Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spięcię po dotknięciu anteny do obudowy radia

30 Mar 2011 19:08 1746 8
  • Poziom 2  
    Witam. Jestem początkujący i mam takie o to pytanie. Moje radio samochodowe podłączone jest z samochodem bez kostek na tzw. kabelki. Do tej pory wszystko działało bez zarzutu, lecz kumpel trochę kombinował z innym radiem i wystąpił problem.
    Mianowicie po dotknięciu anteną obudowy radia pojawiają się iskry. Wcześniej radio było podłączone w ten sposób, że 2 kable prądowe wychodzące z samochodu były ze sobą spięte i na tej samej zasadzie łączyły się z połączonymi 2 przewodami wychodzącymi z radia.
    Jeśli ktoś mógłby rozwiązać ten problem byłbym wdzięczny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

Proszę podać typ radia i wstawić wyraźne zdjęcia połączeń. Z reguły masa odbiornika jest połączona z minusem zasilania, więc w którymś miejscu podano "+" na antenę. Przy antenie automatycznej może być zwarcie w układzie napędowym.

Pzdr.
  • Poziom 2  
    Jest to radio Livstar, niezbyt nowe ale zawsze jakieś. Plus z minusem nie jest pozamieniane, nie przesadzajmy.
    Minus i plus zasilania o dziwo wcześniej były połączone ze sobą i jednocześnie połączone z masą i + odbiornika wtedy radio działało bez zarzutu. Wiem dziwne połączenia. Końcówka mocy nie jest spalona.
    Zdjęcie postaram się jutro wrzucić.
  • Poziom 27  
    Zapewne połączone ze sobą było podtrzymanie pamięci radia [zazwyczaj żółty] z zasilaniem[czerwony]a miało to na celu umożliwienie włączenia radia bez przekręcania kluczyka w stacyjce.
  • Poziom 25  
    marych1111 napisał:
    Minus i plus zasilania o dziwo wcześniej były połączone ze sobą i jednocześnie połączone z masą i + odbiornika wtedy radio działało bez zarzutu. Wiem dziwne połączenia. Końcówka mocy nie jest spalona.

Rozumiem, każdy z nas był kiedyś początkującym.