Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana zaworu SCV w TOYOTA AVENSIS

memexmemex 31 Mar 2011 21:29 38837 18
  • #1 31 Mar 2011 21:29
    memexmemex
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam pytanko. Czy możliwa jest samodzielna wymiana zaworka SCV w AVENSIS z silnikiem D-4D 2.0 90kW 1AD. W tym silniku na pompie wtryskowej jest tylko jeden zaworek SCV (nie dwa - zielony i czerwony, jak w starszych typach). Z tego co widziałem pod maską, dla jego demontażu wystarczy chyba tylko odpiąć przewód i odkręcić dwie śruby. Czy jednak zamontowanie nowego zaworka nie niesie jakichś dalszych trudności i konsekwencji, np. konieczności ingerencji w "komputer". Czy można ten zaworek wymienić sposobem "gospodarczym"?

    4 18
  • #2 31 Mar 2011 23:15
    Kagetora
    Poziom 16  

    Można. Nie będzie komplikacji

    Pozdrawiam

    4
  • #3 01 Kwi 2011 05:55
    memexmemex
    Poziom 9  

    Kagetora napisał:
    Można. Nie będzie komplikacji

    Dzięki! W takim razie... do dzieła :)

    1
  • #4 01 Kwi 2011 12:38
    memexmemex
    Poziom 9  

    Kolejne pytanie.
    Jaką wartość ma napięcie zasilające zawór SCV w silniku D-4D 1AD 2.0 90kW :?:
    5V czy 12V :?:

    8
  • #5 01 Kwi 2011 15:15
    autoas
    Poziom 42  

    Nie dostaje napięcia takiego jakiego byś oczekiwał w swoim pytaniu

    1
  • #6 01 Kwi 2011 20:25
    Kagetora
    Poziom 16  

    Gdzieś znalazłem poprzedni Twój temat o toyce.
    Bez urazy, ale po poziomie tamtej dyskusji wnioskuję iż z wymianą powinieneś sobie poradzić...
    Czy ktokolwiek sprawdzał ciśnienia przy uruchamianiu i resztę parametrów ?(choćby korekcję)

    1
  • #7 03 Kwi 2011 10:49
    łukasz 1
    Poziom 16  

    Minimalne cisnienie podczas roruchu 18 MPa inaczej nie bedzie sygnału do wtrysków dopiero powyzej teo cisnienia komputer pozwoli odpalić auto korekcja nie moze być wieksza niż 1,5mm3 na sekunde producent przewiduje wymiane powyżej trzech ale jest to bzdura

    0
  • #8 03 Kwi 2011 11:11
    deesz
    Poziom 16  

    Dlaczego chcesz go sam wymieniac?,przeciez używanego nie założysz,musisz miec nowy,zmodyfikowany

    3
  • #9 04 Kwi 2011 11:51
    memexmemex
    Poziom 9  

    deesz napisał:
    Dlaczego chcesz go sam wymieniac?,przeciez używanego nie założysz,musisz miec nowy,zmodyfikowany

    Dlatego, że nie mam najmniejszego zamiaru płacić serwisowi Toyota ok 600PLN za wyjęcie wtyczki, odkręcenie dwóch śrubek, wyjęcie starego zaworu, włożenie nowego, wkręcenie dwóch śrubek i włożenie wtyczki :-) Dodatkowo za nowy zaworek trzeba im zapłacić 900PLN. To skandal i zwykłe sq********wo. W ubiegły piątek wymontowanie i zamontowanie zaworu zajęło mi ok.10min. i było dziecinnie proste. Zawór umyłem i rozruszałem w nafcie, delikatnie wciskając ruchomy sprężynujący element (odsłaniający poprzeczne otworki przelotowe). Podczas tej czynności wyraźnie czułem, że zaworek "chodzi" coraz lżej i swobodniej. Nie wiem na ile starczy tych reanimacyjnych zabiegów, ale w tej chwili (oby nie zapeszyć) autko odpala żwawo od pierwszego cyknięcia. To małe prymitywne "gówienko" jest więc najprawdopodobniej przyczyną moich problemów.
    Wiem jedno - cena tego zaworka powstała w jakimś śnie wariata, podobnie jak i cena usługi jego wymiany w serwisie Toyota.

    2
  • #10 04 Kwi 2011 21:58
    deesz
    Poziom 16  

    Faktycznie,troche dużo za samą wymianę.Oby czyszczenie wystarczyło.Proponuję przez jakiś czas stosowac jakiś środek uszlachetniający do paliwa bo wtryskiwacze tez mogą byc już lekko przytarte.Pozdr.

    0
  • #11 28 Kwi 2011 12:07
    K2
    Poziom 12  

    Co prawda Ty masz tylko jeden SCV ale poniższe informacje mogą się przydać ponieważ dotyczą wymiany SCV a innym (mającym 2 SCV) rozjaśnią umysł.
    W Toyocie to pestka ok 30 min ,w Oplu V6CDTI to może zrobić tylko super spec 12 godz roboty

    Filmik dla Toyotki

    Link


    Przydatne informacje http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=87986

    I jeszcze jedno zawory nie wyczyścisz mają wadę fabryczną (zacierają się machanicznie) ,możesz je moczyć nawet przez miesiąc i tak nie puszczą.
    Denso zmieniło ich konstrukcję i teraz są ok.


    Co w nich nawala zobacz sam http://www.oknation.net/blog/preechasan/2009/03/11/entry-3

    3
  • #12 28 Paź 2011 23:53
    memexmemex
    Poziom 9  

    Po około 6-ciu miesiącach przerwy powrócił problem z odpalaniem mojej Avki. Znowu to samo - odpala i zaraz gaśnie. Wyjąłem zaworek SCV, wyczyściłem i "rozruszałem" w nafcie. Po tym zabiegu i zamontowaniu zaworka odpaliła z kopyta. W obawie, że problem nasili się z nadejściem pierwszych mrozów zamówiłem w sklepie Diesel-System (W-wa) nowy zaworek za cenę (bagatela) 735PLN. Gdy tylko odebrałem dzisiaj przesyłkę, pełen zadowolenia i pewny pozbycia się problemu udałem się do znajomego fachowca od diesli. Wymieniliśmy zaworek i... Avka najpierw dłuuugo, dłuuugo nie chciała w ogóle zaskoczyć, a gdy wreszcie zaskoczyła - zaraz zgasła. I tak kilka razy - zaskakiwała i gasła, czyli to samo co ze starym zaworkiem. W akcie rozpaczy, znowu wymyłem stary zaworek w nafcie, zamontowałem i Avka odpaliła niemal natychmiast. W tej chwili ja i mój fachowiec jesteśmy głupi.
    Sprawdziłem rezystancję cewki zaworu w nadziei, że może po prostu ma przerwę, ale omomierz pokazał 2.7 Ohm.
    Jutro będę dzwonił do sklepu i próbował coś wyjaśnić. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że zaworek objęty jest roczną gwarancją, ale tylko w przypadku, gdy był zamontowany w serwisie Denso lub Toyoty. Ciekawe, co mi poradzą.
    W ofercie sklepu podane było, że zaworek pasuje do pompy w mojej Avce, ale może jest jakiś niuans, o którym nie wiem, Z wyglądu zawór jest idealnie taki sam jak ten stary, ale może to tylko podobieństwo pozorne. Może ważne są jakieś inne kody tej części :?:
    Czy ktoś coś wie na ten temat? Proszę o pomoc!

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    Sytuacja chyba się wyjaśniła. Założyłem nowy zaworek jeszcze raz i tym razem porządnie podpompowałem paliwo ręczną pompką na filtrze paliwa, czego poprzednio nie zrobiłem. Silnik zaskoczył prawie od pierwszego "cyknięcia". Teraz odpala za każdym razem. Poczekam do jutra i zobaczę, co się będzie działo na silniku zimnym. Ciekawi mnie też dlaczego przy starym zaworze (po jego czyszczeniu) odpalał bez dopompowywania paliwa ręczną pompką. Suma sumarum - chyba jednak popełniłem błąd w sztuce nie używają pompki i przez to nie odpowietrzając układu paliwowego. Pożyjemy - zobaczymy.

    1
  • #13 30 Paź 2011 12:50
    memexmemex
    Poziom 9  

    Na razie wszystko OK. Avka odpala rano bez problemu, ale czy to oznacza koniec kłopotów...? Trzeba poczekać na mrozy...

    2
  • #14 30 Paź 2011 21:32
    putin2208
    Poziom 18  

    W avensis wymienialiśmy te zaworki. Daliśmy używane i już półtora roku śmigają. Koszt 250zł za używki z wymianą.

    0
  • #15 12 Lis 2011 10:43
    mjaworsk
    Poziom 10  

    Z moją AVENSIS jest identycznie (2007r. 90KW, silnik AD) , odpala i gaśnie przy delikatnych mrozach, przy większych nie można odpalić at all.
    Dzisiaj było -2 i objaw się już pojawił. Zapalił i zgasł po 0,5 sekundy, trochę gazu i za drugim razem poszło, ale jak będzie -10, to nie będzie już tak fajnie.
    Od poprzedniej zimy samochód sprawował się idealnie, no może delikatne falowanie na wonych obrotach jak zimny ale to też bardzo rzadko.

    "memexmemex" napisz jak wygląda sytuacja, jestem bardzo Ciekawy co Ci wyszło!!!

    2
  • #16 14 Lis 2011 19:20
    memexmemex
    Poziom 9  

    mjaworsk napisał:

    "memexmemex" napisz jak wygląda sytuacja, jestem bardzo Ciekawy co Ci wyszło!!!

    Nie chciałbym "zapeszyć", ale po wymianie zaworka SCV na razie wszystko jest OK. Avka zapala od pierwszego "cyknięcia" i od razu wchodzi na obroty - bez początkowego "zawahania". Wcześniej tak nie było - no chyba, że po kolejnym czyszczeniu i rozruszaniu zaworu. Zdaję sobie sprawę, że do pełnej pozytywnej (mam nadzieję) diagnozy potrzeba jednak naprawdę silnych mrozów. Dopiero wtedy będę ewentualnie świętował "zwycięstwo". Oby... :|
    W każdym razie jestem na 99% pewien, że Twoje i moje objawy, to sprawka tego nieszczęsnego zaworu. Gdy byłem rok temu w serwisie Toyoty, też mi to w ciemno powiedzieli, chociaż niczego im oczywiście nie sugerowałem. Poza tym świadczy o tym fakt, że gdy kilka tygodni temu samochód nie chciał odpalić w ogóle (tzn. zaskakiwał i od razu gasł) wyjęcie zaworka i wyczyszczenie w nafcie natychmiast pomogło. Dlatego zdecydowałem się na kupno nowego. Przypuszczam, że możesz udać się do firmy Diesel Systems w Wa-wie, zostawić autko na noc i zaproponować im aby podłączyli je do testera rano na zimnym silniku. Tak zaproponowano mi serwisie Toyoty w Radomiu. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że akurat tego poranka objaw może nie nastąpić. To taka upierdliwa usterka, dlatego zagrałem va bank za "jedyne" 730PLN :|

    -1
  • #17 14 Lis 2011 20:33
    mjaworsk
    Poziom 10  

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź !!!
    Ja też próbowałem czyszczenia, niestety u mnie chyba poszło w drugą stronę :-( mam wrażenie, że jest gorzej po czyszczeniu, ale to też by świadczyło o problemie z zaworkiem.
    Generalnie mnie przekonałeś :-) zamierzam też zaryzykować ale dopiero pod koniec tygodnia.
    Napisz jak się sprawa potoczy myślę, że nie jedna osoba będzie w takiej sytuacji jak my.
    Ja też napiszę jeżeli coś się wyjaśni.

    Pozdrawiam

    0
  • #18 07 Mar 2018 22:21
    998
    Poziom 11  

    Może się komuś przyda. W wersji z dwoma zaworami można je pojedynczo odłączać. Jeśli są sprawne to na biegu jałowym silnik bez problemu na każdym powinien osiągać maksymalne obroty i je utrzymywać. Jeśli, któryś się zacina to na tym zaworze będzie miał problemy z osiągnięciem i utrzymaniem równych obrotów. Przetestowałem. W przypadku problemów nie trzeba czyścić czy wymieniać obydwóch, no i można wykluczyć lub potwierdzić inne powody niedomagania.

    2
  • #19 18 Paź 2018 01:28
    marco2255
    Poziom 11  

    Troszkę odkurzę temat, jestem przed wymiana zaworów scv na nowe, auto traci moc, błąd P1228 na komputerze, wymieniam od razu obydwa, tylko czy ktoś zna może jakieś zalecenia co do wymiany, gdzieś czytałem że trzeba przepłukać pompę z wyciągnietymi zaworami czy to prawda?

    5