Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujące obroty VB 1,6 16V XEL

bartek33612 31 Mar 2011 21:31 4652 16
  • #1 31 Mar 2011 21:31
    bartek33612
    Poziom 11  

    Witam od października ubiegłego roku jestem posiadaczem vectry B , po zakupie zauważyłem że viki na wolnych obrotach (zaraz po wyłączeniu sania) nie pracuje równo, ale to nie przeszkadzało mi aż to tej pory, po montażu instalacji LPG sekwencja firmy versus zaczęły się problemy mianowicie po przejechaniu 1500km pojechałem na pierwszy przegląd LPG autko czasami po przełączeniu na LPG szarpało gazwonik stwierdził że instalacje trzeba wyregulować po podłączeniu kompa stwierdził że nie może wyregulować instalacji bo silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo,na gazie jak i na benzynie. Obroty skakały w granicach 700-900 obr na biegu jałowym silnika.Gazownik wysłał mnie do mechanika, mechanik podłączył komputer i stwierdził że wszystko jest ok prócz złego wypadania zapłonu konkretnie po dłuższych oględzinach stwierdził że na jednym z cylindrów jest małe sprężanie skacze od 7 do 14 bar a na pozostałych 3 jest w granicach 16 bar i to może być przyczyna falowania.

    Okazało się że wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie pomogło teraz mam na każdym z cylindrów po około 16 bar.

    Niestety ale problem falowania obrotów nada występuje i nie wiem jaka jest przyczyna. Zrobiłem już dodatkowo te rzeczy i nadal nic.
    - czyszczenie silniczka krokowego
    - czyszczenie i zaślepienie zaworu EGR
    - podmiana cewki zapłonowej na nową
    - wymiana świec
    - wymiana filtrów oleju powietrza paliwa
    Czy ktoś orientuje się może jaka może jeszcze być przyczyna tego falowania ?

    0 16
  • #2 31 Mar 2011 21:46
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    lewe powietrze lub moze przeplywomierz, zagladnij w parametry bedzie ladanie widac co i jak pracuje/nie pracuje.
    pozdrawiam

    0
  • #3 31 Mar 2011 21:49
    poeta5
    Poziom 23  

    No ładnie wymieniona uszczelka a o powietrzu nikt nie pomyślał a nastawnik biegu jałowego i przepływomierz?

    0
  • #4 31 Mar 2011 21:53
    bartek33612
    Poziom 11  

    Kolego macvir z tym lewym powietrzem niewiem czy dobrze to sprawdzam ale ta guma łącząca kolektor z przepustnica jest ok wężyki podciśnienia też jak zamknę rękom wąż biegnący od filtra powietrza auto gaśnie więc raczej nie łapie lewego powietrza.A co do tych parametrów sprawdzał je elektromechanik dość dobry i sprawdzony twierdzi że wszystko jest ok prócz wypadania zapłonu, komputer niema żadnych błędów.

    0
  • #5 31 Mar 2011 21:59
    poeta5
    Poziom 23  

    To że komputer nie widzi błędów to się nie masz co sugerować, co do wypadania zapłonu to jeśli masz problemy z przebiciami to będzie falować ja bym stawiał jednak na powietrze, ale ten mechanik powinien popatrzyć na parametry i będzie wiedział wszystko. Skoro mówisz że jest dobry...

    0
  • #6 31 Mar 2011 22:04
    bartek33612
    Poziom 11  

    silnik krokowy wyczyszczony a czujnik zasysanego powietrza ma oporność 2480 Ohm przy temperaturze około 15 stopni. próbowałem też wypinać wtyczki z czujników wału korbowego, wałków rozrządu , zaworu egr, czujnika stukowego, czujnik temp. i dalej bez zmian.

    0
  • #7 31 Mar 2011 22:07
    poeta5
    Poziom 23  

    No te wtyczki to akurat nie potrzebnie wypinasz. Ale dobra rada to pomiar przy uruchomionym silniku wtedy powinieneś się dowiedzieć i zmień może mechanika:) Ktoś inny tylko zerknie na parametry podczas pracy i będzie wiedział,

    0
  • #8 31 Mar 2011 22:11
    bartek33612
    Poziom 11  

    a może jednak zasięgnąć porady innego elektromechanika? zauważyłem też jeszcze że jeśli wcisnę pedał gazu i przytrzymam obroty na 2 tys to silnik pracuje około 10sekund równo i na około 1 sekundę obroty spadną tak do 1800 i znów wraca 2000tys obrotów jeszcze przy gaszeniu auta po przekręceniu stacyjki autem dziwnie zatrzęsie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego poeta5 jutro zrobię pomiar przepływki i czujnika temp przy rozgrzanym i uruchomionym silniku i napisze jakie są wyniki.

    0
  • #9 31 Mar 2011 22:12
    poeta5
    Poziom 23  

    A czy masz problemy z uruchomieniem sinika czy dobrze odpala? Bo z tego co mówiłeś to był remont silnika czyli rozrząd nowy. I czy to się dzieje na zimnym/ciepłym czy nie ma znaczenia

    0
  • #10 31 Mar 2011 22:25
    bartek33612
    Poziom 11  

    Rozrząd był wymieniony obroty falowały jeszcze przed wymianą rozrządu, silnik odpala w miarę dobrze ale zapomniałem dodać że podczas normalnej jazdy najczęściej przy zjeżdaniu z górki autem lub długiej jezdzie 2 -3 godziny gdy wyłącze auto z biegu na luz obroty spadną tak ze auto zgaśnie żeby odpalić ponownie trzeba pokręcić rozrusznikiem jakieś 3 - 5 sekund potem odpali i jest ok.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Obroty zaczynają falować już po wyłączeniu się sania.

    0
  • #11 31 Mar 2011 22:26
    poeta5
    Poziom 23  

    No cóż coraz więcej usterek dodajesz, no ale poza powietrzem przy którym się upieram to jeszcze zapłon, czyli cewka( w tym silniku wymieniałem już kiedyś przegrzewała się i wypadał zapłon) i nawet czujnik położenia wału w mojej corsie jak się zagrzał to gasła na wolnych obrotach i dopiero po chwili odpalała

    0
  • #12 31 Mar 2011 22:29
    bartek33612
    Poziom 11  

    Więcej usterek nie zauważyłem te gaśnięcie zdarza się sporadyczne ale uznajmy to też za usterkę gdyż auto nie powinno samo gasnąc a co do cewki była podmianiana na nową z sklepu, kable WN i świece są nowe.

    0
  • #13 31 Mar 2011 22:39
    poeta5
    Poziom 23  

    Jeszcze raz powtórzę zrobisz pomiary parametrów to będziemy kontynuować nie ma co z fusów wróżyć.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 02 Kwi 2011 18:21
    jurekk55
    Poziom 35  

    Doprowadź na postoju do objawu który cię męczy,zaślep egr-sprawdzenie
    Kolejny krok to zaślepienie przewodu do serwa BEZWZGLĘDNIE na postoju

    Potem zostanie mechanik.

    0
  • #15 03 Kwi 2011 13:02
    bartek33612
    Poziom 11  

    ,,Doprowadź na postoju do objawu który cię męczy,zaślep egr-sprawdzenie
    Kolejny krok to zaślepienie przewodu do serwa BEZWZGLĘDNIE na postoju,,

    Sprawdziłem to co kolega radził i nadal nic czyli pozostaje tylko mechanik.

    0
  • #16 05 Kwi 2011 16:57
    bartek33612
    Poziom 11  

    Koledzy z innym elektromechanikiem jestem umówiony na przyszły tydzień. natomiast dzisiaj podczas jazdy komputer wywalił mi na około 2 minuty CHECK 0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu.czy to może być przyczyna?

    1
  • #17 05 Kwi 2011 22:43
    VENDETTI
    Poziom 16  

    Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.

    1