Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ładowania z alternatora Mitsubishi A005TA6391C - Citroen Xsara II

30 Mar 2011 00:53 5586 6
  • Poziom 10  
    Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo, tzn. gasnie po odpaleniu ( ale kilka razy ostatnio świeciła w czasie jazdy ) , kabel prądowy + pomiędzy akumulatorem a alternatorem "przedzwoniłem" jest połączenie. Proszę o pomoc, autko musi byc sprawne bo codziennie ma do pokonania 250 km.
    Pasek osprzętu jest na rolce samonapinającej, sprawdzałem go i jest dość mocno napiety, wirnik alternatora się kręci, pasek nie piszczy.
    Podmieniłem także alternator ( na używkę inną ) ale też brak ładowania. Po wypięciu złacza z kabelkami na alternatorze ( czerwony i szary ) i odpaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie - a chyba nie powinna, jesli podłączony jest tylko gruby kabel prądowy do alternatora?
    Z tego co sie orientuję to dwupinowa wtyczka posiada oznaczenia DFM-szary i L-czerwony.Po przekręceniu stacyjki z L wychodzi 10,4 V z szarego 0 V. Mierzyłem napiecie wychodzące bezpośrednio z alternatora i multimetr wskazywał 12,3 V czyli tyle ile na akumulatorze - oczywiście na odpalonym silniku.A i na "ucho" tak jakby alternator nie pracował tylko kręci się zwobodnie, po włączeniu np ogrzewania szyby nie widac spadku obrotów silnika, co wczesniej moża było zauważyć.
    Gdzie mogę szukać przyczyny braku ładowania, autko stoli już ponad tydzień.
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Sam sobie nie poradzisz bo w tych modelach alternator jest mocno powiązany z bsi ,szukaj dobrego elektryka
  • Poziom 10  
    Czyli wyglądałoby na to że BSI nie steruje wzbudzeniem alternatora?? Ogólnie wszystko w samochodzie działa. Wracając do tematu złącza dwupinowego na alternatorze to jakie napięcia powinny sie tam pojawić czerwony L+ - ten jest chyba do wzbudzenia, po przekręceniu stacyjki zapodaje około 10,5V , drugi szary ma 0V.
  • Poziom 39  
    Przewód czerwony - informacja dla komputera wtrysku o obciążeniu alternatora.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.
    Chyba udało mi się zlokalizować przyczynę braku ładowania.
    Po szybkich oględzinach spodu samochodu sprawdziłem dokładnie kable biegnace w korytku obok miski olejowej i jeden z kabli poprostu sie rozsypał ( ten szary, czerwony wygląda OK , ale wymienie wiązkę na długości 30 cm - jak tylko dorwę kanał ). Mam nadzieję że to jest przyczyna moich ostatnich frustracji.
    Tak na marginesie to jak mozna tak zaprojektować instalację elektryczą, korytko ma takie jakby wypustki plastikowe coby kable nie wypadły, ale one spełniają chyba inną rolę - przecierają kable.
    O efektach poinformuję.

    EDIT.
    Po naprawie urwanej wiązki ładowanie alternatora wróciło.

    Brak ładowania z alternatora Mitsubishi A005TA6391C - Citroen Xsara II


    pozdrawiam
  • Warunkowo odblokowany
    bywa, ALE kolego twierdziles ze kable ok.
    psa tak ma, po odpaleniu gasnie kontrolka ladowania, a zapala sie w momencie spadku napiecie.
    a ten przerwany kabel to malo, lepsze rzeczy w np. Iveco czy fiatach ducato :P
  • Poziom 10  
    Po naprawie urwanej wiązki ładowanie alternatora wróciło.

    pozdrawiam i dziękuje za pomoc.