Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Krótki impuls załącza pierwszy przekaźnik a długi drugi Atmega8 program

31 Mar 2011 20:04 3563 18
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich Elektrodowiczów
    Jeśli taki temat jest już na Elce to przepraszam i jednocześnie proszę o link a jeśli nie ma to może się jeszcze komuś oprócz mnie przyda. Informuje jeszcze, że jestem początkującym "Atmegowcem". Na początku napisze, że programik potrzebuję do sterowania oświetleniem. Ponieważ mam przycisk "światło" działający na zasadzie wyłącznika dzwonkowego (chwilowy) a chcę sterować dwoma obwodami świateł których z poziomu wyłącznika nie widać, i dlatego ten buzerek gdyby coś. Zrobiłbym to na zwykłym łączniku świecznikowym (podwójnym) lecz niestety musi zostać ten dzwonkowy. Trochę to może skomplikowane ale opis programu będzie chyba prosty już.
    Otóż potrzebuję programik na Atmega8, który obsługiwałby jeden przycisk dwa przekaźniki i buzerek. Chodzi o to by kiedy przycisk zostanie wciśnięty krótko (nie wiem rzędu pół sekundy) to buzerek zrobi jedno krótkie "bip" i równo załączy się tylko pierwszy przekaźnik. Drugie krótkie naciśnięcie przycisku znów robi jedno krótkie "bip" i wyłączy pierwszy przekaźnik. Teraz długie przyciśnięcie przycisku robi dwa razy "bip" i załącza tylko drugi przekaźnik. Kolejne długie naciśnięcie znów robi dwa "bip" buzerkiem i wyłącza drugi przekaźnik. Te dwie funkcje muszą działać niezależnie to znaczy jeśli np. jest włączony pierwszy przekaźnik mogę go wyłączyć bądź załączyć drugi. Bardzo proszę o coś takiego. Jak mówię myśle ze nie tylko ja z tego będę korzystał ale i inne pokolenia :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Podałbyś schemat połączeń to by się coś pomyśało :)
  • Poziom 15