Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mastercook pte124 wyłącza się na każdym programie

andy97 29 Mar 2011 19:38 3280 19
  • #1 29 Mar 2011 19:38
    andy97
    Poziom 10  

    Witam
    może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi coś podpowie.
    Otóż w mojej nowej pralce /gwarancja wyszła parę miesięcy temu/
    po załaczeniu prania pralka się wyłącza,tak jest na każdym programie,włączam wirowanie wchodzi na obroty i się wyłącza i za chwilę znowu wchodzi na obroty i się wyłącza.To samo na praniu ,nabierze wody obrót i się wyłącza .

    0 19
  • #2 29 Mar 2011 21:29
    grzeg0
    Poziom 17  

    Witam. Wygląda to na uszkodzony silnik.

    0
  • #3 29 Mar 2011 22:01
    andy97
    Poziom 10  

    nie sądze,raczej programator ale pewien nie jestem.
    maże ktoś z większym odemnie doświadczeniem podpowie co to jest.
    dzięki za pomoc

    0
  • #4 29 Mar 2011 23:22
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andy97 napisał:
    Witam
    może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi coś podpowie.
    Otóż w mojej nowej pralce /gwarancja wyszła parę miesięcy temu/
    po załaczeniu prania pralka się wyłącza,tak jest na każdym programie,włączam wirowanie wchodzi na obroty i się wyłącza i za chwilę znowu wchodzi na obroty i się wyłącza.To samo na praniu ,nabierze wody obrót i się wyłącza .
    Czy na praniu ten obrót jest energiczny prawie wchodzący na wirowanie czy spokojny i czy rzeczywiście tylko jeden obrót? Proponuję sprawdzić mocowanie magnesu prądniczki tachometrycznej.

    0
  • #5 30 Mar 2011 00:11
    Marwal25
    Poziom 14  

    Objaw typowy jak przy uszkodzonym module sterującym, do wymiany kondensatory w module.

    0
  • #6 30 Mar 2011 20:07
    andy97
    Poziom 10  

    wydaje mi się że diagnoza Marwala 25 jest właściwa -moduł sterujący.otóż sprawdzilem pralke i po nabraniu wody od razu zaczęła wirować i się wyłacza,to samo na wirowaniu -startuje i się wyłącza .wygląda że padł moduł.
    /ten typ pralki niema prądniczki tach./
    sprawdziłem moduł są dwa kondensatory elektrolity ale wyglądają na ok .
    co sugerujesz ?

    0
  • #7 30 Mar 2011 21:23
    schnauzerman
    Specjalista AGD

    andy97 napisał:

    ../ten typ pralki niema prądniczki tach./...

    Szukajcie a znajdziecie... :wink:

    0
  • #8 30 Mar 2011 22:49
    Marwal25
    Poziom 14  

    Kondensatory elektrolityczne nie zawsze dają widoczne zewnętrzne oznaki uszkodzenia. Wysycha w nich elektrolit, a co za tym idzie tracą pojemność. Należało by sprawdzić ich pojemność (oczywiście po wylutowaniu), ale większość multimetrów ma max zakres pomiarowy do 20µF, więc łatwiej je po prostu wymienić na nowe (nie kosztują majątek).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeżeli to jest moduł z zasilaniem bez transformatorowym (bo nie pamiętam) to do wymiany jest również kondensator MKP.

    0
  • #9 30 Mar 2011 23:53
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andy97 napisał:
    wydaje mi się że diagnoza Marwala 25 jest właściwa -moduł sterujący.
    andy97 ,czepniesz się tego silnika czy nie? Do sprawdzenia układ sprzężenia zwrotnego tachometru.

    0
  • #10 31 Mar 2011 08:27
    andy97
    Poziom 10  

    ale dlaczego silnik startuje na praniu od razu z wysokich obrotów,tego nie kumam.sprawdziłem silnik miał wypalone i zwarte dwa styki -jeden od szczotek /zlutowalem przewody/drugi od prądniczki też zlutowałem,ale efekt ten sam dalej się wyłącza.
    jest opcja że padła cewka prądniczki? ewentualnie układ ją kontrolujący
    zmienić ją czy szukać dalej?ewentualnie jak sprawdzić prądniczke i uklad sprzężenia zwrotnego ?

    0
  • Pomocny post
    #11 31 Mar 2011 09:07
    schnauzerman
    Specjalista AGD

    andy97 napisał:

    ../ten typ pralki niema prądniczki tach./...

    andy97 napisał:
    ..silnik miał wypalone i zwarte dwa styki -jeden od szczotek /zlutowalem przewody/drugi od prądniczki też zlutowałem,...
    ...jak sprawdzić prądniczke i uklad sprzężenia zwrotnego ?

    Prądniczka jednak się odnalazła, zacznij od sprawdzenia jej rezystancji.

    0
  • #12 31 Mar 2011 14:45
    andy97
    Poziom 10  

    [quote="schnauzerman"]

    andy97 napisał:

    ../ten typ pralki niema prądniczki tach./...

    andy97 napisał:
    ..silnik miał wypalone i zwarte dwa styki -jeden od szczotek /zlutowalem przewody/drugi od prądniczki też zlutowałem,...
    ...jak sprawdzić prądniczke i uklad sprzężenia zwrotnego ?

    Prądniczka jednak się odnalazła, zacznij od sprawdzenia jej rezystancji.[/quot

    dzięki schnauzerman za sugestie
    otóż rezystancja cewki wynosi ok 96 Ω

    Dodano po 12 [minuty]:

    sprawdziłem prądniczke-kręcąc wałkiem na mierniku pojawiało się jakieś miliwolty w zależności od prędkości kręcenia różne
    co sugerujesz?

    Dodano po 5 [godziny] 19 [minuty]:

    podpowiedz coś bo stoję w miejscu i nie wiem co robić

    0
  • #13 31 Mar 2011 15:16
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andy97 napisał:


    sprawdziłem prądniczke-kręcąc wałkiem na mierniku pojawiało się jakieś miliwolty w zależności od prędkości kręcenia
    Przy energicznym pokręceniu powinno być około 1-2V ,przyrząd ustawiony na pomiar napięcia przemiennego ,jak mocowanie magnesu? Idź przewodami od prądniczki do modułu i posprawdzaj elementy na które wchodzi te napięcie produkowane przez tacho. Jak coś zauważysz nie tak i będziesz miał pytania daj obustronne zdjęcie modułu dobrej jakości.

    0
  • #14 31 Mar 2011 19:39
    andy97
    Poziom 10  

    przy ręcznym kręceniu silnika tacho daje 1.5 vac więc z tu chyba niema problemu,szukam dalej według wskazówek.
    dzięki

    0
  • #15 31 Mar 2011 20:28
    schnauzerman
    Specjalista AGD

    Jeżeli było uszkodzenie termiczne kostki silnika, sprawdź dokładnie jakość i ciągłość połączeń, zmierz rezystancję cewki prądniczki tachometrycznej od strony modułu, jeżeli tu jest OK, reszta jak zaleca Kolega machefi.

    0
  • #16 31 Mar 2011 20:32
    andy97
    Poziom 10  

    Właczyłem wirowanie i na moduł z tacho przychodzi około 35 vac zanim się wyłączy.
    Znalazłem na module upaloną ścieszke od tacho,wstawiłem mostek ale nic to nie dało ,dalej to samo, widać padło coś jeszcze ,tylko co

    0
  • #17 31 Mar 2011 21:51
    grzeg0
    Poziom 17  

    A może to jednak silnik uszkodził moduł?

    0
  • #18 31 Mar 2011 22:21
    andy97
    Poziom 10  

    grzeg0 napisał:
    A może to jednak silnik uszkodził moduł?

    wyżej pisałem ,że na złaczce silnikowej były zwarte /stopione/ przewód od tacho i szczotki silnika przypuszczam że to było powodem stopienia się ścieżki w module, wylutowałem kondensator 470µF/25V ale niemam czym go sprawdzić,jutro go wymienię.

    Dodano po 14 [minuty]:

    wrzucam parę zdjęćz modułu
    https://obrazki.elektroda.pl/3058362400_1301602696.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8683808000_1301602696.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8610723300_1301602697.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3435138400_1301602697.jpg

    0
  • Pomocny post
    #19 31 Mar 2011 22:32
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego , popraw te dwie cienkie upalone ścieżki bo to jest niechlujnie zrobione i sprawdź te dwa opory smd będące na końcu jednej z tych ścieżek . Dla pomocy przeczytaj dokładnie drugi i trzeci post tego linku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1864945&highlight= i powodzenia ,rozwiązanie swego problemu masz jak na dłoni.

    0
  • #20 01 Kwi 2011 13:49
    andy97
    Poziom 10  

    wielkie dzięki
    wymiana tych rezystorów R71 i R72/oba spalone/ przyniosła efekty -właśnie się pierze i jest ok.

    0