Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trzaski i bardzo ciche rozmowy.

phowiec 29 Mar 2011 01:32 1917 12
  • #1 29 Mar 2011 01:32
    phowiec
    Poziom 9  

    Mam centralę Slican NCT 1248. Laik jestem, a centralę, telefony i okablowanie dostałem w spadku po poprzedniku.
    Problem polega na tym, że w kilku telefonach, zarówno systemowych i zwykłych, podczas rozmowy słychać trzaski, które wyciszają rozmowę (jest słyszalna ale słabo), albo głos dochodzi jakby z dna, taki cichy. I dzieje się to różnie - w jednym pokoju w firmie odbierający słyszy dzwoniącego albo dobrze albo z zakłóceniami, a dzwoniący nie słyszy odbierającego, albo słyszy bardzo słabo. Natomiast w innym pokoju odbierający słyszy dobrze wszystkich dzwoniących, ale dzwoniący nie słyszą prawie w ogóle odbierającego. A dzieje się to chyba losowo, bo nie każdy dzwoniący skarży się na jakość rozmów.
    Centrala obsługuje 5 linii zewnętrznych ISDN i 35 linii wewnętrznych. Zakłócenia pojawiają się zarówno na liniach zewnętrznych jak i wewnętrznych.
    Dzieje się tak przy różnych aparatach podłączanych do tych samych końcówek.
    Czy może być to wina centrali? Nadmienię, że centrala ma swoje lata i potrafi czasami wybrać losowo jakiś numer i wydzwaniać pod niego. A problemy z jakością dźwięku pojawiły się po awarii, podczas której na telefonach systemowych nie pokazują się już żadne informacje oprócz nazwy telefonu.

    0 12
  • #2 29 Mar 2011 06:24
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Gdzie jest zainstalowana i jak jest podłaczona do sieci 230V ?
    Czy centrala jest uziemiona ?
    Jeśli tak, to do czego?

    0
  • #3 29 Mar 2011 07:35
    phowiec
    Poziom 9  

    Nie widzę nigdzie uziemienia. Centrala wisi na ścianie w pomieszczeniu biurowym, podłączona jest do listwy filtrującej, a ta do UPS.

    0
  • #4 29 Mar 2011 08:57
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Przełącz ją do zwykłego gniazdka 230 V bez lub przez inną listwę z pominięciem UPS.
    Spróbuj ją uziemić do rury wodociągowej, choć może być juz za póżno...
    Zadbaj o to by była podłączona samodzielnie z dala od dużych odbiorników
    prądu np. ksero itp.
    I obserwacja.

    0
  • #5 29 Mar 2011 08:57
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 29 Mar 2011 10:25
    phowiec
    Poziom 9  

    A jak mam przetestować pola?

    Mogę przedłużyć kabel zwykłym przedłużaczem? Listwa jest dlatego, że gniazdko jest daleko.

    0
  • #7 29 Mar 2011 14:14
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    A gniazdko 230V jest z bolcem zerowania ? Zerowanie jest skuteczne ?
    Co to jest "zwykły" przedłużacz? Z zerowaniem czy bez ?

    0
  • #8 29 Mar 2011 16:55
    phowiec
    Poziom 9  

    Każde gniazdko w przedłużaczu ma bolec.

    0
  • #9 29 Mar 2011 17:03
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 29 Mar 2011 19:57
    mich-tel
    Poziom 22  

    Jeżeli dobrze pamiętam to z numeru 21 (z boku centrali jest wyprowadzony) wybierasz #981*88 (funkcje) *kilka razy 8 (poszukaj test pól komutacyjnych) i ** i słuchaj! sygnały powinny być podobne na każdej drodze (na 1 jest chyba melodia). W tym momencie centrala nie działa. Resztę doczytaj w instrukcji (str.65).

    0
  • #11 06 Maj 2011 12:03
    phowiec
    Poziom 9  

    A może być to problem z ISDN`ami? Są podłączone do centrali i może tam jest problem?

    0
  • #12 06 Maj 2011 12:15
    mich-tel
    Poziom 22  

    Czy te trzaski i ciche rozmowy pojawiają się tylko przy rozmowach z miastem, czy też między wewnętrznymi? Jeżeli tylko z miasta to sprawdź, czy problem pojawia się na wszystkich ISDN (może tylko na jednym), ew. pozamieniaj karty między sobą i sprawdź czy uszkodzenie idzie za kartą. Jeżeli na wewnętrznych to też pozamieniaj karty między sobą i zobacz czy pójdzie za kartą (ja i tak stawiam na pola komutacyjne - czy zrobiłeś test pól?)

    0
  • #13 06 Maj 2011 12:30
    phowiec
    Poziom 9  

    Co do testu - i tak i nie. Już tłumaczę, dlaczego tak jest. Wejść do menu mogę z telefonu, który znajduje się w innym pomieszczeniu - u siebie mam też telefon systemowy, ale z tego nie mogę - wychodzi na to, że nie jestem wpięty w linie Abonent 21 czy jakoś tak. Więc pobiegałem sobie po pokojach aby na innym telefonie systemowym wejść do menu i uruchomiłem test. Wyniku już słuchałem na swoim. Faktycznie na którymś polu była melodia, potem długo nic i potem kilka razy krótki sygnał telefoniczny. Wyświetlacz się zmieniał, wartości się zmieniały, wg instrukcji. W pewnym momencie wszystko się zatrzymało, założyłem że skończył test. Ale wyświetlacz zatrzymał się na ostatnim wydruku i stał długo - nie pokazało się, że test się zakończył czy jakoś tak. Nie wiem czy takie coś ma się pokazać, w instrukcji nic takiego nie pisze. Podczas testu nic nie wciskałem, tylko słuchałem i patrzyłem na wyświetlacz.

    0