Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie świetlówki z LCD do gniazdka - jak to zrobić?

30 Mar 2011 09:08 6562 16
  • Poziom 12  
    Jak w temacie - w jaki sposób podłączyć świetlówkę z matrycy (15,4) do sieci elektrycznej (pomijając inwerter). Chodzi o możliwie najtańsze rozwiązanie (potrzebuje wykonać lub kupić większą ilość takich układów, cena podłączenia 1 sztuki nie może wynieść więcej jak 15zł, a najlepiej żeby zmieścić się w 10zł) jest to wykonalne? Dodam że jestem raczej początkującym elektronikiem. Sprzęt jakim dysponuje to stacja Hot air, stacja lutownicza kolbowa z regulowaną temperaturą, lutownica pistoletowa, rozlutownica z odsysaczem i miernik. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 11  
    Nie bardzo rozumiem,czy chodzi o to aby podłączyć świetlówkę jak lampkę ale bez elektroniki z laptopa?Jeśli tak to sprawa jest banalnie prosta,musisz zrobić sobie inverter,bardzo prosty(2 trazystory i transformatorek).Mam taki do podświetlania tzw.zimnych katod w obudowie kompa,wiec jeśli pytasz czy to możliwe to tak.Oczywiście mam na myśli lampy zasilane napięciem ok.600v a nie te niby katody led pod 12v.Mógłbym zamieścić ci zdjęcie ale to i tak nic nie da bo nie znam parametrów tego małego transformatorka. Pozdro
  • Poziom 12  
    dokładnie tak, chce podłączyć świetlówkę pod normalne gniazdko elektryczne.. nie chce używać elektroniki z laptopów bo to za drogo wyjdzie, potrzebuje podłąćzyć w ten sposób minimum 100szt świetlówek (każda osobno) więc będę musiał zrobić minimum 100 takich układów, ale układ musi wyjść w minimalnie najniższej cenie, jest jeszcze jedno - układ musi być płaski - z tył matrycy lub w formie np zasilacza - na kablu. A wiesz może jakiego napięcia potrzebuje taka świetlówka? I czy potrzebny jest jakiś sterownik?
  • Poziom 11