Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2.0HDI 2000r. - przegrzewa się

30 Mar 2011 19:53 7001 14
  • Level 10  
    Witam!
    Po ostatniej walce z pompą paliwa przyszła kolej na kolejną usterkę. Chodzi o to, że silnik się przegrzewa. W momencie kiedy stoję na światłach lub w korku temp. wody dosyć szybko rośnie, a podczas jazdy temp. spada i wskazówka stoi po środku skali. Nie słychać chodzącego wentylatora. Może powiedzieć co może być przyczyną? Gdzie znajdują się czujniki (jest jeden czy dwa) i przekaźnik.
  • Helpful post
    Level 27  
    Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
  • Level 10  
    Dzięki. Sprawdzę ale dopiero jutro. Możesz jeszcze powiedzieć gdzie znajduje się czujnik temp i termowłącznik wentylatora (jeśli to nie to samo). Przyda się w przyszłości.
  • Level 27  
    Niema żadnego termowłącznika, jest tylko czujnik temp.cieczy który daje sygnał do ECU a on z kolei decyduje kiedy załączyć wentylator.
  • Level 11  
    Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
  • Level 10  
    Układ nie jest zapowietrzony. Zakupiłem termowłącznik wentylatora i zobacze może to coś da.
  • User removed account  
  • Level 1  
    Witam wszystkich!
    Mam bardzo podobny problem. Samochód ten sam tylko rocznik 2001. Też się grzeje podczas postoju, nie słychać wentylatora. Po odpięciu wtyczki od czujnika temp.(niebieski) i włączeniu zapłonu wentylator się włączył. Czujnik został wymieniony na nowy i wentylator dalej się nie włącza. Wskazówka temp. wędruję jedną kreskę ponad połowę i tak stoi (wcześniej podczas jazdy stała na połowie i dopiero w momencie postoju temp. rosła, a teraz dochodzi do jednej kreski ponad pół i nic).Podpowiedzcie co dalej. Jeszcze jedno pytanie. Czy wiecie gdzie w Szczecinie można się podpiąć pod komp do cytryny??
  • Level 9  
    Witam,
    to jest jakaś porażka, jeżdżę 1.9D DW8 2005r. był problem z temp (110 st) w trzech serwisach nie wiedzieli o co chodzi kazali jeździć (nic mu nie będzie jak to co nawala zepsuje się do końca to będziemy wiedzieć co wymienić) efekt przytopiona uszczelka pod głowicą koszt 1800PLN w ASO 2500PLN.
    Wymienili oba rezystory na chłodnicy zrobili uszczelkę (+ planowanie głowicy itp.) 3dni było w miarę ok jak jechałem było 85-90st a w korku 98 i załączał się pierwszy bieg wiatraka i spadało poniżej 90st. Czwartego dnia od wyjechaniu z warsztatu kula w łeb cały czas chodzi drugi bieg (po wyjęciu kluczyka i zamknięciu auta sprawdzałem przez 15min cały czas chodzi a temp 70st) więc odpinam + z aku zamykam z kluczyka i tyle. Ma kroś może pomysł co robić?
  • Level 9  
    oki wszystko wiadomo, wymienili jakieś przekaźniki na chłodnicy bo były przegniłe i jest ok tzn. jak jadę to trochę pow. 90st a w korku jak dojdzie do 98st to spada
  • Level 13  
    ja mam podobny problem. czasami wszystko jest ok i temperatura stoi na 85st. Ale czasami zaczyna się grzać (korki) i temp rośnie. Problem jest że nie załącza się wentylator. Jak widzę że temperatura rośnie włączam na chwilę klimę aby ona odpaliła wentylator i wyłączam. Wentylator wtedy już pracuje i jest ciągle 85st bez względu że stoję w korku. Co może być powodem?
  • Level 9  
    Super Berlingo "is the best" grzeje się dalej a do tego pojawiła się nowa usterka, podczas przyśpieszania pojawia się pod maską dźwięk jakby wiercenia z udarem, ponoć pompa wtryskowa w ASO 7700PLN netto...............
  • Level 1  
    Witam podepnę się pod temat

    Mam pewien problem z ów Berlingo (2.0 HDI 2000rok). Wskaźnik temperatury urósł do wysokiego poziomu, włączył się wentylator, termostat został wymieniony na nowy, chłodnica nadal jest chłodna. Dlaczego?
  • Level 12  
    newerback wrote:
    oki wszystko wiadomo, wymienili jakieś przekaźniki na chłodnicy bo były przegniłe i jest ok tzn. jak jadę to trochę pow. 90st a w korku jak dojdzie do 98st to spada


    a możesz powiedzieć jakie oznaczenia mają te przekaźniki? Bo mam przypadek że wentylator się nie włącza a temperatura ma tendencję rosnącą do 110st. gdyby nie to że zbijam ją ogrzewaniem. Obstawiam na przekaźniki bo jeden jest bez czapeczki i troszke że tak powiem zardzewiały.
  • Level 21  
    georgesgr wrote:
    jawiczka wrote:
    Niema żadnego termowłącznika, jest tylko czujnik temp.cieczy który daje sygnał do ECU a on z kolei decyduje kiedy załączyć wentylator.


    Jak zwykle popis intelektualny użytkownika "georgesgr" nie wnoszący nic do dyskusji.

    Moderated By robokop:

    A za ten "popis intelektualny", otrzymujesz ostrzeżenie - Twój post wnosi jeszcze mniej, w dodatku po dwu latach od zakończenia dyskusji w temacie.
    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.