Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cewka zap³onowa Peugeot 405 1.6 1991

miduchp 26 Mar 2011 17:51 4317 7
  • #1
    miduchp
    Level 10  
    Witam,

    Mam problem z zap³onem w samochodzie Peugeot 405 1.6 1991 (Ga¼nik). Auto zgas³o w trakcie jazdy. Nie ma iskry na ¶wiecach oraz bezpo¶rednio na wyj¶ciu z cewki zap³onowej. Niedawno by³a wymieniana kopu³ka rozdzielacza z palcem oraz przewody wysokiego napiêcia wiêc to raczej odpada. Zak³adam wiêc ¿e przyczyn± jest cewka.

    Niestety nie mogê nigdzie znale¼æ schematu instalacji dla wersji ga¼nikowej. Chcia³bym sprawdziæ cewkê zap³onow±, jednak nie mogê nigdzie doszukaæ siê znaczenia poszczególnych pinów w kostce przy³±czeniowej. Czy kto¶ móg³by mi pomóc w tej kwestii. Poni¿ej zamieszczam zdjêcie cewki.

    Cewka zap³onowa Peugeot 405 1.6 1991

    Z góry dziêkujê za pomoc
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    miduchp
    Level 10  
    Dziêkujê za informacjê. Czy ma Pan mo¿liwo¶æ zamieszczenia, b±d¼ wys³ania na email (miduchp (at) wp.pl) kompletnego schematu zap³onowego w tym modelu?

    Pozdrawiam i z góry dziêkujê
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #5
    B³a¿ej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ile to sprawdziæ cewkê i sprawdziæ, czy jest sterowana?
  • Helpful post
    #6
    viper555
    Level 39  
    £atwo mo¿esz sprawdziæ ,pod³±cz do zasilana 3 i do 1 lub 2 ¿arówkê 1.2W i zakrêæ rozrusznikiem je¿eli bêd± migniêcia ¿arówki tzn. ¿e uszkodzona cewka modu³ dobry jak bêdzie brak tzn ¿e modu³. Zak³adam ¿e zasilanie na 3 masz.P
  • #7
    miduchp
    Level 10  
    Witam,

    Zgodnie z instrukcj± viper555 (dziêkujê) sprawdzi³em zap³on. Na pinie 3 cewki zap³onowej jest 12V. ¯arówka pod³±czona zgodnie z instrukcj± miga.
    Czy to oznacza na 100% uszkodzenie cewki zap³onowej ?
    Czy mogê sprawdziæ czy uzwojenia s± uszkodzone (jakie s± zakresy rezystancji uzwojeñ w sprawnej cewce) ?
    Czyta³em te¿ ¿e w przypadku uszkodzenia kondensatora, iskra mo¿e byæ bardzo s³aba. Czy to mo¿e byæ przyczyna ?
    Je¶li tak w którym miejscu go znajdê (nie mogê go namierzyæ, wi±zka od cewki znika gdzie¶ pod filtrem powietrza)
    Czy przyczyn± mo¿e byæ czujnik po³o¿enia wa³u korbowego, czy test viper555 jednoznacznie pokazuje ¿e cewka jest poprawnie wzbudzana?

    Pozdrawiam i z góry dziêkujê za pomoc.
  • #8
    miduchp
    Level 10  
    Witam,

    Cewka wymieniona, auto odpala bez problemu. Dziêkujê za pomoc.

    Temat do zamkniêcia.