Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty licznik z wyświetlaczem siedmiosegmentowym

blazeypolska13 30 Mar 2011 21:51 1606 4
  • #1 30 Mar 2011 21:51
    blazeypolska13
    Poziom 9  

Witam, jestem "bardzo początkujący" :D. Chciałbym zrobić taką fajną rzecz jaką jest licznik - służyłby na przykład do liczenia punktów w siatkówce (gramy w szkole i nikt nigdy nie wie jaki wynik hehe). Zasada b. prosta - cztery cyferki, dwa przyciski, wciskam przycisk - wskakuje cyfra większa o jeden. Pomyślałem, że mógłbym wykorzystać... bardzo stary kalkulator (rozebrałem od razu, bo przyciski się zacięły). Ma on ekranik z dziewięciu diód, z których każda jest małym wyświetlaczem segmentowym. Wrzucam fotki. Tak, robione skanerem ;).
    Da się w ogóle z tym coś zrobić? Proszę np. o jakiś schemat. Z uwagi na to, że zdjęcie jest rozmazane u góry, dodam jeszcze oznaczenia przy tych nóżkach:
    Jest ich 16, pierwsze 5 jest tak: 1 F 2 B 3, a przy trzynastej - 7.
    Jeszcze na samej górze tej brązowej płytki są jakieś oznaczenia (D6 D5 D4 D3 D2 NC Di OSC SA SB SC SO) Jak widać jestem niezorientowany w temacie. Z góry dzięki za pomoc.

Prosty licznik z wyświetlaczem siedmiosegmentowym Prosty licznik z wyświetlaczem siedmiosegmentowym

0 4
  • #2 31 Mar 2011 12:38
    Logi
    Poziom 19  

Można coś takiego zrobić wykorzystując sam wyświetlacz. Wymiary wyświetlacza nie należą do największych więc odczyt będzie kłopotliwy. Musisz jeszcze znaleźć kogoś cierpliwego kto pomoże Ci wykonać cały układ bo sam możesz mieć problemy. Jednym słowem nie za proste ale możliwe do wykonania

0
  • #3 31 Mar 2011 18:45
    blazeypolska13
    Poziom 9  

A może układ będzie prostszy jak kupię gotowe wyświetlacze segmentowe? To musi być coś baaardzo łatwego :) . Jak mi się nie uda, to pozostanę przy przewracanych ręcznie karteczkach z cyferkami :D

0
  • #4 31 Mar 2011 19:16
    Christophorus