Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tester mocy akumulatora samochodowego

31 Mar 2011 16:52 6567 18
  • Poziom 19  
    Nie wiem czy w dobrym miejscu zadaję to pytanie jak nie to prosze o przeniesienie.

    W warsztatach samochodowych maja takie testery na dwa zakresy w zależności od pojemności Ah. do 70 Ah i powyżej
    Jest to jak widziałem dość prosta konstrukcja miernik-wyświetlacz V i kawałek falistej blachy miedzianej.
    No i właśnie chodzi o to jak wyliczyć tą powierzchnię blachy np. dla obciążenia 50A bo chciałbym sobie taki tester zrobić .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Motronic napisał:
    Eee, a może zamiast blachy 2-3 świece żarowe?
    Ta taśma zaś nie jest z miedzi.



    'Kol. MOD jesteś szybszy od wiatru :D [w odpowiedzi]
    Myślałem że z miedzi ;-)
    Co do świec hm............... moze by było ale wolałbym inny sposób .
    Chodzi o sprawdzanie akumulatorów 40-70 Ah
  • Poziom 20  
    Nie utrudniaj sobie życia ......świece to najlepszy opornik i łatwo dostępny.
    każdy mechanik da Ci garść za darmo jeszcze sprawnych używek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    [quote="polmar"]Nie utrudniaj sobie życia ......świece to najlepszy opornik i łatwo dostępny.
    każdy mechanik da Ci garść za darmo jeszcze sprawnych używek[/quot

    Hm .......rozumiem że trzeba by połączyć równolegle kilka świec ? .... ale ile ?
    Ile 'A' może mieć jedna świeca ?

    Przyszło mi go głowy że trzeba by zaopatrzyć się w amperomierz do np. 70-100 A i brać np. po kolei drut-pręt miedziany fi 5,10,15 ...... mm i mierzyć ;-)
  • Poziom 42  
    Lonek , popatrz w tablice fizyczne i zobacz jaka jest oporność właściwa miedzi , a zobaczysz ile trzeba metrów na około 0,7 Ohma! Twoja metoda wymaga zrównoważonego mostka oporowego!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie chwaląc się posiadam takie ustrojstwo, jest bardzo prościutko zbudowane. Są trzy opornice załączane osobno. Jedna na 150 A (do 60 Ah), druga na 300 A (powyżej 60 Ah), oraz trzecia do badania poszczególnych ogniw na 2 V (tego zakresu nigdy nie używałem). Równolegle do tych opornic podłączony jest woltomierz elektroniczny, odpowiednio wyskalowany. Badany akumulator obciążamy przez 10 sekund i odczytujemy wartość napięcia.

    Jak chcesz zbudować taki miernik to napisz do producenta, może sprzeda potrzebne rzeczy.
  • Moderator Samochody
    Z tymi świecami to nie głupi pomysł, chyba sam sobie taki zmontuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Witam

    Wiem, wiem ,wiem

    Motronic zrobiłeś coś funkcjonalnego, jednakże nie opakowałeś w ładne pudełko (pewnie zapominałeś o wentylatorku jeszcze).

    Ja osobiście z praktyki nie używam testera - standardowo zapłon i obciążenie z samochodu (światła, wentylator itp.)

    Pomijając fakt, że w pojeździe i tak najpierw należy sprawdzić inne parametry.

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Motronic, w obliczeniu uwzględniłem, że nasz rezystor nagrzeje się do 300-400 stopni. 200 cm2 na 1kW to spora powierzchnia, fabryczne maja mniej. Ten, który Ty pokazałeś na fotografii potrafi się nagrzać do czerwoności, sam takiego używałem wiele lat. Teraz używam Midtronicsa, ma tę zaletę że pięknie drukuje komunikat "wymień akumulator", co skutecznie ucina wszelkie dyskusje klientów nt. potrzeby takiej wymiany. Wciąż jest w narodzie szacunek do słowa drukowanego..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Ze "świecowym" jest tylko ten kłopot, że wskazania nie są stabilne w czasie i tester "trzeba wyczuć". Świeca początkowo bierze duży prąd, który znacznie spada jak się nagrzeje.

    Motronic, świece z samochodów rzeczywiście nie są stabilne, za to z C-330 utrzymują prąd cały czas bez większych zmian. O ile dobrze pamiętam to jedna taka świeca pobiera prąd około 20A.
  • Użytkownik usunął konto