Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 19 TD S upływ prądu

29 Mar 2011 22:02 2134 12
  • Poziom 13  
    Witam.
    Jeżeli zmierzyłem pobór prądu na postoju i wynik byl za duży to w jaki sposób mogę zmierzyc i znaleśc "błąd", mozna sprawdzac w taki sposób np. wyjme wtyczke z tyłu radia i ponownie sprawdze pobór prądu na postoju? czy może jest jakis szybszy sposób lub inaczej to sprawdzac. Moze kostki, bezpieczniki czy cos w tym stylu? i co może za tym jeszcze stac oprócz radia i jak sprawdzic ile bierze centralny? wyjąc bezpiecznik i zmierzyc pobor pradu aku na postoju ?
  • Poziom 10  
    A powiedz mi jak mierzysz pobór prądu w swoim aucie i dlaczego to robisz
    Co masz za problem . Przedstaw problem czy rozładowuje się akumulator ?
    Muszę troszkę więcej wiedzieć to coś zaradzimy …
  • Poziom 13  
    Mierzylem pobor pradu na postoju ponieważ auto mi sie rozładowywuje tak 3-4 dni jeżeli stoi czasem wcześniej, różnie z tym jest no więc coś musi byc nie tak. Tak rozładowywuje się akumulator i co chwile musze go ładowac, a mierze zwyczajnie, odłączam kleme minus, sonda czerwona z miernika do odłączonej klemy, a czarna do minusa akumulatora, na poczatku najwyzsza wartosc 10 A no i tak dalej do dokładniejszego wyniku... Tez jest taki problem, jeżeli odpale auto i przejade przykłądowo 10-15 km wyłącze silnik, włącze na nowo i odpali, ale jeżeli ponownie bym tak zrobił to aku już rozładowany, czyli nie mogę pod rząd dwa razy odpalic bo za drugim razem aku rozładowany już

    A co do mierzenia to mam w mierniku wejscia COM(tam wkładam czarną sonde), i jeszcze dwie mam 10ADC( tam czerwoną przy pierwszym pomiarze), a kolejne pomiary to przy włożonej czerwonej sondzie do W"o"mA chyba dobrze mierze tak?
  • Poziom 10  
    To fakt pobiera auto prąd .Nie wiem czy stało się to z dnia na dzień czy może rozładował ci się akumulator i wyjąłeś go żeby naładować go. Mógł się wtedy uzbroić alarm po podłączeniu
    Trzeba po podłączeniu auta na nowo pozamykać drzwi i zamknąć je pilotem i otworzyć
    zapuścić motor .
    Może być tez włączone radio i podczas wyjęcia kluczka ze stacyjki nie wyłącza się,
    Może wyłącznik ogrzewania tylnej szyby skleił się i to może pobiera prąd 10 A to dużo.
    Może to być też zapalniczka, która przywiera i rozłącza się sprawdź czy jest ciepła, albo wyłącznik klapy bagażnika zaciął się i światło cały czas świeci w bagażniku. ALE MOŻNA ZROBIĆ TAK . ODŁĄCZ ZACISK MINUS OD AKUMULATORA.
    MIERNIK USTAW NA POMIAR OPORU ( OMÓW ) PODŁĄCZ JEDNĄ KOŃCÓWKĘ
    MIERNIKA DO ZACISKU MINUS INSTALACJI A DRUGĄ DO PLUSA .
    JEŻELI JEST GDZIEŚ ZWARCIE TO MIERNIK WYCHYLI SIĘ . PÓŹNIEJ KOLEJNO WYCIĄGAJ BEZPIECZNIKI Z LISTWY I W MOMENCIE SPADKU OPORU PO WYCIĄGNIĘCIU BEZPIECZNIKA SPRAWDŹ OD CZEGO ON JEST . ZA CO JEST ODPOWIEDZIALNY JAKĄ WIĄZKĘ ZABEZPIECZA I PO WOLI SPRAWDŹ
    TE ODBIORNIKI NA TEJ WIĄZCE. ALE ŻEBY NIE BYŁO KLUCZYKA W STACYJCE.
    JEŻELI NIE BĘDZIE REAGOWAŁ MIERNIK TO TO SAMO Z KLUCZYKIEM.Powodzenia.
  • Poziom 14  
    A jaki jest ostateczny pomiar, ile amperów "zjada" auto ?
  • Poziom 13  
    właśnie trochę to dziwne, jak mierze pobór na postoju i zaczynam od największej wartości czyli czerwona do 10ADC i wskaźnik na 10 A a czarna do com to najpierw sie pokazuje ok. 1.36 i tak skacze do 0.5 później 1.2 następnie 0.08 i tak sobie skacze az dochodzi do ok. 0.3-0.2 cos w tych granicach a nie wiem czy nie powinno od razu pokazać a nie skacze z tak dużej wartości do tak niskiej, a gdy próbuje mierzyć dokładniejszą wartość to przekładam czerwoną do V"o"m czyli trzeciej "dziurki" a czarna zostawiam w tej samej no i wskaźnik na przedział A i w każdej wartości pokazuje "1 ." czyli wychodzi poza zakres tak? czemu sie tak dzieje?
  • Poziom 14  
    A w jakim stanie jest akumulator? może zbliża się jego koniec.
    A odnośnie sprawdzania poboru prądu to najpierw podłącz miernik a następnie dopiero ściągnij klemę nie rozłączając obwodu.
    Sprawdzałeś czy przypadkiem lampka w bagażniku nie świeci się ?
  • Poziom 13  
    Akumulator napewno jest w złym stanie ale to nie zmienia faktu, że mam za duży pobór prądu. Mierzyłem teraz i sprawa wygląda tak:
    1.Z włożonym radiem przy najwyższej wartości nastawionej 10 A i sonda z 10 ADC zaczyna od 1.30- 1.40 różnie i tak skacze, aż wkońcu dochodzi do 0.02, czyli jest to wartość 200mA tak? mam racje? czy nie?a jak chce zmierzyć dokładniej czyli czerwona do VomA to ciągle jest 0.00 nic się nie robi dziwne trochę hmm? może miernik zepsuty w tym zakresie, nie wiem.
    2. (10ADC, 10A) Z wyłożonym radiem sprawa się ma podobnie tylko nie skacze na takie wysokie wartości jak 1.xx tylko od 0.25, aż dojdzie do 0.02, czyli tak samo jak z radiem

    Mierze sposobem wyciągania klemy minusowej ponieważ tak przynajmniej wszędzie pisze. A jest to bezpieczne dla miernika mierzenie bez wyciągania klemy? i w jaki sposob to mierzyc? czerwona do włożonej klemy - , a czarna sonda do "trzonu" minusowego, na którego założona jest klema?



    Lampka w bagażniku sie nie świeci, zresztą zawsze zdejmuje kleme jak gasze silnik, ale i tak sie po jakimś czasie rozładowuje co świadczy o zepsutym akumulatorze
  • Poziom 14  
    Podłączasz miernik (jeden kabelek do słupka akumulatora, drugi do klemy) i ściągasz klemę. Tak mnie uczyli że się sprawdza pobór prądu.
    Jeżeli ściągniesz klemę i dopiero podłączysz miernik to popłynie na początku duży prąd a następnie będzie spadał aż do faktycznego poboru.
    Jeżeli dobrze napisałeś 0.02A to masz pobór rzędu 20mA , czyli w normie. Twoim problemem jest akumulator.
  • Poziom 13  
    Troche mnie to dziwi bo jak oddawałem auto na warsztat bo coś mi sie tam zepsuło to przy okazji elektryk mi sprawdzil pobór na postoju i powiedzial ze 100mA a tutaj pokazuje coś innego, może chcial zebym oddal do naprawy... hmm spróbuje jutro zmierzyć tak jak mówisz, jeżeli będzie to samo no to wina akumulatora, a i jeszcze jedno pytanie.. auto mi nie odpala za drugim razem, chodzi mi o to, że odpale raz i jeżeli wyłącze i będe chciał zapalić ponownie to akumulator już rozładowany no to też świadczy o zepsutym akumulatorze chociaż nie wiem

    Nie daje mi spokoju to, że elektryk powiedział, że bierze 100mA
  • Poziom 14  
    Jeden i drugi sposób wskaże ostateczny wynik , tylko przy twoim trzeba dłużej poczekać. Możliwe że to przez akumulator, musiałbyś sprawdzić stan jego naładowania, ale jeżeli twierdzisz że nawet po odłączeniu klemy po dłuższym postoju ma kłopot z uruchomieniem to raczej obstawiałbym jego.
  • Poziom 13  
    A może być tak, że przy rozruchu auto ma za duży pobór? i dlatego kolejny raz nie odpale, dopiero jak przejade jakie 3-5 km, wyłącze i ponownie włącze to odpali bo sie naładował

    Ale jeżeli pokazuje wartość 0.02A no to prawidłowo. Nie daje mi spokoju to, że elektryk tak mówił, czyli 100mA no i ta kwestia, że za drugim razem już nie odpale, a jest to męczące i problematyczne bo 3 razy mi się już tak zdażyło, że wyjężdzałem na stacje, która jest 1km ode mnie i auto juz nie odpalilo po zatankowaniu bo rozładowany

    Żeby sprawdzić stopień naładowania akumulatora musze go naładować na maksa? i sprawdzić tak?
  • Poziom 14  
    Przy rozruchu z akumulatora jest pobierany duży prąd więc napewno nie zdąży się prze 1 km podładować do następnego uruchomienia. Zmień akumulator i będzie po problemie .