Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat punto problemy z odpaleniem po wymianie termostatu

27 Mar 2011 17:06 4185 10
  • Poziom 10  
    Witam
    Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej mordędze z śrubkami, termostat miałem już w ręce. Kupiłem nowy i zamontowałem. Popodpinałem wszystko na swoje miejsce i ... cisza.. silnik nie startuje. Zapalają się wszystkie kontrolki ( kontrolka od abs, poduszki i kluczyka gaśnie , pozostałe nie). Prawdę mówiąc troszkę wylało się płynu chłodniczego po odpięciu węży, ale raczej nic nie zalało.

    Teraz nie wiem jak się za to zabrać dokładnie, co może być przyczyną i jak zdiagnozować co powoduje takie objawy. Proszę o pomoc. Mam zamiar zrobić to sam bo muszę wyładować negatywne emocje które powstały przez to że mi się weekend nie udał z powodu tej awarii. Podejrzewam 4 elementy: cewka, rozrusznik, sonda lambda, lub inny :)


    Przewody wysokiego napięcia były wymieniane dosłownie 2 dni wcześniej.

    rozrusznik nie kręci w każdym bądź razie
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 40  
    Masa na silniku oraz sprawdź zasilanie rozrusznika.
  • Poziom 1  
    może być uszkodzona nagrzewnica i zalewa centralkę sterownika silnika znajdującą się pod nagrzewnicą.
  • Poziom 40  
    A co ma do tego sterowanie rozrusznikiem?Jesteś pewien ze centralka jest pod nagrzewnicą?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    rozumiem ze po przekręceniu kluczyka na rozruszniku powinienem około 12 v uzyskać. Mam pytanie czy wada jednego z czujników (np. temperatury) może powodować takie objawy?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Chłopie odczep się od wszelkich czujników
    Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
  • Poziom 43  
    muscel461 napisał:
    może być uszkodzona nagrzewnica i zalewa centralkę sterownika silnika znajdującą się pod nagrzewnicą.

    Do podpisu ,,elektryk,, dopisz jeszcze-,,nie dotyczy punto,,. Ster w tym punciaku nawet nie wie o istnieniu czegoś takiego, jak rozrusznik
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jak potrafisz zlokalizować rozrusznik i masz kawałek kontrolki z żarówką to sprawdź co jest na zaciskach rozrusznika (obecność masy też ) ew. "zastartuj" na skróty (tylko sprawdź luz, bo się rozjedziesz:D) To proste autko i temat do opanowania w parę minut.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam
    na grubym kablu do automatu ma być stale 12V,na tym cienkim 12V po przekręceniu kluczyka w pozycje odpalania,możesz mieć też problem z masą silnika,sprubuj przyłożyć dodatkowy przewód od minusa z aku do silnika,dość często w nich sniedzieje masa
  • Poziom 10  
    Już wszystko jasne. Po podłączeniu rozrusznika do miernika okazało się że nie masuje. przeczyściłem podłączyłem i śmiga aż miło. Dziękuje za pomoc.
  • Poziom 40  
    No zobacz wystarczyło zastosować się do mojej odpowiedzi.