Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2.0HDI 2000r. - przegrzewa się

zbig24 30 Mar 2011 19:53 7403 14
  • #1
    zbig24
    Level 10  
    Witam!
    Po ostatniej walce z pompą paliwa przyszła kolej na kolejną usterkę. Chodzi o to, że silnik się przegrzewa. W momencie kiedy stoję na światłach lub w korku temp. wody dosyć szybko rośnie, a podczas jazdy temp. spada i wskazówka stoi po środku skali. Nie słychać chodzącego wentylatora. Może powiedzieć co może być przyczyną? Gdzie znajdują się czujniki (jest jeden czy dwa) i przekaźnik.
  • Helpful post
    #2
    jawiczka
    Level 28  
    Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
  • #3
    zbig24
    Level 10  
    Dzięki. Sprawdzę ale dopiero jutro. Możesz jeszcze powiedzieć gdzie znajduje się czujnik temp i termowłącznik wentylatora (jeśli to nie to samo). Przyda się w przyszłości.
  • #4
    jawiczka
    Level 28  
    Niema żadnego termowłącznika, jest tylko czujnik temp.cieczy który daje sygnał do ECU a on z kolei decyduje kiedy załączyć wentylator.
  • #5
    Filip50
    Level 11  
    Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
  • #6
    zbig24
    Level 10  
    Układ nie jest zapowietrzony. Zakupiłem termowłącznik wentylatora i zobacze może to coś da.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    refill124
    Level 1  
    Witam wszystkich!
    Mam bardzo podobny problem. Samochód ten sam tylko rocznik 2001. Też się grzeje podczas postoju, nie słychać wentylatora. Po odpięciu wtyczki od czujnika temp.(niebieski) i włączeniu zapłonu wentylator się włączył. Czujnik został wymieniony na nowy i wentylator dalej się nie włącza. Wskazówka temp. wędruję jedną kreskę ponad połowę i tak stoi (wcześniej podczas jazdy stała na połowie i dopiero w momencie postoju temp. rosła, a teraz dochodzi do jednej kreski ponad pół i nic).Podpowiedzcie co dalej. Jeszcze jedno pytanie. Czy wiecie gdzie w Szczecinie można się podpiąć pod komp do cytryny??
  • #9
    newerback
    Level 10  
    Witam,
    to jest jakaś porażka, jeżdżę 1.9D DW8 2005r. był problem z temp (110 st) w trzech serwisach nie wiedzieli o co chodzi kazali jeździć (nic mu nie będzie jak to co nawala zepsuje się do końca to będziemy wiedzieć co wymienić) efekt przytopiona uszczelka pod głowicą koszt 1800PLN w ASO 2500PLN.
    Wymienili oba rezystory na chłodnicy zrobili uszczelkę (+ planowanie głowicy itp.) 3dni było w miarę ok jak jechałem było 85-90st a w korku 98 i załączał się pierwszy bieg wiatraka i spadało poniżej 90st. Czwartego dnia od wyjechaniu z warsztatu kula w łeb cały czas chodzi drugi bieg (po wyjęciu kluczyka i zamknięciu auta sprawdzałem przez 15min cały czas chodzi a temp 70st) więc odpinam + z aku zamykam z kluczyka i tyle. Ma kroś może pomysł co robić?
  • #10
    newerback
    Level 10  
    oki wszystko wiadomo, wymienili jakieś przekaźniki na chłodnicy bo były przegniłe i jest ok tzn. jak jadę to trochę pow. 90st a w korku jak dojdzie do 98st to spada
  • #11
    hamandoss
    Level 13  
    ja mam podobny problem. czasami wszystko jest ok i temperatura stoi na 85st. Ale czasami zaczyna się grzać (korki) i temp rośnie. Problem jest że nie załącza się wentylator. Jak widzę że temperatura rośnie włączam na chwilę klimę aby ona odpaliła wentylator i wyłączam. Wentylator wtedy już pracuje i jest ciągle 85st bez względu że stoję w korku. Co może być powodem?
  • #12
    newerback
    Level 10  
    Super Berlingo "is the best" grzeje się dalej a do tego pojawiła się nowa usterka, podczas przyśpieszania pojawia się pod maską dźwięk jakby wiercenia z udarem, ponoć pompa wtryskowa w ASO 7700PLN netto...............
  • #13
    adecki
    Level 1  
    Witam podepnę się pod temat

    Mam pewien problem z ów Berlingo (2.0 HDI 2000rok). Wskaźnik temperatury urósł do wysokiego poziomu, włączył się wentylator, termostat został wymieniony na nowy, chłodnica nadal jest chłodna. Dlaczego?
  • #14
    mattey
    Level 12  
    newerback wrote:
    oki wszystko wiadomo, wymienili jakieś przekaźniki na chłodnicy bo były przegniłe i jest ok tzn. jak jadę to trochę pow. 90st a w korku jak dojdzie do 98st to spada


    a możesz powiedzieć jakie oznaczenia mają te przekaźniki? Bo mam przypadek że wentylator się nie włącza a temperatura ma tendencję rosnącą do 110st. gdyby nie to że zbijam ją ogrzewaniem. Obstawiam na przekaźniki bo jeden jest bez czapeczki i troszke że tak powiem zardzewiały.
  • #15
    kulka35
    Level 22  
    georgesgr wrote:
    jawiczka wrote:
    Niema żadnego termowłącznika, jest tylko czujnik temp.cieczy który daje sygnał do ECU a on z kolei decyduje kiedy załączyć wentylator.


    Jak zwykle popis intelektualny użytkownika "georgesgr" nie wnoszący nic do dyskusji.

    Moderated By robokop:

    A za ten "popis intelektualny", otrzymujesz ostrzeżenie - Twój post wnosi jeszcze mniej, w dodatku po dwu latach od zakończenia dyskusji w temacie.
    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.