Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.

29 Mar 2011 15:36 15905 24
  • Poziom 11  
    Witam posiadam silnik cz 175 mam taki problem ponieważ nie wiem jak zrobić ładowanie. Wiem że trzeba kupić regulator. Czy jeszcze jest coś potrzebne. A może da się jeździć bez akumulatora. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 42  
    Jeżeli nie wiesz co zrobić, czyli nie masz wiedzy, a chcesz zrobić to sam, musisz wiedzę posiąść. Poczytaj posty na temat ładowania w JAWA, CZ, MZ. Czyli o układach ładowania z prądnicą.
    Zrób dobre zdjęcia twojej prądnicy i zamieść na forum.
    W przeciwnym razie nikt ci nie pomoże, bo nie ma jak!
  • Poziom 11  
    W czwartek zdjęcia powinny być. Poszukam i poczytam na forum może się czegoś dowiem. oto schemat instalacji Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.

    Ale zaznaczam że posiadam jedynie silnik a nie cały motor. Zależy mi tylko aby było ładowanie. Bez niego za długo nie pojeżdżę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli cała elektryka ma służyć jedynie do uzyskania zapłonu, to zastosuj zapłon iskrownikowy lub CDI. Wtedy całkowicie zbędny będzie akumulator.
  • Poziom 11  
    Witam właśnie wrzucam zdjęcia prądnicy zrobiłem kilka.
    Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora. Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora. Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.


    Aha a odnośnie tego zapłonu CDI to z miłą chęcią bym go zamontował zamiast standardowego. Na pewno będzie on lepszy. Tylko nie wiem jak się za to zabrać. Ile taki zapłon kosztuje? Poszukam na forum może coś znajdę.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nom trochę poczytałem o tym zapłonie CDI i trochę to dla mnie ciemna magia. Ale i tak bym wolał taki zapłon niż standardowy. A odnośnie tego zapłonu iskrownikowego to taki jak np. w wsk125 jest?

    Dobra czekam na jakieś odpowiedzi. Zobaczymy co doradzicie.
  • Poziom 30  
    Wystarczy kupić zapłon CDI od chińczyka w zraz z magnetem, przetoczyć krzywkę magneta (jeżeli bedzię mała). Do tego kupić cewkę oraz zrobić sobie moduł.

    Wtedy ma kolega zapłon bezstykowy, czyli ustawiasz raz i jeździsz.
    Tylko jest trochę papraniny z podstawą zapłonu :)
  • Poziom 11  
    Roboty dużo jak widzę nie ma łatwiejszego sposobu gdzieś widziałem że jakiś impulsator się dawało, i moduł wystarczy odpowiednio podłączyć i cewkę przewinąć. A jaka jest cena całego takiego zapłonu?
    Jeśli będzie tak dużo do roboty to wolę zapłon standardowy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie robisz modułu, tylko kupujesz cały zestaw: podstawę z cewkami, koło magnesowe, cewkę i moduł w pakiecie. Montujesz tak, jak to było w pojeździe z którego system pochodzi (kąty na wale) i cieszysz się bezproblemową jazdą niezależną od akumulatora. Kwestia umocowania mechanicznego.
    A jeśli chcesz pozostać przy dotychczasowym rozwiązaniu, to schemat w łapę, miernik, żarówka i sprawdzasz poszczególne podzespoły.
    Chyba, że masz trochę pieniędzy, to wtedy:
    http://www.vape.cz/
    i zestaw dedykowany.
  • Poziom 11  
    Hmm odnośnie tego CDI to na allegro znalazłem tylko tyle
    http:xxxxxxxxxxxxx
    A z resztą to będzie problem. Czyli pod taki zapłon będę musiał zrobić nowe mocowanie w karterach. Myślałem że będzie to łatwiejsze. Tak się napaliłem na ten zapłon a z czasem widzę że wykonanie tego przerasta moje możliwości.

    Wracając do dotychczasowego rozwiązania to nic nie sprawdzę żadnych podzespołów ponieważ ich nie mam. Posiadam goły silnik interesuje mnie tylko co potrzebuję do zrobienia ładowania akumulatora (akumulator posiadam). Wiem że trzeba regulator, a co do prostownika to już nie wiem. Ze schematu też za dużo nie wiem ponieważ tam jest wiele nie potrzebnych mi rzeczy i podzespołów. Chodzi mi tylko oto aby było ładowanie same najważniejsze podzespoły. No i wtenczas musiałbym wiedzieć jak to podłączyć.

    A na vape to się raczej nie zdecyduję jest to drogi interes. Szkoda takiego zapłonu do takiego silnika.

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin 10.11.

  • Poziom 30  
    A nie prościej zrobić podstawę zapłonu CDI z podstawy zapłonu od CZ?
  • Poziom 11  
    No właśnie o to mi chodzi tylko wtedy co potrzebuję?
    Jest to na pewno prostszy sposób. I wtedy będę potrzebował mniej części . Ja tam mogę się trochę pobawić z tym. Mogę wrzucić jeszcze jakieś zdjęcia jeśli będą potrzebne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale kombinujesz... Jeśli prąd potrzebujesz TYLKO do układu zapłonowego, to rozsądnym wydaje się być modyfikacja, by akumulator nie był potrzebny. Nawet od komarka możesz założyć iskrownik. Zastosowanie układu CDI, to już krok ku technologii i całkowicie bezproblemowemu zapłonowi.
    Choć swoją drogą, skoro jako jedyne rozwiązanie podajesz moduł do silnika 4T i oczywiście z allegro, to chyba świadczy, że zupełnie nie masz pojęcia o co chodzi...
  • Poziom 11  
    Wiem dałem ten moduł tylko dla przykładu wiem że trzeba dać 2T. Zapłon iskrownikowy mnie nie interesuje, wolę coś lepszego pod każdym względem. To w końcu co potrzebuję żeby to zrobić na podstawie zapłonu z cz?
  • Poziom 30  
    Potrzebujesz :
    Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.

    Do tego :
    cewkę WN
    moduł (można zrobić samemu, w razie czego mogę dać schemat
    regulator napięcia.
  • Poziom 11  
    To ze zdjęcia gdzie mam kupić allegro?
    I to jest ta podstawa z cewkami?
    Cewkę mam starą 6v mam tez 12v.
    Moduł to mogę kupić gdzieś za 20 zł.
    A regulator napięcia to jaki do cz czy raczej pod nowy zapłon?
    I to będę montował wszystko od nowa tzn. że nie na starym zapłonie?
  • Poziom 30  
    Tak na allegro pod hasłem : "iskrownik" na pierwszej stronie.
    Najlepiej załatw sobie "nową" (czyt. starą), podstawę zapłonu do CZ, następnie spróbuj zamontować cały iskrownik na tej podstawie od CZ (nie obejdzie się bez szlifierki kątowej ;) ). Gdy już się z tym uporasz, konieczne będzie przetoczenie krzywki magneta (zbyt mały otwór).
    Następnie montujesz impulsator, moduł i w drogę ;)
  • Poziom 11  
    No podstawę mam przecież widać na zdjęciach wyżej.
    Tą krzywkę przykręcaną do magneta to przetoczyć na mniejszą tylko z zachowaniem tej krzywizny. A to co na zdjęciu Pan dał to gdzie to mogę kupić jest takie coś na allego? Może znajdę jakieś używane.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A taki tez może być?
    Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.

    A odnośnie tego regulatora to jaki ma być?
  • Poziom 30  
    Co do magneta (krzywki), to musisz przetoczyć otwór wewnętrzny (środek krzywki który nachodzi na wał), ponieważ będzie pewnie mniejszy.

    Tak może taki być, bo i tak chcesz tylko na zapłon. Jeżeli potrzebujesz również światła oraz inne typu klakson, polecam ten co ja podałem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :bartosz - skoro to ma być TYLKO układ zapłonowy, to po co mu regulator?
    Cały zestaw, to:
    - podstawa a na niej DWIE cewki - ładująca i wyzwalająca,
    - koło magnesowe od tego kompletu,
    - moduł CDI (kup, na tworzenie czegoś własnego jeszcze przyjdzie czas,
    - cewka,
    - wyłącznik zapłonu (dowolny).
    I to wystarczy do zamontowania kompletnego zapłonu CDI na tym silniku.
    W tym systemie NIE MA krzywki. Jej rolę przejął wypust na kole magnesowym.
    I wbijcie sobie do głów: allegro NIE JEST źródłem informacji ani wyznacznikiem istnienia rzeczy w naturze!
    :bartosz - to z twojego zdjęcia, to kompletny alternator ze stałym kołem magnesowym. Przydatne tylko, jeśli potrzeba pełnej elektryki.
    :Grzegorzy - tak, może być. Jeśli nie wykorzystasz, to możesz nawet zdemontować cewkę prądową do świateł, a zostawić tylko zasilającą moduł i wyzwalającą.
    I należy oczywiście pamiętać o kącie ustawienia koła magnesowego na wale! Od jego położenia zależy występowanie iskry. Nie może być dowolne!
  • Poziom 42  
    Osobiście nie popieram montażu CDI od skutera do CZ. Spore koszty. Duży zakres przeróbek. Wymagana wiedza i doświadczenia z układami zapłonowymi.
    Prościej, taniej i szybciej naprawić prądnicę.
    Na tym forum toczy się temat o naprawie prądnicy w CZ. Czy nie lepiej się dołączyć?
  • Poziom 11  
    Dobra zrobimy tak ja na razie zrobię oryginalny zapłon do tego silnika. Dowiem się tylko co muszę kupić, i jak to podłączyć. Oczywiście z waszą pomocą. Najlepiej jak bym wszystko wiedział do środy wtedy mam czas aby iść do sklepu.

    A odnośnie tego CDI to zrobię ten zapłon w wakacje wtedy mam dużo czasu na kombinowanie z motorkiem. I na spokojnie bym sobie robił.
    No to na razie chciałbym się dowiedzieć co mam kupić aby było ładowanie, ponieważ na takim zapłonie bez akumulatora raczej się nie obejdzie.
  • Poziom 34  
    Aby uruchomić ładowanie potrzebny jest:
    - oryginalny regulator napięcia prądnicy, oczywiście na 6V;
    - akumulator 6V;
    - kontrolka ładowania;
    - stacyjka;
    - przewody;
    - bezpiecznik jak na schemacie.
  • Poziom 11  
    Witam mam już wszystko co potrzebne jest do zrobienia instalacji. Teraz mam pytanie jak to wszystko podłączyć?
    Aha i czy nie da się pozbyć stacyjki?

    Dziękuję
  • Poziom 11  
    Witam nie za bardzo widzę gdzie co ma być przypięte do alternatora i regulatora. Nie dało by się to jakoś zrobić aby było w lepszej jakości. Znalazłem trochę lepszy schemat może się przyda
    Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Kolego Grzegorzy169, więcej samodzielności. Przecież to są takie same schematy, kreski chyba na nich widzisz? Porównaj je oba i po problemie. Zaznaczyłem Ci w którym miejscu naniosłem zmiany. Na pozostałej części znikły tylko zbędne połączenia.
    Silnik cz 175 brak ładowania akumulatora.