Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania 124 hpi 470 kod bledu 71

29 Mar 2011 22:24 7523 9
  • Poziom 9  
    Mam problem Scania 2002r HPI 470 .Niezalaznie od obciazenia i biegu po ok 20 s (jak silnik zimny to dluzej)powyzej predkosci obrotowej silnika 1200/min zapala sie EDC , kod bledu 71 (brak cisnienia dawki paliwa).myslalem ze to filtr lub jakies zabrudzenie, wyczyscilem wymienilem filtr i dalej to samo. Mam podejzenie, ze pompka zasilajaca Moze ktos ma jakis pomysl i wie jakie cisnienie powinna dawac pompka zasilajaca.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Ciśnienia są różne w zależności od wersji ecu, najlepiej sprawdzić na zaworze przelewowym jaka jest wartość. Domniemam że twój ma około 16,5 bar
  • Poziom 16  
    16,5 bara to za mało, musisz sprawdzić cewki dawki paliwa 1-3 i 4-6, może być że któraś puszcza, lubią się rozkręciła lub przytarła.
  • Poziom 19  
    Sprawdz jaki masz sygnał na czujniku ciśnienia dawki paliwa,być może jest uszkodzony ale przewody idące do niego
  • Poziom 9  
    Z gory dziekuje ,sprawdze ten watek cewek .Zmierzylem cisnienie pompy zasilajacej
    na odpowietrzeniu w obudowie filtra paliwa ,na (wolnych obrotach) 500 obr bylo 18at,przy wzroscie do 2000 obr roslo proporcjonalnie do 24at , wachania wskazowki manometru cisnienia 1at .Zastanawiam sie jeszcze nad wymienionym przewodem paliwowym( od pompki zasilajacej od filtra )gdzie w zamian za pekniety orginal metalowy zalozono hydrałliczny gumowy z mniejsza srednica wewnetrzna o ok 1/4 ,co moim zdaniem moze mieć wpływ.Jezeli chodzi o osiagi nie ma zadnych ujm .
    Jakby ktos miał jakis pomysl prosze o podpowiedz
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!!
    Czy ktos z forumowiczow moze mnie poratowac opisem ukladu HPI??
    Problem polega na tym ze w Scania 124 470 HPI wywala dwa bledy: 53761 i 53505. Bledy dotycza zaworów T92 i T93 natomiast na silniku wg mnie sa zawory V98, V99, V100, V101 i V102. Czyzby ktos zamienil sterownik i do nowszego auta zamontowal sterownik od starszego modelu??
  • Poziom 10  
    Panowie, dobrze było by sprawdzić komputerem to ciśnienie paliwa. Program serwisowy pokazuje również odchylenie od porządanego ciśnienia przy danych obrotach. A metoda prób i błedów to na początek wrzucił bym przewody paliwowe bezpośrednio z pompy do zbiornika, a następnie sprawdził smok czy się nie zacina bo w HPI często się to zdarzało i tworzyło sie wtedy podciśnienie. Jak kolega wcześniej wspomniał może być również za wysokie ciśnienie, dzieje się tak często gdy ktoś nieumiejętnie zdziera folie z wkładu filtra Hpi i kawałek foli zapcha siateczke w zaworku filtra. Zaworek ten jest wkręcony w obudowę filtra paliwa, a pod nim jest siateczka którą w serwisie czyści się przy każdej wymianie filtra paliwa. Gdy rzeczywiście to ciśnienie jest za duże to po dodaniu gazu powinien komputer rozłączac go. Jeśli będzie wszystko ok to pewnie siadła pompa( pewnie przez dobre paliwko;) to już koszt około 2800 plus jeśli masz pompe starego typu to musisz dokupić nowe inaczej powyginane przewody paliwowe koszt około 500zł. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dziekuje wszystkim za pomoc ,znalezlismy przyczyne ktora lezala dla zdumienia w starym oleju silnikowym po zmianie ktorego problem usunol sie automatycznie , olej byl lepkosci wody
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja rowniez znam rozwiazanie problemu o ktorym pisalem kilka postow wyzej. Zagadke Enigmy rozwiazal moj znajomy. Okazalo sie ze bylo tak jak przypuszczalem czyli bylo zalozone ECU od starszej wresji przed czyli przed 11.2001. Nic dziwnego ze sterownik nie widzial zaworow T92 i T93 skoro ich tam nie bylo.