Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z instalacją elektryczną czy LPG?

WojtekCTL 01 Lis 2004 09:26 1155 6
  • #1 01 Lis 2004 09:26
    WojtekCTL
    Poziom 16  

    Witam!
    Jestem posiadaczem Forda Fiesty rocznik 88. Od pewnego czasu zauważyłem bardzo dziwne zachowanie pojazdu, otóż podczas jazdy na światłach i wyrzuceniu na luz, silnik zaczyna przerywać, elektrozawór gazu "pulsuje", zaczyna świecić się kontrolka ładowania akumulatora (nie zawsze ale dość często to się zdarza), nie ma tego problemu podczas jazdy na benzynie. Widać,że jest to spadek napięcia w instalacji.Gdy w tym momencie przełącze światła z mijania na postojowe zaczyna być dobrze.
    Najczęściej taki stan rzeczy pojawia sie przy dłuższej jeździe w trasie.
    Czy ktoś wie o co tu chodzi?

  • #2 01 Lis 2004 09:33
    zodiak318
    Poziom 34  

    Jak zaczyna się świecić ładowanie to nie jest to wina LPG (no chyba że masz bardzo niskie obroty biegu jałowego), prawdopodobnie coś ci "nie łączy w instalacji elektrycznej - masa- przewód prądowy)

  • #3 01 Lis 2004 09:48
    WojtekCTL
    Poziom 16  

    Obroty są dobre. Silnik odpala bez problemu nawet rano na gazie.
    Sprawdzę masę i przewód prądowy.

  • #4 01 Lis 2004 13:01
    zodiak318
    Poziom 34  

    Ale jak kręci dobrze to raczej przwód zasilający skrzynkę bezpieczników lub miejsca gdzie gazownicy podpięli się do instalacji (zasilanie centralki), konektory na elektrozaworach gazu i przekaźnik odłaczający zawory gazu.

  • #5 02 Lis 2004 13:02
    kk.2000
    Poziom 25  

    Może to być problem z regulacją LPG na biegu jałowym, bo jeśli niskie napięcie to i niska częstotliwość iskry cewki i centralka gazu może zacząć sobie taktować cewkami gazu. Może byś próbował wyregulować gaz na NAGRZANYM dobrze silniku...


    Wyjaśnienie: przy włączonych światłach mijania silnik obciążony jest alternatorem, więc na źle wyregulowanym gazie będzie miał silnik kłopoty z obrotami! Zła mieszanka nie daje silnikowi wystarczającej mocy by utrzymać prędkośc obrotową.

    Że tak powiem: NORMALKA w regulacji ręcznej instalacji gazowej, choć możesz mieć problem z GAZOLINĄ w reduktorze.

  • #6 02 Lis 2004 20:36
    WojtekCTL
    Poziom 16  

    kk.2000 :arrow: i to będzie chyba to o czym piszesz.
    Sprawdzałem przewody ich połączenia i wszystko jest w porządku.
    Objaw ten pokazuje się tylko podczas zasilania gazem, na benzynie jest wszystko w porządku.
    Instalacja jest jeszcze na gwarancji, tak że jutro jadę do "gazownika" na regulację.
    O efektach poinformuję.
    Pozdrawiam

  • #7 03 Lis 2004 07:38
    kk.2000
    Poziom 25  

    Obyś tylko nie dał sobie wmówić, że trzeba poł silnika wymienić aby to usunąć...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME