Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kingway coliber rex brak iskry.

30 Mar 2011 17:14 18601 20
  • Poziom 8  
    Witam.
    Zima się skonczyła wyprowadziłem swój odkurzacz z garażu próbuję go odpalić i jednym słowem kupa.
    Paliwo zasysa bo leci z wezyka po odpieciu wezyka od filtra, wiec wykrecam swiece patrze wyglada OK przykladam do bloku silnika krece i co? nie ma iskry.
    Wiem że przyczyn może być masa, pomijając świece bo sprawdzona w innym skuterze i iskra była.
    Proszę mnie od razu nie besztać, że nie szukałem bo szukałem, znalazłem kilka tematów, ale w wiekszości odpowiedzi brzmiały: wymien to, wymien tamto, a tak sie składa że nie chce wymieniać wszystkich podzespołów el, bo myślę że lepiej dojść do uszkodzonego podzespołu i jego tylko wymienić.

    Więc tutaj do Was prośba, od czego zacząć, jak sprawdzić ( posiadam jedynie multimetr, ale wydaje mi się ze powinno wystarczyc, zbadac ciaglosc przewodow, zmierzyc opornosc i po tym dojsc do uszkodzenia )

    Zacząłem od sprawdzenia świecy, później poszedłem do blokady zapłonu przy stopce, od strony stopki są trzy piny, od strony skutera są 2 więc sprawdziłem sygnałem dźwiękowym czy obwód zamyka się i otwiera gdy stopka jest złożona lub nie, w żadnej pozycji stopki multimetr nie odezwał się, próbowałem zewrzeć te 2 piny od strony skutera wynik taki sam nie ma iskry. Powinny one być zwarte?

    Kolejnym elementem do sprawdzenia jest cewka zapłonowa, tylko jak ją sprawdzić?
    Dochodzą do niej 2 przewody czarno-zolty i zielony, z czarno-zoltego jest ciągłość do wyjścia na świece, w miejscu mocowania cewki przykręcony jest minus idący do akumulatora.
    Jakie oporności powinny być i między którymi zaciskami?
    Chciałbym dojść do uszkodzonego el, samodzielnie wiadomo taniej wyjdzie a i będę potrafił w przyszłości komuś pomóc z podobnym problemem.

    Pozdrawiam


    Zdjęcie Cewki
    Kingway coliber rex brak iskry.
  • e-miernikie-mierniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    1. Czy przez zimę nie narobił ci tam szkód jakiś gryzoń?
    2. Skoro przed zima palił normalnie, a teraz nie chce, to sprawdź stan styków, połączeń i wyłączników. I to nie miernikiem, bo ten ci pokaże, że wszystko w porządku, a pod obciążeniem.
    3. Sprawdź cewkę.
    Jeśli nadal nic, to trzeba się skierować do cewek i modułu.
  • Poziom 8  
    Ad.1 Myszy i szczury raczej odpadają, garaż mam w piwnicy, siedzą tam dwa koty, które są łowne, pozatym nigdy u mnie w domu nie było problemu z gryzoniami, reszta instalacji działa światła, klakson, kierunki więc taka teza raczej odpada.
    Ad.2 Wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok, w piwnicy raczej nie ma wilgoci, więc raczej nic niezasniedziało, wszystkie kostki są podopinane, sprawdzone kilka razy, reszta elektryki działa bez zarzutu.
    Ad.3 Jakie pomiary dokładnie wykonać? między którymi stykami? Jakie powinny być wartości pomiarów?
    Dodam tylko że przed zimą czasem go zmulało, jak dostawał za dużo powietrza, ale to wina źle wyregulowanego gaźnika, martwi mnie brak iskry, zeby od stania mu się coś stało, hm.

    Do końca tygodnia mam urlop więc chciałem coś przy nim porobić, bo fajnie czasem na rybki sobie wyskoczyć skuterem w niedziele, a pogoda się ładna robi szkoda marnować czasu :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ad1. Będziesz wiedzieć, jak DOKŁADNIE przejrzysz.
    Ad2. Na oko to chłop w szpitalu...
    3. Coś załącza układ zapłonowy, coś go blokuje (wspomniana stopka), coś służy do wyłączania silnika.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 26  
    Witam, do sprawdzenia impulsator- kabel z niebieskim paskiem powinno być względem masy około 150Ω, cewki zasilające CDI- kabel z czerwonym paskiem, powinno być około 450- 500Ω. Z modułu wypnij kabel czarny z białym paskiem, odpowiada on za gaszenie pojazdu- jeżeli jest zwarty do masy nie będzie iskry.
    Obwód świateł, klaksonu itp. nie ma nic wspólnego z zapłonem, CDI to całkiem odmienna gałąź.
  • Poziom 15  
    Zacznij najprościej. Pożycz (chyba, że masz) stroboskop taki który ma przewód z krokodylkiem zapinanym na przewodzie WN. Stroboskop podłącz pod aku i kopnij.
    Jeśli stroboskop będzie błyskał to.........wiadomo stara bolączka tych silników.
    Jeśli nie tak jak wyżej trza szukać. Dobrze jakbyś dysponował elementami na podmianę od kolegi.
  • Poziom 8  
    kazmir, niestety nie dysponuję taka lampa i obawiam się że nie będę miał skąd pożyczyć, z częściami zamiennymi też raczej nie będzie kolorowo ludzie w moim wieku raczej nie jeżdżą na skuterach, przyzwyczajeni są do samochodów, jednak ja wole sobie pojezdzic jednośladem jak jest ciepło.

    mulek jutro wykonam te pomiary, mam nadzieję że do czegoś dojdziemy wspólnymi siłami, a z ta stopką to jak ma być? piny mają być zwarte? dodam że czy stopka jest złożona czy rozłożona obwód się nie zamyka i sam nie wiem czy ma być tam styk czy ma go nie być :)
  • Poziom 12  
    Witam! Zrobiłem tak jak mówił kolega mulek

    Na kablach: z niebieskim paskiem wyszło mi 156Ω, a na kablu z czerwonym paskiem wyszło około 563Ω, tylko że jeżeli przekręcam stacyjkę na "ON" to na multimetrze pokazuje jakby w ogóle nie było (na tym z czerwonym, na białym jest i na "OFF" i na "ON"), zwiększa się i jest chyba poza skalą, czy tak ma być??

    I jeżeli tak jest a nadal nie ma iskry to znaczy że to moduł CDI??
    Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam!
  • Poziom 42  
    Mógłbyś jeszcze raz opisać wyniki prób i pomiarów. Szczególnie związane z uwagami na temat ON i OFF.
    Czy odpiąłeś kabel czarny z białym paskiem jak pisał Mulek??? Zostaw go odpięty do czasu aż naprawisz układ zapłonowy. Można też sprawdzić czy rezystancja względem masy na tym kablu zmienia się od prawie zera dla OFF do nieskończoności dla ON
    Pomiary rezystancji które wykonałeś, powinno się wykonywać na kalach odłączonych od modułu ! Czy tak robiłeś?
    Zmierz również napięcia na tych kablach podczas solidnego użycia kopki. Zakres AC miernika. Podaj wyniki.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem wszystko jeszcze raz i tak się to przedstawia: ON Ω: przy module (wypięte kable z modułu) kabel z czerwonym paskiem nie ma nic w ogóle się nie ruszają cyfry na multimetrze, kabel z niebieskim paskiem 165Ω przy cefce z której idzie kabel do fajki jest kabel czarny z żółtym paskiem i tam jest 01,5Ω (multimetr ustawiony na 200Ω) a jak włożyłem sondę od multimetra do fajki to wyszło 7,94Ω (multimetr ustawiony na 20kΩ). Na OFF jest wszystko tak samo nie ma nic na kablu z czerwonym a na pozostałych jest tak samo

    Prąd przemienny na kablu przy module z czerwonym paskiem jest 22-23V a w fajce jest 00,1-00,2V

    Multimetr jest nowy taki:
    Kingway coliber rex brak iskry.

    Co może być nie tak? Z nowym modułem też nie ma iskry!

    Aha wiem jeszcze że cewka jest sprawna ta z której idzie kabel do fajki bo podłączyłem ją u kolegi w Colibrze i działał

    PS jak mocno kopłem to na kablu z czerwonym paskiem przy module wychodzi 35V

    Teraz sprawdziłem jeszcze na podłączonym module i jak jest podłączony to na czerwonym kablu jest około 2V a na tym z białym (od gaszenia) jest około 4,2V czy tak ma być???
  • Poziom 42  
    Z żądaniami to się skieruj do siebie!
    Piszesz tak nieskładnie, że nie można dojść co, jak i gdzie mierzyłeś. Nie wiadomo do czego doczepić też wyniki pomiarów.
    Nie przygotowałeś się też teoretycznie z układów zapłonowych CDI.
    Zrób zestawienie pomiarów w tabeli + dokładny opis pomiarów: Gdzie przytykasz sondy pomiarowe i jaki zakres miernika.
    Poczytaj:
    Link
    Jak się coś naprawia, to trzeba coś wiedzieć na jego temat i rozumieć co się robi!
    Metoda "na małpę" skutkuje tylko w prostych przypadkach!
  • Poziom 12  
    Przepraszam za moją składnie, jestem zdenerwowany że to cholerstwo się zepsuło!
    Do rzeczy, proszę oto fotki:

    Kingway coliber rex brak iskry. Kingway coliber rex brak iskry.

    Na pozostałych kablach nie ma nic, miernik nie reaguje.

    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 26  
    Witam, jeżeli mierzyłeś pomiędzy kablem z niebieskim paskiem a masą (zielony kabel) to wynik jest w normie. Zmierz i podaj jeszcze oporność pomiędzy masą a kablem czarnym z czerwonym paskiem, jest on od ładowania CDI. Lub sprawdź czy na w/w kablu a masą pojawia się napięcie w granicach 50-60 V AC podczas próby kręcenia wałem.
  • Poziom 12  
    Na kablu z czerwonym paskiem który podłącza się do modułu względem masy miernik się nie rusza jak mierze opór (ohm)
    Gdy kopie w kopkę jest 35-45V AC
  • Poziom 26  
    Cewka zasilająca musi pokazywać wyraźny opór, jeżeli omomierz nic nie pokazuje to znaczy, że cewka jest niesprawna.
  • Poziom 12  
    Czyli mówisz że do wymiany będzie magneto/impulsator???
  • Poziom 26  
    Jeżeli tak jak piszesz omomierz pokazuje nieskończoność na cewce zasilającej- to tak.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie!
    Problem z iskrą rozwiązany, wymiana iskrownika na nowy!
    Pojawił się nowy problem, mianowicie skuterek nie chce wchodzić na obroty odpala jak przepustnica jest na pół otwarta a jak odkręcę do końca to gaśnie, widać to na filmie: http://www.youtube.com/watch?v=r0jE9FPQnjM
    Co to może być??