Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera p12 2001r 2.2 dci denso pali tylko na odpiętym czujniku wałka

Seban123 19 Cze 2011 02:20 17864 39
  • #31 19 Cze 2011 02:20
    koval81
    Poziom 2  

    wopor napisał:
    Witam, nowe znaczy sie badziew ze szrotu ?, sprzedajacy z małymi wyjatkami to nie mechanicy i znają sie jak wróble na astrofizyce, powodzenia.
    Nowe tzn NOWE w serwisie tak jak napisalem a nowozalozone(jezeli o to Ci chodzi) to te ktore kupilem uzywane.

    Dodano po 7 [minuty]:

    fuelinyourblood napisał:
    Innymi słowy brak synchronizacji sygnalow z walka i wału. Twoje kolo generowało nie prawidlowy sygnał.
    Dokladnie kolego. We wtorek odbieram nowke z salonu takze juz bedzie ok. Na starym moim palilem kilkanascie razy jezdzilem itd i wszystko chodzi jak trzeba. Jednak zeby sa juz powycierane dlatego zamowilem nowe by pochodzilo troche. Ta pompa vacum kolo i lancuch to niezle nieporozumienie. Rozmawialem z handlarzem czesci uzyw. i mowil ze sprzedal 6 kompletow do p12 2.2 w ostatnim miesiacu.

  • #32 10 Paź 2011 08:33
    Seban123
    Poziom 11  

    To nie był problem z rozrządem. Został wymieniony i dalej to samo.
    Okazało się że koło napędowe do pompy vacum zostało założone inne niż powinno. Podobno są dwa rodzaje. Błąd na synchronizację co zaczął się pojawiać w czasie jazdy po wymianie koła zniknął. Jak auto kiepsko paliło tak zostało dalej.

  • #33 28 Lis 2011 21:20
    mcjezioro
    Poziom 14  

    Seban123, jeśli możesz, to wrzuć oscylogram z tym nowym kółkiem pompy, albo chociaż opisz słownie co się zmieniło w stosunku do poprzedniego.
    Mam podobny problem w Almerze Tino. Są tam czujniki Halla, ale układ zębów wygląda na taki sam, z tym że synchronizacja kompletnie inna. Sygnał pierwszego cylindra (dwa piki) i pozostałych jest przed GMP o kilka zębów.
    Efektem tego silnik marnie pracuje i wywala błedy czujnika wału i synchronizacji.
    Rozrząd sprawdzony, bez rozbierania wszystkiego (bo wiesz jak tam jest), ale na 99% jest OK. O tym kółku na vacum pompie nie wiedziałem. Pokrywy nie ściągałem, bo te wtryski nieco zniechęcają, ale jutro na pewno ją ściągnę i to sprawdzę.
    Chciałbym jednak wiedzieć jak ma wyglądać synchronizacja jakby były dalej wątpliwości.
    Jeśli możesz, to daj jakies info.

  • #34 28 Lis 2011 21:25
    Seban123
    Poziom 11  

    Przykro mi ale nie mam oscylogramów niestety. Sam jestem ciekawy jak to powinno poprawnie wyglądać. Dostałem informacje od klienta że wymienił koło ale już nie podłączałem oscyloskopu bo przyjechał tylko na chwilę. Ale auto w jego przypadku dalej kiepsko paliło.
    Tylko nie wywalało błędu na synchronizacje po dłuższej jeździe.

  • #35 28 Lis 2011 21:56
    mcjezioro
    Poziom 14  

    OK. Dzięki za zainteresowanie, jak niema, to trudno.
    Za to ta Almera pali bezproblemowo, ale ma inne problemy z pracą, wskazujące na przestawiony rozrząd. Po oscylogramie też można tak podejrzewać, ale rozrząd wydaje się w porządku.
    Sprawdzę to koło. Jeśli uda się to naprawić, to jak nie zapomnę zrobić zrzutu, to wkleję osc. żeby było dla potomnych.

  • #36 29 Lis 2011 20:32
    mcjezioro
    Poziom 14  

    Bingo. Wybił się klin (a raczej kołeczek) na tym nieszczęsnym kole i się przestawiło trochę do przodu. Na razie zamówione nowe.
    Cdn.

  • #37 03 Gru 2011 18:04
    mcjezioro
    Poziom 14  

    Sprawa zakończona. Auto całe i zdrowe, właściciel szczęśliwy.
    W załaczniku jest oscylogram właściwej synchronizacji.

    PS Niestety nie z KTSa, ale widać co trzeba.
    Pozdrawiam

    Załączniki:
  • #38 03 Sie 2015 10:31
    Geron
    Poziom 11  

    Witam.

    Odgrzebię troszkę ten temat. Mam podobne objawy, jak tutaj opisywane jednak z drobnymi różnicami. U mnie ma wpływ temperatura. Gaśnie dopiero na rozgrzanym silniku, na zimnym jest OK. Co mnie bardziej zastanawia, to że komputer silnika zrywa połączenie. Udało mi się zaobserwować nagłe spadki prędkości obrotowej silnika (wg odczytu z CPU) i za chwile zrywa się połączenie. Co ciekawe, jeśli czasem nie zgaśnie silnik od razu to mogę się z powrotem połączyć z komputerem. W sterowniku nie ma żadnych błędów.

    Moje pytanie, to czy w przypadku uszkodzonego czujnika obrotów wałka sterownik może odłączyć któreś zasilanie, czy raczej szukać usterki w sterowniku silnika?

    Nissan Primera P12 2.2 DI 93 KW
    Diagnoza Wurth WOW.

    Pozdrawiam
    Jakub

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS. przy okazji. Może ktoś ma opis sterownika silnika do tego modelu oraz schemat instalacji elektrycznej. Sterownik Denso.

  • #39 03 Sie 2015 21:22
    mcjezioro
    Poziom 14  

    Problem prawdopodobnie jest właśnie w zasilaniu, ale na pewno sam go sobie nie wyłącza, tylko gdzieś "ginie". Na początek trzeba by przekopać instalację i przemierzyć dokładnie zasilania, a jak tam będzie ok, to dopiero sterownik.

  • #40 09 Sie 2015 14:35
    Geron
    Poziom 11  

    Dzięki za odpowiedź.
    Problem w tym, że nie mogę znaleźć dokumentacji do tego modelu silnika. Instalacje przekopałem i jedyne co znalazłem to urwana masa silnika, ale po wymianie przewodu oraz zarobieniu na nowo nic się nie poprawiło.

    Podejrzewam rozciągnięty rozrząd, a zrywanie połączenia z diagnozerem może być spowodowane tym, że łącze się ze sterownikiem silnika 2.2DCI 2004->, a nie DI 2000 - 2004. Nie mam niestety oprogramowania do tego właściwego.

    Pozdrawiam
    J.S.