Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 wentylator chłodnicy

31 Mar 2011 22:32 28632 37
  • Poziom 11  
    Witam, mam kolejny problem tym razem z C4, nie włącza się wentylator cieczy chłodzącej silnika.
    Powiem co sprawdziłem :

    -od przodu auta bardziej z prawej strony jest jakby coś co steruje tym z dwoma kostkami jedna ma dwa duże piny a druga 4 małe.
    Po zmostkowaniu dwóch dużych wentylator startuje, kiedy włożę kostkę na miejsce i dam masę[-] przez kontrolkę na czerwony przewód w małej kostce słychać jak przekaźnik klika i wentylator startuje.

    - Zielony czujnik koło termostatu to czujnik temperatury, który steruje tym [ prawdopodobnie ] :)
    - po zmostkowaniu nie ma reakcji [ na czujniku są kolory biały i brązowy, a na tym małym sterowniczku nie ma takich kolorów.

    Czy ma ktoś jakiś pomysł lub może mnie poprawić w tym co piszę lub naprowadzić.

    Pozdrawiam :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    hmm sterowanie opornicy z EJS jest bezpośrednio instalacji ok? błędy są? , wysteruj z testera pierwszy i drugi bieg .... i będziesz wiedział , bądź zagrzej na tyle by się włączył.... ma klimę ? jeśli sprawna powinien wystartować....
  • Poziom 19  
    Wymienić moduł przy wentylatorze chłodnicy.
  • Poziom 14  
    hmm napisał jak wysteruje to przekaźnik słychać i idzie któryś bieg ( na małej kostce 4 pinowej jest masa , plus bodaj że czerwony i zielony sterowanie ) sterowanie wychodzi ze sterownika ... podał zasilanie przez kontrolkę na sterowanie opornicy na czerwony przewód i poszło więc wnioskuje z jego wypowiedzi, że faktycznie poszło więc idziemy dalej ....
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    padają jak muchy te moduły,nie napisał czy działa mu klima,czy ma jakieś defekty związane z tym modułem w sterowniku silnika,a mostkowanie czujnika temperatury życze powodzenia,sypie się element zabudowany w tym module,a są 2 prędkości,klimatronic steruje poprzez sieć Can poprzez sterownik wtrysku.
  • Poziom 14  
    nie chodzi mi o jakieś sprzeczanie się ( a jak napisałem ?) jeśli moduł jest o jakim myślę to
    po 1) twierdzi że wy sterował go a
    po 2) łatwy do rozebrania i zrobienia choćby na próbę

    ja nie pisałem o zwartych czujnika ..............

    okaże się gdy on odp co i jak
  • Poziom 19  
    Jak naprawia sobie można naprawić,jak klientowi to nie warto,za duże ryzyko.
  • Poziom 11  
    Auto jest z roku 2007 i posiada klimetronic, podłączając zewnętrzny komputer można wymusić włączenie wentylatora tylko na wysokim biegu.
    Kiedy w opornicy daje masę [-] na małą kostkę która posiada 4 piny przewód czerwony załącza przekaźnik i wentylator działa na wysokich obrotach, kolejny przewód posiada stałą masę [-] a reszta pusta, nie wiem co i kiedy powinno być na nich może jakiś schemacik ktoś ma ? Jak włączę klime wentylator działa zgodnie z wymaganiem klimy, ale nie reaguje na temp. silnika.
  • Poziom 19  
    czyli nie ma niskiego biegu i dlatego sie grzeje

    Dodano po 25 [minuty]:

    Vin proszę?
  • Poziom 11  
    Dzisiaj doszedłem o co chodzi :)
    W obudowie wentylatora jest mały sterowniczek z opornicą i bezpiecznikiem termicznym [ bezpiecznik spalony ] wszystko wróciło do normy :)

    Dziękuje za zainteresowanie i chęć pomocy pozdrawiam [ zamykam temat ].
  • Poziom 14  
    pytanie do KODIPAR 25 co zrobiłeś z bezpiecznikiem termicznym ?
    wcisnąłeś go jak w czajniku bez przewodowym ? :D
  • Poziom 11  
    Nie rozumiem waszych dziwnych podejrzeń ale to wasza sprawa ja tylko dałem wam gotowe rozwiązanie a co z tym zrobicie nie wnikam :)

    Bezpiecznik przeciąłem na pół i skręciłem kostką elektryczną :)


    Pozdrawiam :)
  • Poziom 19  
    Nie jest tak żle jak wstawił tak sam "termit" gorzej jak się spali znowu.rozwiązanie połowiczne usunięty skutek a nie przyczyna.
  • Poziom 11  
    Spokojnie Panowie zrobiłem na tą chwile ta bo nie miałem termika a po za tym chciałem zobaczyć czy wszystko będzie działać jak należy. Zakończenie mojego działania będzie wyglądać tak, że wstawię tam termik skręcając go na kostkę elektryczną bo cyna nie trzyma.
    Co do zadania sobie pytania dlaczego tak się stało to nie przychodzi mi nic do głowy skoro wiatrak się nie zaciera i ma cichą pracę, z tego co wiem to jest słaby punkt tej instalacji i się często psuje.
  • Poziom 36  
    kodipar25 mogą się kończyć lub zawieszają szczotki,stan komutatora sprawdziłeś?
  • Poziom 11  
    Mam tą samą usterkę. Z tym ze sprawdzałem ruszając mechanicznie przekaźnikami.
    Na jednym reaguje i jest to wyższy bieg. Na drugim nie reaguje, tzn. dopiero po zwarciu termika kręci, dodatkowo w tym drugim przypadku grzeje się spiralka (jak kręci) to znaczy niższy bieg.
    Proszę o info jaki to termik tam włożyć, na moim nic nie da się odczytać
  • Poziom 11  
    kodipar25 napisał:
    Co do zadania sobie pytania dlaczego tak się stało to nie przychodzi mi nic do głowy skoro wiatrak się nie zaciera i ma cichą pracę, z tego co wiem to jest słaby punkt tej instalacji i się często psuje.


    W zimie zdarza się, że na wiatrak napada śniegu, roztapia się, przymarza, blokuje. Taką sytuację miałem u siebie. Czasami wiatrak może się kręcić (z dużym biciem), a czasami pewnie nie, i wówczas dochodzi do przepalenia termika.
  • Poziom 1  
    czy ktoś wie jaki idzie tam bezpiecznik?
  • Poziom 11  
    184 st. C, odczytane z innego egzemplarza C4.
  • Poziom 10  
    Witam
    Ma, podobny problem ze swoja cytryna a mianowice jak silnik sie nagrzeje to zamiast nawiewy wola o zatrzymanie silnika bo temperatura za wysoka
    jak wlacze klime to wiatrak pracuje na drugim biegu , czy ktos moglby wrzucic fotke albo dokladnie napisac gdzie znajduje sie ten bezpiecznik ?
    pozdrawiam

    ps.
    zapomnialem dodac auto to c4 1.6 hdi 2006r !
  • Poziom 9  
    podpowie ktos gdzie są te bezpieczniki termiczne?
  • Poziom 35  
    termik jest w srodku w module z przekaznikami i opornikiem wentylatora
    Opornik się znajduje w obudowie chłodnicy, od przodu samochodu. Dochodza do niego 2 wiązki.
  • Poziom 11  
    Wymieniony został bezpiecznik termiczny w opornicy przy chłodnicy i wszystko wrociło do normy. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam,

    a ja mam inną zagadkę. Wentylator chłodzenia się nie włącza w żaden sposób, ani na klimie, ani wzbudzając go komputerem, ani po zagrzaniu silnika, ani po podaniu masy na te cienkie przewody na module przy wentylatorze. Chodzi dopiero po podaniu bezpośredniego napięcia na sam wentylator. Wymieniłem już ten moduł z termikiem co jest na obudowie wentylatora (na nowy z ASO) i dalej to samo. Zmierzyłem napięcia i jak przekręcę stacyjkę to na wtyczce, którą podłączam do wentylatora jest wówczas 12V, ale jak zepnę tą wtyczkę z wentylatorem to napięcie to znika. Bezpieczniki sprawdziłem w kompie jest tylko błąd sporadyczny "fan unit control". Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu. Auto to citroen C4 2002r 1,6 16v.
  • Poziom 35  
    Gnie plus miedzy modułem wentylatora a BSM. Do sprawdzenia kable, złączka, bezpieczniki "maxi" z boku BSMa.
  • Poziom 9  
    problem rozwiązany, osobiście sprawdziłem bezpieczniki. Kolega który je sprawdzał nie zauważył, ze w komorze silnika pod skrzynka bezpieczników są bezpieczniki maxi i skrajny lewy był spalony. Teraz wszystko hula jak należy, grzeję właśnie silnik i zobaczymy czy czujnik temp nie padł od nadmiernej temp. Jaka powinna być wartość tego bezpiecznika bo był 30A?
  • Poziom 39  
    Wydaje się oczywiste, ale podpowiem, Bezpiecznik nie uszkodził się bez powodu. A jeśli nie było zwarcia to powodem będzie nadmierny opór mechaniczny, czyli inaczej zacieranie sie silnika. Trzeba coś z tym zrobić.