Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Escort przełącznik zespolony- światła vs klakson

stegi 30 Mar 2011 00:07 3753 22
lampy.pl
  • #1
    stegi
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z Fordem Escortem 97... otóż kiedy włączam światła długie to załącza się również klakson i na odwrót czyli jak mam włączone światła to "wystarczy" nacisnąć na klakson na kierownicy aby "mrugnąć" długimi. Początkowo myślałem, że to wina przełącznika zespolonego ale rozebrałem go i wyczyściłem. Przy czym muszę zaznaczyć, że nie był zbyt brudny i nie widzę żadnej usterki ani wyrobionych ścieżek ani nic...
    Przełącznik rozebrałem na części pierwsze i każdy możliwy styk przeczyściłem no i co się okazuje, nic się nie zmieniło...
    Zaczynam się zastanawiać czy to chodzi o ten przełącznik czy o coś innego... Proszę o poradę bo brakuje mi pomysłów...
    Z góry dzięki za pomoc.
  • lampy.pl
  • #2
    Sobecki Racing
    Level 12  
    Gdzieś plusowy kabelek od długich i klaksonu muszą się spotykać. w momencie kiedy załączasz klakson lub długie odpala 2 rzeczy na raz Proponuje abyś sprawdził przewody od klaksonu czy nigdzie się nie stykają. Jeżeli to nie pomoże, rozbiorę swoją deskę i dokładnie tobie powiem co spr, jakich narzędzi użyć itp.

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    sprawdź te przewody od klaksonu pad maską, ewentualnie w kierownicy (2 sróbki na kluczyk 6/32 cala albo 8mm ale troche bedzie luźne
  • lampy.pl
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Wypnij lewą kostke z wyłącznika zespolonego i podaj na pin nr.56a lu 56b 12V. Opis masz na przełaczniku , na kostce też powinień być. Gdy bedzie objaw jak poiszesz ,szukaj zwarcia dalej - brak tych objawów , wyłacznik do roboty lub do wymiany!
  • #4
    Sobecki Racing
    Level 12  
    Kolego "emetyt2".
    kolega Stegi ma problem taki że jak włącza klakson, to załącza mu długie światła, a jak włącza długie światła to załącza klakson.
    W przełączniku zespolonym nie ma klaksonu jak w renault np. kangoo, master itp. a przewody klaksonu dopiero pod deską rozdzielczą łączą się z przewodami zespoleńca. Niech spojrzy po przewodach od klaksonu czy nic się nie styka, szybciej i bez rozbierania.
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    To 30 podawana jest tylko na sztyft lewy? Tak?
  • #6
    stegi
    Level 9  
    ok.. z tego co widze to styki na zespolonym sa ok a z zespolonego to już leci wszystko do skrzynki bezpieczników wiec chyba musze rozebrać skrzynkę... nie wiem.. wiedze właśnie przy aucie i kombinuje.. tyle ze nie wiem jak podłaczony jest włącznik klaksonu w samej kierownicy bo z tego co mam przed soba to wynika ze z lewej strony jest okablowanie do kluczyka.. a z prawej jakies drobne kabelki również leca do stacyjki no i jest jeden styk z dwoma kablami ale wdaje mi sie ze to bedzie poduszka powietrzna... wiec na logikę to moze zwarcie byc tylko w skrzynce bezpieczników ... czy dobrze myślę?? z góry dzieki za wskazówki...
  • #7
    Sobecki Racing
    Level 12  
    kolego odkrecasz poduszkę i główną śróbę kierownicy chyna na klucz 30mm a poduszka albo 8mm, a napewno 6/32cala, podkierownicą masz taśmę airbagu więc ostrożnie zdejmuj, pod tym będzie takie kolo na którym będą dwie miedziane ścieżki od klaksonu, ale tam nie ma co się popsuć.
    Poszukaj w bezpiecznikach klaksonu i świateł długich, sprawdz czy nie ma zwarcia między tymi przewodami, jeżeli nie to szukaj pod maska od klaksonu i zbliżaj się do rozdzielni.
    Ja ide do swojego eskorta zobaczeć numer bezpieczników i mniejwiecej gedzie sie spotykają kable od świateł i od klaksonu, ty w tym czasie przejżyj pod bezpiecznikami kable
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Światła drogowe , bezp. nr.4 /prawe/ i nr.18/ lewe/. Klakson razem z awaryjnymi nr.bezp. 20.
  • #9
    Sobecki Racing
    Level 12  
    emeryt2 wrote:
    Światła drogowe , bezp. nr.4 /prawe/ i nr.18/ lewe/. Klakson razem z awaryjnymi nr.bezp. 20.


    poprawka klakson bezp. nr 28 razem z awaryjnymi (osobiście sprawdziłem), jeżeli i tak bedzie zwarcie to i tak i będzie się działo tak samo jak się działo, a escort nie ma raczej podzielone lewe i prawe światło drogowe..........
  • #10
    stegi
    Level 9  
    a wiec sprawdzone... wszystkie bezpieczniki są ok... styki na wtyczkach przy zespolonym oraz przy skrzynce bezpieczników również są ok, sam zespolony jest dobry i w dodatku nowy ( zbędny wydatek 140pln:( bo elektryk postawił złą diagnozę i zasugerował kupno nowego ) , pozostały mi 2 rzeczy a mianowicie sama skrzynka bezpieczników albo zwarcie na kablach a wiec wymontowałem skrzyneczkę żeby ją "odmłodzić" i zobaczymy co dalej... za kable się nie brałem bo nie mam pojęcia gdzie się one razem zbiegają... tam jest tyle kabli ze oczopląsu można dostać. Co do skrzynki to nieźle się namęczyłem żeby wyjąć to ustrojstwo i mam wielką nadzieje ze mi się uda ja odmłodzić na podstawie linka : http://www.fordescort.org/content/view/247// no a jak to nie pomoże to proszę dajcie panowie znać gdzie te kabelki od klaksonu i świateł się zbiegają i jak je rozpoznać bo sam nie wiem jak je wytropić... mam kilka fotek ale nie wiem czy ktoś by coś z nich wyczytał, robię je w miarę cyklicznie żeby zapamiętać co i gdzie było podłączone wiec jak by co to powiedzcie co dokładnie mam pstryknąć to tak zrobię i dam na forum to może ktoś mógłby mi pomóc ... dziękuję za pomoc dotychczasową i tą mam nadzieję przyszłą :) pozdrawiam
  • #11
    Sobecki Racing
    Level 12  
    Jeżeli skrzynka nic nie da, to zobacz czy włączając awaryjne (ten sam bezpiecznik co klakson) też będzie sygnał dźwiękowy lub zaczną się zapalać długie, jak tak to coś przy skrzynce bezpieczników, jeżeli jednak nie to zdejmij te plastyki pod kierownicy i zobacz czy tam się coś nie przycięło ale na 79% obstawiam zwarcie. a samochód jest powypadkowy? tz czy miał jakieś uderzenie w przód w przeszłości? bo spotkałem się ze w aucie powypadkowym były przewody przycięte, i tak długo gryzło izolację aż przegryzło, i zwara....... może jeżeli byś mieszkał bliżej byśmy się umówili i tyle........ tak na sucho ciężko mi coś mówić. przejżyj przewody od klaksonu gdzieś kolo lewej lampy się to znajduje.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A testowałeś jak kolega Emeryt2 pisał o pojedyńczym rozłączeniu bezpiecznika? ja tego nie testowalem ale może sprobój rozłączyć długie światła prawej lampy (klakson jest po lewej stronie patrząc na wprost i po prawej siedząc jako kierowca, zaraz przy zderzaku,i zobacz co się dzieje, jęzeli bedzie że wciskasz klakson i zapali się prawe światło długie i klakson to na 1000000% szukaj zwarcia. pod maską bo raczej w kabinie takie cuda się nie dzieją,
  • #12
    stegi
    Level 9  
    samochód jest bezwypadkowy w sumie kiedyś dawno temu był puknięty ale na zasadzie lekko pękniętego zderzaka wiec to raczej by nie miało wpływu na sprawę klaksonu i zwarcia... co do przetestowania to rzeczywiście nie testowałem tego co pisał emeryt bo póki co siedzę nad skrzynką w domu wiec nawet nie mam możliwości bo elektryka w aucie bez skrzynki nie działa :P ale jak tylko to zrobię i nie będzie działało to sprawdzę... z tego co emeryt pisał to na sztywno muszę podpiąć akumulator do tych złączy przy zespolonym tak?? dobrze to rozumiem??
  • #13
    Sobecki Racing
    Level 12  
    tak miałeś odpiać wtyczkę i pod te dwa numerki podpiąć na "krotko" 12V ale szukaj zwarcia..............
  • #14
    stegi
    Level 9  
    no i mam rozebraną skrzynkę i mam co nie co do wyczyszczenia... ciekawe czy ten punkcik może mieć coś wspólnego z moim problemem...



    oto fotki mojej skrzynki po rozbiórce

    Escort przełącznik zespolony- światła vs klakson
    Escort przełącznik zespolony- światła vs klakson

    Escort przełącznik zespolony- światła vs klakson
    Moderated By carrot:

    Poprawiłem linki do zdjęć

  • #15
    Sobecki Racing
    Level 12  
    a po ścieżkach to są te od świateł albo klaksonu?
  • #16
    stegi
    Level 9  
    nie wiem.. zaraz bede sprawdzał ale i tak poddaje sie w kwestii wylutowywania pinów bo mam chyba lipną odsysarke... wiec wezme to przeczyszcze i odświeże te luty które widać i zpróbuje złożyć...

    Dodano po 2 [godziny] 52 [minuty]:

    no i okazało sie ze naprawiłem coś co by wyszło niebawem ale to wciąż nie usterka "długich" i klaksonu.... wiec juz nie wiem... jeszcze sprawdzę to podłączenie pinów w kostce od zespolonego tylko powiedzcie mi prosze jak to podłączyć?? normalnie prosto z akumulatora czy jak?? gdzie powinien iść + a gdzie minus?? no i jak by ktoś wiedział to jak mogę wytropiś te kable of klaksonu?? i gdzie ona sie zbiegaja ze światłami bo sam juz nie wiem... z góry dziekuje za pomoc
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    Kolego , bardzo chaotycznie podchodzisz to tej usterki , nalezy skupić sie na eleminacji poszczególnch części , aby dojść do usterki.
    Tak jak p[isałem - poda z PLUSA akumulatora / znajdziesz na skrzynce bezpieczników/ na kostke LEWA po wyjęciu jej z przełącznika zespolonego.Nujmery podałem wyżej. MINUSA nie trzeba!!! Gdy dalej będzie taki sam objaw , to wyjmij , raz jeden ,raz drugi bezpiecznik świateł drogowych - podając jednocześnie PLUSA. Resztą to już prosta.
    Rada: następnym razem pisz w dziale POCZATKUJACY , inne dostaniesz podpowiedzi!
  • #18
    stegi
    Level 9  
    ok.. już mam... zrobiłem jak pisałeś i wyszło ze mimo wszystko jest gdzieś przepięcie po czym wszedłem pod auto a dokładnie pod zderzak, dostałem się do kaksonu i poszedłem po kablu.. no i mam... okazało sie ze w komorze akumulatora zwitka kabli była przycięta i zwarta wiec naprawiłem i jest cacy... hehe trzeba było od razu tak zrobić ale dzięki przygodzie ze skrzynką bezpieczników naprawiłem coś co by zapewne wyszło prędzej czy później wiec zaliczyłem "przyjemne z pożytecznym" :) Dziękuję wam wszystkim za pomoc i pozdrawiam
  • #19
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Taka mała uwaga, jeśli się zabierzesz za naprawę skrzynki. Tych łączników wokół płytek nie próbuj wylutowywać , bo są dość ciasno wciskane. Po prostu je przetnij i wylutuj po kawałku, a przy składaniu zastąp drutem miedzianym 1.5 mm^2.
  • #20
    stegi
    Level 9  
    dzięki za info.. właśnie tak chciałem zrobić ale nie miałem żadnego drutu żeby nowe piny zrobić... próbowałem je wylutować za pomocą odsysarki itp ale dałem sobie spokój bo nie szło z moim sprzętem nie szło w ogóle... oryginalnie jest zastosowana dość twarda cyna a ja mam niestety słabą lutownicę punktową 40W wiec zrobiłem co mogłem i złożyłem całość do kupy i do auta... muszę przyznać ze jestem z siebie zadowolony bo jakoś takoś sprostałem tej sławnej i strasznej skrzynce bezpieczników a robiłem to pierwszy raz :) tak czy siak to wielkie dzięki za pomoc w całej sprawie :)
  • #21
    Sobecki Racing
    Level 12  
    A nie mówiłem że zwarcie!!!!! :D
    Od samego początku i praktycznie naj mniej roboty..... a pytałem czy nie był uderzony bo takie cuda nie raz widziałem... z powypadkowym autem.
    A trzeba bylo od razu zacząć....
    To że mam nowe konto nie oznacza cze człowiek nie ma zaufania.
    pozdro
  • #22
    emeryt2
    Level 42  
    To ,że zwarcie wiadome było od początki ,tylko jeszcze trzeba było znaleśc miejsce , a gdzie jest napisane , że jest to samochód powypadkowy - pisze, iż jest bezwypadkowy!!
  • #23
    Sobecki Racing
    Level 12  
    Mówię że, pisałem żeby zacząć od przejrzenia kabli od klaksonu......
    Nie mówiłem że to auto jest powypadkowe, tylko ze tak jest z powypadkowymi, i jest to notoryczny przypadek, a w fordach lepiej przejrzeć pierw przewody a nie rozbierać (częste przypadki uszkodzenia izolacji(bardzo delikatna)).
    To tyle.
    Uważam temat za zamknięty.