Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,6 90KM 96r Przerywa i dławi się

28 Mar 2011 19:07 10401 12
  • Poziom 9  
    Witam
    mam bardzo nietypowy problem!
    Posiadam Megane jak w temacie i mam dziwne objawy, z którymi pierwszy raz mam styczność (a jestem osobą troche doświadoczoną, od 5 lat handluje samochodami i częsciami do nich)
    a więc w czasie jazdy, nie zależnie czy na ciepłym silniku czy zimnym, czasami moja renówka ma reakcje jakby jej paliwa brakło! szarpie,przerywa,dusi,dławi się, i przestaje jechać a obroty zanikają, najczesniej zgaśnie i odpala od strzała z kluczyka, z doświadczenia wiem ze moga to być swiece (wymieniałem i zero reakcji),kable (tez zero reakcji po wyminie) i rózne czójniki, elementy elektroniki, z którymi poprostu niechce mi się narazie bawić...Jeżeli okaze sie ze jest z czymś tg typu problem wole to auto sprzedać poprostu...
    Ale co jest najdziwczniejsze... objawy o jakie w/w dzieją się praktycznie tylko gdy mam mało paliwa! dokładniej to mniej-wiecej gdy zapala się rezerwa, i chodz paliwa jest jeszcze ok 5-8l w baku to dzieją sie takie rzeczy, dzisiaj zatankowałem za 50zl to na chwile przestało i było ok, jak ostatnio sie tak działo, zalałem za 20 (ok 4 litry benzyny), praktycznie zero reakcji, dolałem zaraz za 20, była reakcja moze na 10-15km i znów z kilometra na kilometr coraz bardziej... rozumiał bym gdyby to sie działo w momencie gdy paliwa juz praktycznie nie ma, ale ostatnio, przy takich objawach, zrobiłem ok 60km! (bo na rezerwie jestem stanie zrobić ok 100km), przecież zadne auto na ,,oparach" (bo wtedy powinno zacząć szarpać) nie zrobi 60km!
    proszę o pomoc z czym mogę mieć problem, czy może pompa paliwa jest jakaś słaba i zle ciągnie paliwo, albo coś mam zatkane... no nie wiem... prosze o pomoc!
  • Poziom 13  
    Od jakiegoś czasu mam to samo w Oplu Astrze F 92'. Ktoś kiedyś powiedział mi, że przy tym roczniku istnieje możliwość zapychania się filtra od pompki, gdy zbiera cały syf z dna zbiornika... Proponuje to sprawdzić.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Jak zacznie szarpać odkręć i zakręć wlew paliwa.
  • Poziom 9  
    ogur3k możesz mieć racje, szczególnie ze ja nie mam zwykłego korka, tylko jakis taki prowizoryczny,nie oryginalny, jest tam wsadzony, co nawet sie go nie przykręca tylko zakłada, a więc może to od tego?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może zacznij tankować normalne ilości paliwa? Ciągła jazda na "komorniku" skutkować będzie zajechaniem pompy, filtr paliwa też do wymiany.
  • Poziom 9  
    Przemo9826 napisał:
    A może zacznij tankować normalne ilości paliwa? Ciągła jazda na "komorniku" skutkować będzie zajechaniem pompy, filtr paliwa też do wymiany.

    Masz rację, ale u mnie sprawa wygląda tak ze po 1 jestem uczniem (za miesiąc mam maturę) i nie mam kasy by jeździć autem którego jazda wychodzi za przejechane 100km ponad 35zl...
    Jeździłem Nissanem Altimą 2,4 z sekwencją palił ok 13-14 czyli ok 35zl za 100km ale niestety sie rozsypał (Blacha i ogólnie skończyła mu sie żywotność)
    więc wiozłem sb Mondeo 2,5 V6 z sekwencją bo tanio chyciłem, wszyscy (mechanicy,ludzie z Forów i ludzie co niby jeździli takim) twierdzili ze powinno palic ok 12-14l przy normalnej jeździe, w cyklu mieszanym(bardziej z naciskiem na miejski)... dlatego pomyslałem ze bd wmiare dobrze z kosztami bo tyle samo co nissan, a co sie okazało, wyszło ze pali mi 15,5-17l(czyli ok 40zl za 100km) przy typowo ekonomicznej jeździe (2-3,5 obrotów)... więc sie wkurzyłem i zakupiłem tą meganke 1,6, i mam zamiar wrzucić do niej gaz bo powinna palić ok 10l gazu (25zl za 100km), ale wczesniej chcę sie upewnić czy wszystko jest z nią ok, bo niechce znów sie pakować z gówno co bd co miesiąc ok 300zl musiał dokładać (bo tak miałem z Altimą, kupiłem tanio, w srednim stanie chciałem podrobić i jeździć lata, do auta w sumie dołorzyłem ponad 2 razy wiecej niz za nie dałem a pojeździłem z 2,5roku i to z dużymi przerwami na naprawy)
    i dlatego nie wiem co robić, czy inwestować gaz w ta meganke i jeździć nią czy szukać znów czegoś innego, bo jak ma sie ona dalej pier... to ja dziękuje, narazie jeżdżę nią 1,5 tygodnia, ogólnie wszystko ok, tylko tak jak mówie, jak mało paliwa jest to zaczyna dałwić się ;/ dylemat jak nie wiem ;/

    P.S.Wymieniłem korek, założyłem Oryginalny z Renault, wyjeździłem zatanowane paliwo, az mi sie rezerwa zaświeciła + ok 20km i znów to samo ;/ zero reakcji ;/ dalej szarpie jak szarpało ;/

    Jakby ktoś miał jakąś koncepcje dorady mi to byłbym bardzo wdzięczny! :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    96 rok, auto swoje w tyłku ma, a Ty gaz chcesz tam zakładać? Opłaci się to?

    Najpierw mówisz o przerywaniu, a teraz o dużym spalaniu? Z takim podejściem to na rower się przerzuć.

    Uczeń, a auto jak rękawiczki zmieniasz, no chyba że to same "perełki" za 1000 pln.
  • Poziom 9  
    Przemo9826 napisał:
    96 rok, auto swoje w tyłku ma, a Ty gaz chcesz tam zakładać? Opłaci się to?

    Najpierw mówisz o przerywaniu, a teraz o dużym spalaniu? Z takim podejściem to na rower się przerzuć.

    Uczeń, a auto jak rękawiczki zmieniasz, no chyba że to same "perełki" za 1000 pln.

    Jeżeli założę do niego Gaz (koszt o 1000zl) to jak zrobie ok. 10 000 km to juz mi sie koszt gazu zwróci, a 10 000 robie 7 miesięcy

    Nie rozumiem?a co ma przerywanie do dużego spalania? Altima mech. była spoko, ale była stara i ,,zmęczona" wiec sie rozpadła, Mondeo to porostu mój duży błąd ze wieże innym w takie rzeczy a Megane mam od 1,5 tyg i jeżdżę bo chcę sprawdzić czy jest ok by nie inwestować nie potrzebnie kasy, bo jak wrzucę do niej gaz bd bardzo ekonomiczna... ale to przerywanie mnie martwi, gdyby nie to nie zamieścił bym tu tego tematu...

    co do zmian aut to u góry pisze... z ojcem mamy firmę, sprzedajemy od 5 lat auta i czesci do nich, dlatego nie są to perełki za 1000zl ale mam pewną możliwośc manewru w wypadku chęci zmiany autka, bo jest w czym wybierać i mogę pojeździć jakimś miesiąc na próbę by nie wkopać sie jak w wypadku Altimy

    Nie wiem kolego skąd w tobie tyle Ironi wobec mnie... jeżeli masz mi w takim tonie ,,doradzać" to ja podziękuję
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No jest ironia, bo wiele już widziałem.

    No to sprawdź na początek ciśnienie paliwa.
  • Poziom 9  
    Nom też dużo widziałem ;/ znam typów co jeżdżą autami cały czas do odcięcia paliwa po 6-7tys obrotów, silnikami w granicach 1.0-1,6, jak poje... a później przytwierdzają do mnie i mi ,,płaczą" jak im te auta sie szybko ,,rozsypują"...idjoci i tyle...

    Ciśnienie paliwa na pompie paliwa?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No tak, a najlepiej to za i przed filtrem paliwa, w czasie gdy nie występuje usterka oraz gdy występuje.
  • Poziom 9  
    nom masz rację... ale bardziej wydaje mi się ze bd syf w baku i poprostu jak jest mniej to wciąga do przewodów i je przytyka (szczególnie ze jak auto zgaśnie, to odpala od strzała i chwile jedzie spoko)

    tylko ze gdybym wsadził gaz to raczej to nie bd mi przeszkadzało prawda? bo w sumie benzyna bd mi wtedy tylko służyła do opalenia silnika i zagrzania a później na gaz przełączał i na nim jeździł ...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tibioman08 napisał:
    nom masz rację... ale bardziej wydaje mi się ze bd syf w baku i poprostu jak jest mniej to wciąga do przewodów i je przytyka (szczególnie ze jak auto zgaśnie, to odpala od strzała i chwile jedzie spoko)

    tylko ze gdybym wsadził gaz to raczej to nie bd mi przeszkadzało prawda? bo w sumie benzyna bd mi wtedy tylko służyła do opalenia silnika i zagrzania a później na gaz przełączał i na nim jeździł ...


    Widzę że jak chcesz to potrafisz samemu znaleźć przyczyny.

    Na przyszłość, wielkie litery, i pełne wyrazy a nie skróty, używaj funkcji "pisownia".

    Zamykamy.