Witam.
Posiadam starego UPS`a APC Back 650. Jest to ta starsza wersja:
Nie posiadam do niego schematu.
Chciałbym przerobić tak, aby działał stabilnie pod napięciem podczas uruchomionego silnika w samochodzie (napięcie w instalacji ~14.5V), aktualnie jest tak że przetwornica się wyłącza - gaśnie dioda na obudowie i nie daje napięcia "sieciowego". Przetwornica działa na wyłączonym silniku, gdy w instalacji jest niższe napięcie niż w przypadku uruchomionego silnika (~12.5V).
Co polecali byście zrobić aby to działało gdy mam włączony silnik? Przerabiać UPS czy lepiej coś w instalacji samochodowej? Myślałem o drugim aku. samochodowym osobnego dla przetwornicy - nie podłączony w ogóle do instalacji samochodowej. Ale trzeba by go jakoś doładowywać, prostownikiem codziennie raczej nie było by sensu.
Czekam na odpowiedź.
Pzdr.[/img]
Posiadam starego UPS`a APC Back 650. Jest to ta starsza wersja:

Nie posiadam do niego schematu.
Chciałbym przerobić tak, aby działał stabilnie pod napięciem podczas uruchomionego silnika w samochodzie (napięcie w instalacji ~14.5V), aktualnie jest tak że przetwornica się wyłącza - gaśnie dioda na obudowie i nie daje napięcia "sieciowego". Przetwornica działa na wyłączonym silniku, gdy w instalacji jest niższe napięcie niż w przypadku uruchomionego silnika (~12.5V).
Co polecali byście zrobić aby to działało gdy mam włączony silnik? Przerabiać UPS czy lepiej coś w instalacji samochodowej? Myślałem o drugim aku. samochodowym osobnego dla przetwornicy - nie podłączony w ogóle do instalacji samochodowej. Ale trzeba by go jakoś doładowywać, prostownikiem codziennie raczej nie było by sensu.
Czekam na odpowiedź.
Pzdr.[/img]