Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat stilo 1.9 JTD drgania.

27 Mar 2011 13:14 20319 34
  • Level 9  
    Witam. W moim fiacie stlio ostatnio zauważyłem drgania na całej budzie. Pojechałem do Mechanika i stwierdził po oględzinach że to tłumik drgań na kole dwumasowym. Samochód gdy jest zimny trzęsie się cały bardziej niż zwykle, kiedy się rozgrzeje silnik drgania ustępują trochę lecz grzechoczy coś z ustępami. To nie jest raczej łożysko oporowe bo przy wciśnięciu sprzęgła nie ustaje. Samochód ma przejechane 80tyś. - przebieg rzeczywisty nie kręcony. Rok auta 2006. Proszę o diagnozę.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 27  
    Ja bym raczej zaczął od poduszek silnika, miałem dokładnie to samo w aucie klienta, tylko jest jeden warunek, nie kupuj żadnych podróbek bo nie zdają egzaminu trzęsie jeszcze bardziej w niektórych przypadkach, tylko oryginał fiata, Na pierwszy rzut oka też nie było widać uszkodzeń poduszek a jednak poduszki były wypracowane, wymień od razu wszystkie trzy.
  • Level 9  
    Witam... Poduszki silnika raczej bym odrzucił (silnik ustaje po rozgrzaniu). Mogą to być świece żarowe... Któraś z nich słabiej grzeje. Wtedy właśnie silnik będzie miał takie objawy. I mógłbyś opisać dokładniej to ,,grzechotanie'' skąd dokładnie się wydobywa?? Łatwiej będzie to zdiagnozować.. Pozdrawiam
  • LegrandLegrand
  • Conditionally unlocked
    mechanik sie nie pomylil
    pozdrawiam
  • Level 9  
    Dzwięk wydobywa się z obudowy sprzęgła. Sprzegło rok temu wymiane było na nowe. Na pedalach nie ma żadnych wibracji.
  • Level 13  
    Ja też raczej stawiam na poduszki .
  • Level 9  
    Możliwe jest to że przy 80tyś. padły poduszki? Jak je mogę sprawdzić czy są zużyte?
  • Level 13  
    Możesz je oglądnąć czy nie siedzą , lub podnieść silnik brechą lub lewarkiem i zobaczysz czy trzymają ( może jeszcze ktoś Ci doradzi inny sposób )
  • Level 9  
    No okej. Jeśli ktoś będzie miał jakieś rozwiązanie to proszę o napisanie tu.
  • Level 9  
    Dajcie spokój z tymi poduszkami.... Mechanik miał rację to tłumik drgań...
  • Level 27  
    Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań.
  • Conditionally unlocked
    zalezy jak kto uzytkuje samochod
    pozdrawiam
  • Level 10  
    Zgodził bym się z kolegą Macvir że będzie to wina koła dwumasowego
  • Level 10  
    Nie da się kolego. Koło dwumasowe pełni funkcję tłumika drgań inaczej mówiąc tłumik drgań to koło dwumasowe
  • Level 9  
    Okej. Rok temu wymieniałem sprzęgło na Valeo ponieważ się spaliło. Czy przy wymianie dwumasu muszę zmieniać również sprzęgło? Są jakieś warunki wymiany tego dwumasu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy może ktoś opisać co jest przyczyną rozsypania się dwumasu?
  • Moderator of Cars
    Diesel 1.9 z 2006 i tylko 80kkm... wątpliwe.

    Co może być przyczyną rozsypania się dwumasy - nieumiejętne obchodzenie się ze sprzęgłem - na dobrą sprawę wystarczy kilka razy pomylić 3 z 5, albo parę "zajączków" przy ruszaniu. Spalenie sprzęgła dowodzi, że nie miało lekko ;)

    Koło dwumasowe to koło zamachowe - w tej konstrukcji występuje sztywna tarcza sprzęgłowa (bez tłumika drgań skrętnych), w zamian tłumik znajduje się w kole zamachowym.
  • Level 9  
    Na pewno nie jest to łożysko oporowe ani tarcza czy docisk bo to było wymieniane. A tam słychać że grzechocze coś i trzęsie budą, szczególnie kierownicą. Nie grzechotało bym koło dwumasowe jeżeli poducha by się która kol wiek zapadła. Silnikiem nie trzęsie, pracuje równo,nie falują obroty, komputer był podłączony i nic nie wykazało. Na drążku zmiany biegów nie ma żadnych wibracji ani na pedałach. Biegi wchodzą płynnie. Gdy się rozgrzeje auto nie trzęsie już tak jak jest zimny. Gdy dodam obrotów to trząść przestaje, lecz grzechocze. Mechanik stwierdził uszkodzony tłumik drgań na kole.
  • Moderator of Cars
    Ewentualnie może być źle założona lub wadliwa tarcza sprzęgła... ojciec w Astrze miał podobne objawy (tyle że nie trzęsło ale tłukło się okropnie) a tam nawet nie było koła dwumasowego.
  • Level 9  
    Raczej to bym wykluczył. Samochód płynnie rusza z 1 czy wstecznego i nie słychać takich dzwięków jak u Ciebie. Bardziej sie skupiam sie na tym chrobotaniu koła i czy to powoduje dyskomfort w samochodzie. Jeżeli miał ktoś podobny przypadek to prosze pisać na gg13252930 by nie zaśmiecać forum. :-) Jak tylko bede miał czas to wrzuce link z filmikiem by 'eksperci' mogli sie wypowiedzieć.
  • Level 21  
    Witam!
    Jeżeli mówisz że przy 80tys km miałeś robione sprzęgło to jak koledzy już wspominali na 99 % dwumas. Niestety te silniczki nie lubią dynamicznej jazdy np po mieście i właśnie dwumasy źle to znoszą. No a jak już sprzęgło było robione bo "wyeksploatowane" to ja też bym kwalifikował dwumas.

    Pozdrawiam!
  • Moderator of Cars
    Czy przy zmianie biegów słyszysz "puknięcie" w momencie puszczenia sprzęgła?
  • Conditionally unlocked
    mozesz gasic samochod ma wcisnietym sprzegle, mniejszy wstyd bedzie
    pozdrawiam
  • Level 9  
    Nie słychać ponieważ samochód pracuje i jest dobrze wyciszony. Ale podczas gaszenia auta nie słychać tego chrobotania tylko gdy Auta jest włączone i przenoszą wstrząsy na kierownice i resztę budy. To nie są poduszki!!
  • Level 21  
    Koledzy wcześniej dobrze radzili żeby zająć się kołem dwumasowym. Będzie trochę kosztowało no ale autko też pojeździ trochę jeszcze.
  • Level 2  
    Witam Serdecznie , mam problem przy prędkości powyzej 90km/h mam drgania całego auta do prędkości 120km/h jak tylko puszczam gaz przestaje. byłam już u pieciu mechaników i żaden nie wie o co chodzi. krzyzak to nie jest, poduszki też nie, boję sie, ze to dwumas... moze ktoś ma inny pomysł:-) stilo 2004 rok 1.9 JTD
  • Moderator of Cars
    Przy 120km/h niezależnie od biegu? Może krzywa felga, tarcza lub półoś.
  • Level 21  
    Na początek dobra wulkanizacja i sprawdzą wyważenie kół. Spróbujemy od najprostszej możliwej przyczyny.
  • Level 2  
    Dzięki za odpowiedź, ale niestety nic z tych rzeczy, byłam już u pieciu mechankiów w wulkanizacji a nawet w serwisie fiata i nie wiedzią co to jest, a wymieniać po kolei co każdy mechanik mówi, to niestety mnie nie stać. Na biegu 4/5 mam taki problem i miedzy prędkościa 90/120km/h ale jak odpuszczam gaz to nie ma problemu, oraz wogóle nieodczuwalne przy jeżdzie w mieście.
  • Level 10  
    Niestety ale wszystko wskazuje na dwumas;-(