Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C++] Działanie instrukcji switch...case

jedrus55 28 Mar 2011 19:53 5246 11
  • #1 28 Mar 2011 19:53
    jedrus55
    Poziom 12  

Witam mam mały problem ponieważ w C++ jestem bardzo początkujący. Chodzi mi o instrukcje switch...case. Zrobiłem prosty kalkulator dla dwóch liczb. Wygląda to tak:

Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Wszystko działa ok ale muszę wpisywać kolejne cyfry np. dla obliczenia sumy 1. A jak zrobić żeby do wyboru sumy musiałbym wpisać "suma"?

0 11
  • #2 28 Mar 2011 20:56
    na_kacu
    Poziom 9  

Zainkluduj <string>
    Zmienną dzialanie zmień na typ std::string.
    Potem:

Można użyć też std::map,ale skoro jesteś początkujący to może zrób to na if-ach.

0
  • #3 28 Mar 2011 21:17
    jedrus55
    Poziom 12  

No faktycznie na ifach też da rade ale czy da sie to zrobić za pomocą switch...case?

0
  • #5 29 Mar 2011 00:21
    H0miczek
    Poziom 20  

Da się.
    wszystko sie da. oplacalność jest odrębną kwestią ;)
    Majac tabelkę stringów {"suma", "roznica",... }, (albo moze i nawet niekoniecznie lecz wygodniej), porównujesz wprowadzony ciąg znakow. z prostych operacji bitowych/innych na koniec masz numerek (pisało się rózne parsery, na chwilę obecną nie jestem w stanie podać konkretów) i switch'ujesz analogicznie i wszystko dziala..
    W tym zastosowaniu jednak zalecam if'y, co najwyżej w wolnej chwili w ramach doksztalcania mozesz pomyślec jak to zrobic inaczej

0
  • #6 29 Mar 2011 01:56
    na_kacu
    Poziom 9  

Żeby tylko nie z armatą na wróbla. :D

0
  • #7 29 Mar 2011 10:18
    Dariusz Bismor
    Poziom 17  

Oto potęga języka C++:

Natomiast czy jest to opłacalne to już tak zwana inna para gniadoszy.
    HTH,
    Dariusz

0
  • #8 29 Mar 2011 11:20
    na_kacu
    Poziom 9  

Jak pisałem.Ten wróbel już się nie podniesie. :D

0
  • #9 29 Mar 2011 19:12
    kolokat