Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 coupe 2000r pali sie symbol kluczyka na liczniku. Nie odpala

scalak4 28 Mar 2011 19:03 4851 16
  • #1 28 Mar 2011 19:03
    scalak4
    Poziom 17  

    Witam. W aucie zrobiłem korektę po wymianie silnika. Została ona zrobiona urządzeniem Tacho Universal pożyczonym od znajomego elektryka. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Czyli wymontowałem licznik wy lutowałem z niego pamięć i podłączyłem pod tacho. Wpisałem nowy przebieg wszystko poszło ok. Ale pisali że trzeba jeszcze zaingerować w BSI. Rozebrałem wy lutowałem EPROM podłączyłem pod tacho. Trzeba było najpierw określić wersję BSI po sprawdzeniu zawartości pamięci i porównaniu kilku wartości. Okazało sie ze mam wersje 2. Wpisałem zero tak jak pisali. Złozyłem wszystko zamontowałem do auta. Po włączeniu zapłonu przebieg na liczniku jest taki jaki miał być ale pali sie kontrolka z kluczykiem i auto nie odpala. Do tego włączają się samoczynnie wycieraczki po włączeniu zapłonu :) Co robić? Znajomy od którego mam tacho mówi ze się nie zna haha :D Oczywiście zanim coś pozmieniałem to zrobiłem kopię bezpieczeństwa zawartości pamięci BSI. Może ktoś coś poradzi...

    0 16
  • #2 28 Mar 2011 19:14
    Solo
    Poziom 21  

    Uszkodzona zawartość eepromu w BSI. Wgraj kopie którą masz i zobaczy czy auto ożyję. Jak to nie pomoże to bsi trzeba przeprogramować "na nowe" i dopisać wszystko serwisówką.

    0
  • #3 28 Mar 2011 19:35
    scalak4
    Poziom 17  

    Jak wgram oryginalną zawartość na BSI i podłączę licznik ze zmienionym przebiegiem to nie powstanie błąd?

    0
  • #5 28 Mar 2011 19:40
    scalak4
    Poziom 17  

    A co z nowym przebiegiem? Domyślam się że wskoczy stary.

    0
  • #6 28 Mar 2011 20:08
    Solo
    Poziom 21  

    Masz dwie opcje, albo ładny przebieg na liczniku i auto w roli wystawki zamiast krasnala ogrodowego, albo brzydki przebieg ale w pełni funkcjonalny pojazd :-)))

    0
  • #7 28 Mar 2011 20:12
    janusz2008
    Poziom 33  

    Jakie mial eep,93c66?. Wrzuć zawartość tutaj ori i mod.

    1
  • #8 28 Mar 2011 22:43
    bodzio012
    Poziom 32  

    Źle zrobione BSI, nim wgrasz to jak pisał Janusz daj tutaj to ktoś Ci zrobi jak powinno być i może będzie żyło, pod warunkiem że tacho dobrze odczytało Ci pamiątkę, napisz jaki miałeś stary przebieg.

    0
  • #9 28 Mar 2011 23:17
    scalak4
    Poziom 17  

    jak to zgrać z tego tacho? Nie zajmuje się licznikami więc nie mam programatorka. Ale widziałem kilka na allegro za rozsądne pieniądze... Tacho odczytało dobrze bo w dwóch wierszach miało sie zgadzać żeby wersję BSI ustalić. i się zgadzało dokładnie w podanych wierszach. Starego przebiegu nie pamiętam. Dostałem licznik już wymontowany ale mniej więcej pamiętam.

    0
  • #10 29 Mar 2011 13:02
    scalak4
    Poziom 17  

    zakupiłem programator do eepromów. Tak że będę w stanie odczytać z niego dane i wstawić.:) EEPROM to 93C66

    0
  • #11 29 Mar 2011 16:52
    tocka
    Poziom 24  

    scalak4 napisał:
    jak to zgrać z tego tacho? Nie zajmuje się licznikami więc nie mam programatorka. Ale widziałem kilka na allegro za rozsądne pieniądze... Tacho odczytało dobrze bo w dwóch wierszach miało sie zgadzać żeby wersję BSI ustalić. i się zgadzało dokładnie w podanych wierszach. Starego przebiegu nie pamiętam. Dostałem licznik już wymontowany ale mniej więcej pamiętam.


    Z tacholem jest kabel do połączenia z PC i zgrywasz.:D

    0
  • #12 29 Mar 2011 18:10
    bodzio012
    Poziom 32  

    Chodzi o to żeby wsatwić org. bin który odczytałeś a nie ten który Ci zrobił sieczkę, czyli jak odczytasz teraz programatorem to nici

    0
  • #13 29 Mar 2011 18:50
    scalak4
    Poziom 17  

    Wylutowałem eeprom i wgrałem w niego spowrotem to co było oryginalnie jak jutro przyjdzie czytnik to przez PonyProg2000 zaczytam i wstawię, tylko w jakim formacie ma byc ? .e2p ?

    0
  • #14 05 Kwi 2011 11:25
    scalak4
    Poziom 17  

    Wlutowałem eeprom do bsi i oddałem je do fachowca. Zrobił za 70 zł przebieg na "0" i wszystko działa ok. Chciałem tylko dodać że to całe DIGI TACHO to shit. Czyta jak mu się podoba. Robiłem nim jeszcze dwie bmki. To jedną zrobił ok, a drugiej już wcale nie czytał.... w passacie próbowałem za pomocą złącza diagnostyki obd i nawet szans nie ma na połączenie.... jednym słowem shit!!!! Pozdrawiam i dziękuje wszystkim. Ps. Dobrze że się nie skończyło na wykasowaniu zawartości pamięci BSI przez ten shit.....

    0
  • #15 05 Kwi 2011 22:11
    tocka
    Poziom 24  

    scalak4 napisał:
    Wlutowałem eeprom do bsi i oddałem je do fachowca. Zrobił za 70 zł przebieg na "0" i wszystko działa ok. Chciałem tylko dodać że to całe DIGI TACHO to shit. Czyta jak mu się podoba. Robiłem nim jeszcze dwie bmki. To jedną zrobił ok, a drugiej już wcale nie czytał.... w passacie próbowałem za pomocą złącza diagnostyki obd i nawet szans nie ma na połączenie.... jednym słowem shit!!!! Pozdrawiam i dziękuje wszystkim. Ps. Dobrze że się nie skończyło na wykasowaniu zawartości pamięci BSI przez ten shit.....



    Naucz się obsługi tego "schitu" używam od 4 lat i nie zrobił mi tylko jednego licznika w C5.

    0
  • #16 07 Kwi 2011 11:40
    scalak4
    Poziom 17  

    tocka napisał:
    scalak4 napisał:
    Wlutowałem eeprom do bsi i oddałem je do fachowca. Zrobił za 70 zł przebieg na "0" i wszystko działa ok. Chciałem tylko dodać że to całe DIGI TACHO to shit. Czyta jak mu się podoba. Robiłem nim jeszcze dwie bmki. To jedną zrobił ok, a drugiej już wcale nie czytał.... w passacie próbowałem za pomocą złącza diagnostyki obd i nawet szans nie ma na połączenie.... jednym słowem shit!!!! Pozdrawiam i dziękuje wszystkim. Ps. Dobrze że się nie skończyło na wykasowaniu zawartości pamięci BSI przez ten shit.....



    Naucz się obsługi tego "schitu" używam od 4 lat i nie zrobił mi tylko jednego licznika w C5.


    Kolego czytałem wiele o tym urządzeniu na forum i dużo ludzi pisze że urządzenie jest niepewne. "Egzemplarz" z którym pracowałem dopiero co wrócił z gwarancji. Poprzedni po wyjęciu z kartonu nie chciał czytać eepromów ale za to łączył sie przez OBD. Gość go odesłał i po miesiącu przysłali inny, który czyta eepromy ale nie łączy się przez OBD haha Jak można wytłumaczyć sytuacje kiedy mamy dwa takie same liczniki i jeden zrobił ok, a drugi nie? Każdy z EEPROMów wy lutowałem włożyłem do myjki ultradźwiękowej i dopiero pod klamerkę. Sprawdziłem wszystkie połączenia kable oraz samą płytkę z portami i jest ok. A urządzenie dalej nie czyta. Podobnie było z tym Peugeotem. Wszystko według instrukcji i wszystko szlag trafił. Cieszę się tylko że zapisał tą zawartość dobrze bo inaczej bym to całe tacho pod koło wsadził od razu. Więc kolego albo masz duże szczęście, albo jesteś jednym z tych co sprzedają ten shit na allegro :D

    0
  • #17 10 Kwi 2011 20:09
    tocka
    Poziom 24  

    scalak4 napisał:
    tocka napisał:
    scalak4 napisał:
    Wlutowałem eeprom do bsi i oddałem je do fachowca. Zrobił za 70 zł przebieg na "0" i wszystko działa ok. Chciałem tylko dodać że to całe DIGI TACHO to shit. Czyta jak mu się podoba. Robiłem nim jeszcze dwie bmki. To jedną zrobił ok, a drugiej już wcale nie czytał.... w passacie próbowałem za pomocą złącza diagnostyki obd i nawet szans nie ma na połączenie.... jednym słowem shit!!!! Pozdrawiam i dziękuje wszystkim. Ps. Dobrze że się nie skończyło na wykasowaniu zawartości pamięci BSI przez ten shit.....



    Naucz się obsługi tego "schitu" używam od 4 lat i nie zrobił mi tylko jednego licznika w C5.


    Kolego czytałem wiele o tym urządzeniu na forum i dużo ludzi pisze że urządzenie jest niepewne. "Egzemplarz" z którym pracowałem dopiero co wrócił z gwarancji. Poprzedni po wyjęciu z kartonu nie chciał czytać eepromów ale za to łączył sie przez OBD. Gość go odesłał i po miesiącu przysłali inny, który czyta eepromy ale nie łączy się przez OBD haha Jak można wytłumaczyć sytuacje kiedy mamy dwa takie same liczniki i jeden zrobił ok, a drugi nie? Każdy z EEPROMów wy lutowałem włożyłem do myjki ultradźwiękowej i dopiero pod klamerkę. Sprawdziłem wszystkie połączenia kable oraz samą płytkę z portami i jest ok. A urządzenie dalej nie czyta. Podobnie było z tym Peugeotem. Wszystko według instrukcji i wszystko szlag trafił. Cieszę się tylko że zapisał tą zawartość dobrze bo inaczej bym to całe tacho pod koło wsadził od razu. Więc kolego albo masz duże szczęście, albo jesteś jednym z tych co sprzedają ten shit na allegro :D



    Nie sprzedaję jestem szczęśliwym użytkownikiem :D

    0