Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Delphi] jak synchronizowac dwa listboxy?? Zapisywanie do pliku

mysiak 30 Mar 2011 12:38 1803 10
  • #1 30 Mar 2011 12:38
    mysiak
    Poziom 16  

Witam. Jako, że zacząłem nie dawno swoją przygodę z programowaniem - ostrzegam, że jestem początkujący - zapoznaję się dopiero z programowaniem.

W programie, który piszę mam 3 listboxy i potrzebuję aby itemy listbox1 można było zapisać do pliku i potem otworzyć. Listbox1 służy jako playlista więc dodatkowo musiałem ukryć ścieżki do plików aby wyglądało to jak play lista a nie jak playlista z sciezkami do plików. Zapisuję to do pliku za pomocą funkcji savetofile. Po zamknięciu programu i twarciu z powrotem wczytuję zapisany plik za pomocą openfromfile i wszystko wraca na listbox1 ale program nie pamięta już ścieżek więc zwyczajnie to nie działa.

Można by dla listbox1 stworzyć listbox2, gdzie listbox2 trzymałby ścieżki do plików i dane były by zapisywane z listbox2 i w czytywane do listbox2 i z listbox2 do lisbox1.

Problemem jest dla mnie:

Jak przy zapisie sprawdzić czy zawartość listbox1 jest równa listbox2 i jeżeli coś się zmieniło w listbox1 to takie same zmiany program musi wykonać w listbox2 i potem zapisać. Podam przykład:

Po dodaniu itemów do listbox 1:

Listbox1 Listbox2
    A.mp3 C:/ A.mp3
    B.mp3 C:/ B.mp3
    C.mp3 C:/ C.mp3

W trakcie używania programu z listbox1 została usunięta pozycja B.mp3:

Listbox1 Listbox2
    C.mp3 C:/ B.mp3
    _____ C:/ C.mp3

Przed zapisaniem listbox1.items do pliku program musi zorientować się że coś usunięto w listbox1 i zrobić to samo w listbox2. Przed zapisem listboxy mają wyglądać tak:
    Listbox1 Listbox2
    C.mp3 C:/ C.mp3
    Następuje zapisanie Listbox2 do pliku. Po wczytaniu zapisanego pliku uzupełniany jest Listbox2 a z niego metodą string uzupełnia się listbox1 i to akurat mam już zrobione.