Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1,7 DTI Falujące obroty - tylko ciepły silnik - dziwne

29 Mar 2011 19:46 9267 5
  • Poziom 10  
    Witam kolegów. To mój pierwszy post na forum. Piszę o problemie, który był już poruszany, ale nie znalazłem konkretnej podpowiedzi, co do usterki, bo każdy przypadek był nieco inny od mojego.

    Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem Opla Astry G 1.7 DTI z 2001 roku. Samochód po zakupie miał stałe obroty biegu jałowego do czasu, w którym zabrałem się za wymianę oleju, płynu chłodniczego, filtra oleju i paliwa w „uznanym” serwisie w moim mieście, który szczycił się pozytywnymi wpisami na forum. Po odebraniu samochodu okazało się, że obroty usilnie falują, ale tylko wtedy, kiedy silnik jest rozgrzany (wzrastają wprost proporcjonalnie do osiągania temperatury – na zimnym jest idealnie) i jakby moc była mniejsza – teraz jest już ok, ale to moje subiektywne odczucie bo miałem wtedy samochód bardzo krótko. Nie wiem, jaki olej stosowany był przez poprzedniego właściciela (sam. kupiony z komisu). Zmieniłem, więc na 10W40 Mobil Diesel – podobno ta lepkość to najlepszy wybór (przejechane „podobno” 148.000km). Czy inny olej mógłby się przyczynić do tych obrotów? Pojechałem więc z reklamacją do serwisu oni podłączyli przy mnie pod kompa – brak błędów. Muszę też zaznaczyć, że kilka dni po zakupie zorientowałem się, że w zbiorniczku wyrównawczym znajdował się olej. Wyczyszczony został zbiornik i wymieniony płyn. Teraz też coś tam się gromadzi, ale malutko – wstrzymam się jeszcze, bo może to pozostałości po poprzednim stanie. Obecny stan - światła nie przygasają podczas falowania, odpala bez zarzutu, nie kopci, ma moc, rozrząd + napinacz zmieniony w ASO wraz z pompą wody i paskiem (najlepsze, że stwierdzili, że nie mam 1.7 DTI tylko 1.7 DT czy DTL już nie pamiętam a na klapie mam DTI – jakaś paranoja co oni się nie znaja czy coś jest pokręcone z moim samochodem – ciekawy jestem czy dobrze w tym wypadku ustawili rozrząd??). Co mechanik u którego byłem to inna teoria – proponują mi czyszczenie EGR (ale przecież na zimnym mam ok. obroty). Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Sorry za rozprawkę czekam na podpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 17  
    Może klapę masz DTI, a silnik DTL? Wymieniali Ci rozrząd z pompą wody - DTI nie ma pompy wody na pasku rozrządu, a DTL tak.

    Co do wymiany oleju to nie ma związku i wlali CI dobry olej. SKoro był olej w zbiorniku wyrównawczym to nikt go tam nie dolał. Może uszczelka pod głowicą ale to mechanik musi zdiagnozować.
  • Poziom 10  
    Meteo33 napisał:
    Może klapę masz DTI, a silnik DTL? Wymieniali Ci rozrząd z pompą wody - DTI nie ma pompy wody na pasku rozrządu, a DTL tak.


    W papierach od poprzedniego właściciela było jasno że to DTI wszyscy mówią, że to silnik Isuzu. Sprawdzane podobno nie jest bita. Meteo33 dzięki za odp.

    A jak z tymi obrotami? to najbardziej mnie nęci - faluje bardzo mocno i to coraz bardziej wraz ze wzrostem temperatury. Czy ktos ma jakieś pomysły?

  • Poziom 27  
    A może by tak błędy zczytać
  • Poziom 10  
    niuniu36 napisał:
    A może by tak błędy zczytać


    Byłem na kompie nie ma błędów... a czy EGR mógłby powodować taki stan? Na zimnym jest OK. A może jakiś czujnik temperatury czy coś...??
  • Poziom 12  
    Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz do uszczelki głowicy.
    Jako posiadacz tego auta uczulam Cię na napinacz rozrządu. Te silniki są bardzo delikatne jeśli chodzi o prawidłowe napięcie paska rozrządu.
    Pozdrawiam