Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera p12 2001r 2.2 dci denso pali tylko na odpiętym czujniku wałka

30 Mar 2011 12:33 19586 39
  • Poziom 12  
    Witam.

    Objaw to:
    - ciężkie palenie - trzeba długo kręcić, czasami ma ochotę załapać
    Jak zapali to pracuje normalnie.
    Ciśnienie na listwie 400bar w momencie kręcenia,
    rozrusznik rozebrany i sprawdzony - ok
    akumulator ok
    nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny

    Ciekawostka: po odpięciu czujnika wałka odpala na dotyk.
    Czujniki wału i wałka mierzone pod oscyloskopem i jest ok brak zakłóceń i amplituda ok - porównywane z wzorcem i jest taki sam
    rozrząd ok
    poprzedni warsztat nawet wymienił pompę wysokiego ciśnienia
    mierzyli kompresję i podobno ok
    Mechanicznie jest ok skoro pali bez problemu bez czujnika wałka.
    Błędów nie ma.
    Mam wrażenie, że nie rozpoznaje prawidłowo cylindra na który ma podać wtrysk.

    Jakieś pomysłu co dalej posprawdzać?
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 11  
    Sprawdź przelewy na wtryskach
  • Poziom 31  
    Filip50 napisał:
    Sprawdź przelewy na wtryskach


    Przecież pisze, że pali na dotyk bez cz. wałka.
  • Poziom 12  
    Zastanawia mnie tylko brak błędu na synchronizację. W spisie błędów jest taki i to na pierwszym miejscu.

    Czy jest jakaś sprawdzona metoda na pomiar wyciągnięcia łańcuszka?
  • Poziom 19  
    jest . masz oscy 2 kanałowy?? wiesz co robić
  • Poziom 16  
    Prawdopodobne powody, to wszelkiej maści problemy właśnie z synchronizacją czujników. być może:Wyciągnięty łańcuch, przeskoczył o ząbek, napinacz na wykończeniu, listwy wytarte.
    Pozdrawiam i polecam tę metodę na 2 kanałowym oscylu
  • Poziom 12  
    Spawa wygląda następująco:
    Jak się kończy szczelina powietrzna i zaczyna narastać sygnał z czujnika wału to również w tym momencie narasta sygnał z czujnika wałka. Jak będę miał chwile to zrobię printscreen.
    Sprawa była by prostsza jak miał bym jakiś wzór poprawnej synchronizacji ale w dokumentacji mam tylko sam sygnał wałka.

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    W archiwum znajdują się zrzuty ekranu.
    Załączniki:
  • Poziom 12  
    Co powiecie na te zrzuty? Czy jest synchronizacja ok?
  • Poziom 19  
    prawidłowego oscylogramu ci nie dam bo nie mam . puki nikt nic nie podeśle dygnij go o ząbek na wałkach.
  • Poziom 12  
    Hehe dobre z tym ząbkiem na wałkach. Może jak by był tam pasek.
    Dla informacji: tam jest łańcuch.
    Jak by coś o ogniwo przeskoczyło to byłby duży problem, a raczej jego brak bo drugi silnik.
  • Warunkowo odblokowany
    a jak lancuch sie wyciagnie to jakie ma objawy samochod?
  • Poziom 12  
    Na logike przy wyciagnietym lancuchu to opuzniony zaplon jezeli bedzie bral sygnal z walka wzgledem gmp i dostalo by mniej powietrza.
    Moim pytaniem jest: czy na podstawie tych zrzutow jednoznacznie mozna stwierdzic problem z synchronizacja?
    Jak bym mial takie drugie auto to by tematu nie bylo
    . Doskonale zdaje sobie sprawe ze licza sie dziesietne milimetra. Ale pozostaje trafnosc diagnozy i spore koszta zwiazane z wymiana lancuszkow.
  • Poziom 19  
    wiem że tam jest łańcuch i bez obawy o ząbek do przodu nieuszkodzisz silnika.. zobaczysz jak pali i zrobisz oscylogramy... nie mam aż takich podstaw ani nie widziałem prawidłowego synchro tego silnika aby ci doradzić wymiane ... jest trop ale ty sam do niego dojdziesz jestes juz blisko. a jeszcze napisz mi czym to czytasz???
  • Poziom 12  
    KTS 570 firmy bosch.
  • Poziom 35  
    Czy mi sie wydaje czy wałek ma 3 piki a powinien mieć 4? Przeciez to jest 4 cylindrowy silnik. Skąd sa 2 piki jeden obok drugiego? To jest 1 cylinder?
    Co z czujnikiem cisnienia? dlaczego w momecie krecenia masz 400bar? Oznaczalo by to ze masz uszkodzony czujnik cisnienia paliwa. Z tym ze objawy były by takie same z czujnikiem wału lub bez.
  • Poziom 12  
    Są 4 piki mówiące o danym cylindrze a piąty to informacja o pierwszym cylindrze ( te dwa koło siebie ).
    Czujnik ciśnienia ok. Tak ma być.
    W dokumentacji Esi tronic jest dokładnie taki wzór jak na zrzutach ale tylko dla samego sygnału z wałka.
  • Poziom 33  
    Te oscylogramy. To niby wzorce, czy zrobiłeś sam?.
  • Poziom 12  
    To co jest w rar jest mojego autorstwa. Wzorzec sygnału z wałka jest w esi tronic i się pokrywa.
  • Poziom 12  
    Mógł byś rozwinąć myśl z tą pompą vacum.
    Czujnik wałka bierze sygnał z wałka obok pompy vacum.
    Dekla nie ściągałem ale nie chce mi się wierzyć, że jest tam jakiś napęd do elementu wspólnego z czujnikiem wałka.
  • Poziom 1  
    witam.tak na tym kole znajduje sie czujnik wałka.jerzeli nie ma zadnego błędu tto usterka jest czysto mechaniczna.jerzeli by był wyciągniety łańcuch to po jakims czasie by ci wywalalo błąd..czujnik walka lub walu.poprostu odkreć pokrywe zaworów i zobacz czy na tym wiekszym kole kture pędzi pompe vacum klin jet na swoim miejscu.to kolo ma szczerbinke przez którą widac ten klin.
  • Poziom 33  
    Nie wiem czy już sobie poradziłeś?, Mówiłeś że synchro z wzorcem się nakłada, nie wiem jak wzorzec wygląda do twego auta, jednak ja uważam że na wykresach ,,tych,, nie ma idealnego synchro i to może być problemem.
  • Poziom 12  
    Po rozebraniu rozrządu i złożeniu na znaki auto zaczęło odpalać już na wpiętych wszystkich czujnikach.
    Ale raz zapala na dotyk a raz trzeba go trochę pokręcić jakieś 5 - 6 sekund czyli jak na odpiętym czujniku wałka z tą różnicą, że więcej się zdarza szybkich odpalań.
    Kliny wszystkie są ok.
    Synchronizacja wygląda identycznie jak przed ustawieniem ale auto zaczęło odpalać.
    Zostało teraz tylko ustalenie dlaczego nie zapala ładnie za każdym razem.
    Ciśnienie paliwa w momencie kręcenia jest w przedziale 310- 380 bar.
    Nie ma znaczenia jakie jest ciśnienie. Jak ma zapalić to zapali. Wszystko zależy od jego kaprysu.
    Błędów brak.
    Paliwo wymienione.
    Na pewno się nie zapowietrza.
    Jak odpali to pracuje ładnie.
    Już skończyły mi się pomysły.
    Może jakaś podpowiedź?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień ten łańcuch!
  • Poziom 33  
    Łańcuch, ślizgi itd. Żeby to zrobić dobrze trzeba wyjąć silnik.
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem jak Seban 123. Kupilem P12 2.2(126KM) z uszkodzona pompa vacum. Wymienilem pompe na taka sama(symbole) lancuch i kolo zebate tez. Jednak kolo zebate to stare mialo tekie male wciecie a to ktore wymienilem nie mialo go jednak pasowalo idealnie. Myslicie ze tu moze byc przyczyna problemu z odpaleniem? Bo bez czujnika walka odpala normalnie.
  • Poziom 33  
    A przed wymianą pompy vacum palił?
  • Poziom 2  
    Problem rozwiazany dzieki forum w glownej mierze :D Takze fajnie ze kazdy dodal tutaj cos od siebie... Jak pisalem wczesniej- wymienilem pompe vacum, lancuszek i kolo zebate na uzywki ale w ladnym stanie. Jednak pompe kupilem gdzie indziej a lancuszek i kolo zebate(ktore to wygladalo na pierwszy rzut oka niemalze na takie same)gdzie indziej. Po przeczytaniu wszystkich postow zaczalem zastanawiac sie nad tym kolkiem zebatym ktore daje sygnal do czujnika walka rozrzadu. Roznilo sie od nowozalozonego tym ze mialo male wciecie w pewnym miejscu. Zalozylem spowrotem stare kolko i auto zapalilo od strzalu! Czujnik nie dostawal takiego sygnalu jak powinien dlatego tez bez czujnika palil. Zamowilem nowe kolo(104eur) w serwisie i bedzie juz git :D Auto ma oryg. 141000 przebiegu dlatego nie pasowalo mi to by cos z rozrzadem(ktory tez sprawdzilem) bylo nie tak tym bardziej ze to lancuch(choc wiadomo roznie bywa...) Bede wiedzial na przyszlosc ze nalezy sprawdzac czesci dokladniej by oszczedzic sobie tygodnia zbednej i zmudnej roboty i szukania dziury w calym. Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!
  • Poziom 32  
    Witam, nowe znaczy sie badziew ze szrotu ?, sprzedajacy z małymi wyjatkami to nie mechanicy i znają sie jak wróble na astrofizyce, powodzenia.
  • Poziom 35  
    Innymi słowy brak synchronizacji sygnalow z walka i wału. Twoje kolo generowało nie prawidlowy sygnał.