny w nats może po rozładowaniu aku cos wypadło z pamięci.

    0
  • #16 01 Kwi 2011 11:45
    ekka
    Poziom 17  

    Dzięki o tym samym myślę tylko problem jest tego typu, że jeśli padł Nats to nie całkowicie gdyż radio Nats czyta, a następne pytanko czy jeśli wstawił bym emulator immo to czy by to przeskoczyło?, jak myślicie bo weryfikując wszystko błąd który się pojawia to ewidentnie blokada przez Nats

    0
  • #17 01 Kwi 2011 13:13
    yaaro
    Poziom 33  

    podaj nr ecu

    co do radia to może ma wyłączony nats

    Może poszukaj kogoś z okolicy co ma t300 niech dokoduje klucze na nowo.
    Co do błedów to launch lub diagun świetnie robi ta markę.

    0
  • #18 01 Kwi 2011 13:44
    ekka
    Poziom 17  

    Nats jest załączony w radiu gdyż po wyjęciu transpondera z kluczyka radio nie chodzi, sterownik Bosch o numerze 0281 010 718 nr Nissan 23710 4U111 4E

    1
  • #19 12 Kwi 2011 22:19
    ekka
    Poziom 17  

    Dziękuję Wszystkim temat zamykam auto naprawiłem

    1
  • #20 13 Kwi 2011 00:56
    T5
    Admin grupy Samochody

    ekka napisał:
    Dziękuję Wszystkim temat zamykam auto naprawiłem
    To może pochwalisz się co było.Czy to już pozostanie twoją tajemnicą do trzepania kasy?

    0
  • #21 13 Kwi 2011 08:30
    ekka
    Poziom 17  

    Problemem nie była jak radzono synchronizacja pompy ze sterownikiem silnika, ani też bezpośrednio system Nats.
    Problemem była sytuacja powstała w skutek długotrwałego kręcenia rozrusznikiem aż do utraty wydajności akumulatora przez poprzedni warsztat, a mianowicie ni stąd ni zowąd co dla mnie jest nie zrozumiałe wyczyściła się pamięć w sterowniku 24C04 , zgrałem jej zawartość z innego sterownika zsynchronizowałem z Natsem, pierwszy szczał i maszyna pracuje,szkoda tylko że walczyłem z tym miesiąc.Pozdrawiam wszystkich i Dziekuję

    3