Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak terkotania pompy wtryskowej Laguna DTI

PIT78 30 Mar 2011 22:55 9797 23
  • #1 30 Mar 2011 22:55
    PIT78
    Poziom 9  

    Witam.

    Zauważyłem że po przekręceniu zapłonu nie brzeczy pompa wtryskowa a co za tym idzie nie mozna zapalic . Zapala dopiero po kilkakrotnym bardzo długim kręceniu - podczas kręcenia kopci ze hejjj, a jak zapali to świata nie widać .

    Obroty nie skaczą rozrusznik wyczyszczony nowe szczotki.Paliwa nie cofa zawór zwrotny założony.

    Prosze o pomoc jak to naprawić czy też stwierdzić czy pompa jest do wymiany czy element niż sterujący .

    Dzieki

    0 23
  • Relpol
  • #2 30 Mar 2011 23:11
    norekdreadzik87
    Poziom 15  

    Sprawdz bezpiecznik swiec zarowych. Pozdrawiam

    0
  • #3 30 Mar 2011 23:23
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #4 30 Mar 2011 23:26
    norekdreadzik87
    Poziom 15  

    I pewnie nie chodzi Ci o brzeczenie tylko o takie dosc szybkie tykanie (w moim dieslu taki dzwiek slysze, gdy swiece sie grzeja). Pewnego dnia tykanie ustało i silnik nie odpalal od razu. Okazalo sie ze bezpiecznik poszedl z dymem.

    0
  • #5 31 Mar 2011 12:27
    PIT78
    Poziom 9  

    Witam i dzięki za zoferowaną pomoc Panowie .
    Świece ok - iskrzą z kabla a po wymontowaniu grzeją się od końca ku środkowi, zamontowane dostają napięcie .
    Bezpiecznik świec ok - sprawdziłem wizualnie i próbierką w skrzynce czy czasem styku nie traci.
    Czujnik chłodziwa - ok sprawdzony z kompa i pokazuje ze temperatura się podnosi na tablicy wskaźników.
    Problem z przekaźnikiem świec wytargałem go na wierch bo był schowany pod komputerem ale nie wiem jak go sprawdzić :(
    Jak sprawdzić ten przekaźnik? (nie wydaje żadnych odgłosów ...a przekaźniki raczej pstrykają)

    Mam taki sterownik

    Edit: hmm tak się zastanawiam skoro świece dostają prąd to ten sterownik działa wiec to nie to ...
    Pompa wtryskowa ma na 100% terkotać po zapłonie sprawdziłem u szwagra ma taki sam silnik i za każdym razem terkota

    0
  • #6 31 Mar 2011 18:07
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    to pstyrka akutalizator pompy wtyskowej.
    znajduje sie pomiedzy przewodami idacymi od pompy do wtryskow, jesli to pompa LUCAS. awaria tej pompy to... maniana :E
    pozdrawiam

    1
  • #7 02 Kwi 2011 00:30
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 02 Kwi 2011 19:04
    PIT78
    Poziom 9  

    No i lipa Kines17
    Kolega ma palmtopa ale z uniwersalnym softem :( nie ma clipa nie ma kts
    Jedyny błąd jaki pokazał to od komfortu i od przepływki ale to raczej nie związane z brakiem sterowania pompy wtryskowej ( po odpaleniu nie zauważyłem spadku mocy)

    Teraz już nic nie wiem, w mojej okolicy nie ma mecha z softem pod Lagunę :( okolice Trzebini Chrzanowa jeżeli ktoś zna jakiś zakład to proszę o info.

    Ma ktoś jakiś pomysł czy pozostaje mi tylko serwis w Jaworznie??

    Kines17 z samostartu to raczej odpali ale nie dam rady sprawdzić jaki jest kąt wtrysku ani dawka poczatkowa (soft nic nie pokazuje) - w sumie dawki początkowej nie ma bo pompa nie pracuje :( i dlatego trzeba tak długo kręcić.
    Jak sprawdzić czy pompa nie padła bez clipa czy kts ??
    Po długim kręceniu(5-10 razy) odpala i chodzi można normalnie jeździć więc chyba pompa się nie zatarła ale Ja się nie znam i dlatego proszę o pomoc .

    0
  • #9 02 Kwi 2011 23:18
    norekdreadzik87
    Poziom 15  

    Do Tychów zapraszam, jesli nie jest to dla Ciebie za daleko, podam Ci numer tel goscia ktory Tobie pomoze

    0
  • #10 03 Kwi 2011 00:08
    PIT78
    Poziom 9  

    Tychy dość daleko ale jakbym miał gwarancje że zrobi to bym pojechał ...

    0
  • #11 04 Kwi 2011 08:09
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Kwi 2011 17:11
    PIT78
    Poziom 9  

    a gdzie to jest w samochodzie ??
    Fajny schemat ale bez legendy co jest co i gdzie :(

    0
  • Pomocny post
    #13 05 Kwi 2011 17:19
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    macvir napisał:
    to pstyrka akutalizator pompy wtyskowej.
    znajduje sie pomiedzy przewodami idacymi od pompy do wtryskow, jesli to pompa LUCAS. awaria tej pompy to... maniana :E
    pozdrawiam


    lub na wieszchu pompy, dochodza do niego bodaj 3 piny.

    0
  • Pomocny post
    #14 05 Kwi 2011 18:28
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 05 Kwi 2011 20:13
    PIT78
    Poziom 9  

    sprawdziłem napięcie między 7 i 4 pinem 0.04 V nie dochodzi prąd na przekręconym zapłonie pozycja 2 silnik zimny.

    Od razu wyszło że mam walnięty automat od rozrusznika napięcie jest a nie wyrzuca bendixa czy to moze być przyczyna braku ww napięcia??

    0
  • Pomocny post
    #16 05 Kwi 2011 21:09
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #17 07 Kwi 2011 09:50
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Kwi 2011 10:47
    PIT78
    Poziom 9  

    Jest problem bo pompa terkocze a auto odpala jakby się naprawił.
    Po zapłonie słychać było ze coś się dzieje w pompie ale tak jakby była zacięta --odpaliłem pochodziła trochę i teraz za każdym razem terkocze po zapłonie i pali w miarę.
    Dziś lub jutro będzie koleś z kompem pod Lagunę jak nic nie znajdzie sprawdzę napięcia i napisze.

    0
  • #19 15 Kwi 2011 18:51
    PIT78
    Poziom 9  

    Witam ponownie wreszcie dopadłem diagnostyka z KTSem nic nie wykrył. Sprawdził odczyty rzeczywiste i wszystko ok.
    Mam pompę jak na zdjęciu Link na zimnym nie działa, na ciepłym raz działa raz nie to co jest widoczne u góry pompy - ta pompa jest do góry nogami normalnie ta część jest u spodu zasilana nie z kabla z 7 pinami tylko z kabla z 3 pinami tego samego z którego 1 pin idzie na zawór odcinający

    Auto odpala za 1 razem ale po ok 15 sek kręcenia za każdym razem - do tego przez przelew wtrysku sterującego wylewa się na zewnątrz paliwo tam jest aż takie ciśnienie czy on aż tak leje ? Odpinałem wtyczkę wtrysku słychać wtedy że to coś na zdjęciu przestaje terkotać a po chwili znów terkocze jak podepnę wtyczkę nie zauważam różnicy
    Robić test przelewowy? Jak wtryski leją to trzeba tak długo kręcić.
    Proszę o pomoc.

    0
  • #20 20 Kwi 2011 01:26
    598035
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 22 Kwi 2011 12:13
    PIT78
    Poziom 9  

    Rozumię kines17 dzięki.
    Auto było tydz u mechanika od dieseli z kompem i na zimnym zapala niezle ale jak ciepły postoi 20 min ciezko 20 sek krecenia. Naprawil elektromagnes sterowania kątem wtrysku i posprawdzał wszystko - egr nie działa i turbina sie nie załącza choć wg mnie nie odczuwam mułowatości. Zawór zwrotny na powrocie pompy może być uszkodzony ale nie wiadomo jak on działa, jest połączony z przelewami założyłbym zwykły na przewód powrotny ale nie wiem czy to coś da.

    Może pompa jest już zużyta sam nie wiem .

    0
  • #22 24 Kwi 2011 22:48
    PIT78
    Poziom 9  

    chyba mam polałem ciepła pompę woda i lepiej pali wiec na ciepłym nie trzyma ciśnienia czy się mylę ??

    0
  • #23 25 Kwi 2011 09:51
    ele5
    Poziom 26  

    Mylisz się,jest tak jak piszesz ale w drugą stronę. Zchładzanie pompy.

    0
  • #24 26 Kwi 2011 12:43
    PIT78
    Poziom 9  

    nie rozumiem ... jest jest zimny po nocy pali w miarę ok kilka sek kręcenia; ale jak ma temperaturę i postoi 15 min to już trzeba kręcić ok 20 sek - po polaniu pompy aż jest zimna znów pali lepiej to jak jest w końcu??

    0